Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Toyota na světovém šampionátu v Portimao oslaví stý závod.
Soutěžní tým Toyota Gazoo Racing se připravuje k novému zápisu do historických kronik. S vozem GR010 HYBRID Hypercar oslaví svůj stý závod na nejvyšší úrovni vytrvalostních soutěží světového šampionátu. Konkrétně ve druhém kole vytrvalostních soutěží FIA (WEC) 2021 závodu 8 hodin Portimao v Portugalsku. Od časů premiéry vozu ‚83C‘ v říjnu 1983 na závodu 1000 km Fuji se prototypy Toyota zúčastnily již 99 závodů mistrovství světa.
V návaznosti na první historické vítězství v kategorii hypercarů na okruhu ve Spa-Francorchamps budou úřadující mistři světa čelit novým konkurentům z týmu Scuderia Cameron Glickenhaus, jenž nasazuje jeden vůz, stejně jako tým Alpine.
Pořadí soutěžních jezdců po vítězství ve Spa vede posádka vozu GR010 HYBRID č. 8 ve složení Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Brendon Hartley. Posádka vozu č. 7, kterou tvoří Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López, zahájila obhajobu mistrovského titulu ze třetí pozice.
Portimao je v soutěžním kalendáři WEC novinkou, čímž se stává již 21. okruhem, na kterém bude Toyota v rámci své účasti ve světovém šampionátu sportovních vozů závodit. Vítězem prvního závodu v roce 1983 byli Derek Bell a Stefan Bellof s vozem Porsche 956. Při premiéře Toyoty s prvním speciálem Skupiny C, kterým byl vůz 83C, dojeli Kaoru Hošino, Keidži Matsumoto a budoucí vítěz LeMans Masanori Sekija na devátém místě, zatímco posádka ve složení Derek Daly, Geoff Lees a Tošio Suzuki se kvůli nehodě při tréninkových jízdách bohužel nemohla postavit na start.
V roce 1992, tedy ve třetím ročníku, kterého se Toyota zúčastnila po celou sezonu, vyhrála v Monze s vozem TS010 svůj první závod mistrovství světa. Od dob prvního vítězství nasbíral nejvyšší počet vítězství Sébastien (celkem 18), který drží prvenství i coby jezdec Toyoty s nejvyšším počtem soutěžních účastí (60 před závodem v Portimao).
Vozy Toyota doposud zvítězily v 31 z 99 závodů světového šampionátu, v nichž startovaly, ve více než polovině případů zakončily na stupních vítězů, přičemž v 56 závodech získala Toyota úhrnem 78 pódiových umístění.
Přestože je Portimao v soutěžním kalendáři WEC novinkou, tým Toyota Gazoo Racing je s místními podmínkami dobře obeznámen, neboť tento okruh o délce 4 684 m ležící v regionu Algarve již několik let pravidelně využívá k tréninkovým jízdám. Naposledy tým do Portimaa zavítal v prosinci, kdy vozy GR010 HYBRID absolvovaly první vytrvalostní zkoušku. Jelikož v kategorii hypercarů nejsou v průběhu sezony povoleny změny, vozy GR010 HYBRID budou používat tutéž specifikaci jako při závodu ve Spa. Konstruktéři v Kolíně nad Rýnem a Higashi-Fuji nicméně strávili posledních pět týdnů optimalizací nastavení vozu a strategií řízení v reakci na technické potíže v Belgii.
Foto: Toyota