MotorInfo

Toyota na tokijském autosalonu

17.11.2011 10:26
Toyota na tokijském autosalonu

 Toyota na 42. tokijském autosalonu představí dva sériové modely a tři koncepty

Toyota na 42. tokijském autosalonu odhalí několik nových sériových modelů a konceptů, které spojuje společný motiv „Fun to Drive, Again“, tedy „Opět radost z jízdy“. Návštěvníkům se poprvé představí i netrpělivě očekávaný sportovní model značky Toyota. Tento kompaktní sportovní vůz má motor vpředu a pohon zadních kol.

Další premiérou je kompaktní Toyota AQUA1 s hybridním pohonem, která si klade za cíl zprostředkovat radost z vlastnictví hybridního automobilu – především zdůraznit nízkou spotřebu paliva, intuitivní ovládání vozu a radost z jízdy za přijatelnou cenu.

 

Model AQUA spojuje přednosti pětimístného kompaktního vozu s hybridním pohonem, který nabízí spotřebu paliva cca 2,86 l / 100 km (na základě japonského testovacího cyklu JC08; resp. 2,5 l / 100 km v japonském testovacím cyklu 10-15). Proporce modelu AQUA s délkou 3 995 mm a minimální výškou přispívají k výtečné aerodynamice, ale současně nabízejí i vysokou míru pohodlí pro cestující i dost prostoru pro zavazadla. Nejmodernější systém hybridního pohonu Toyota se vyznačuje kompaktními rozměry a nízkou hmotností. Spojením zážehového motoru o objemu 1,5 l s výkonným elektromotorem vznikl doposud nejhospodárnější systém hybridního pohonu. Celá soustava byla navíc zkonstruována tak, aby těžiště vozu leželo co nejníže. Uvedení na japonský trh je naplánováno na konec prosince 2011. AQUA se poté začne nabízet i v dalších světových regionech, s výjimkou evropských trhů.

Součástí expozice automobilky bude i několik vývojových studií. Koncept Fun-Vii (zkr. Fun Vehicle interactive internet) zhmotňuje budoucí vizi automobilky Toyota, kterou je vzájemné propojení lidí, automobilů a celé společnosti. Vedle japonské premiéry modelu Prius Plug-in Hybrid – který je odpovědí na přísná emisní omezení CO2 a na diverzifikaci zdrojů energie – budou odhaleny dva ekologické koncepty příští generace. Prvním je praktický sedan FCV-R (zkr. Fuel Cell Vehicle – Reality & Revolution) o délce 4 745 mm poháněný vodíkovými palivovými články. Vodík je slibným zdrojem energie bez emisí CO2, lze jej vyrábět z nejrůznějších zdrojů a rovněž umožňuje snadné skladování i přepravu.

 

Uvedený koncept je dalším krokem ke komerčnímu představení modelu Toyota poháněného palivovými články, s plánovaným uvedením v roce 2015. Samotná jednotka palivových článků je zastavěna pod podlahou speciální konstrukce. Čtyřmístný vůz se chlubí prostorným zavazadelníkem. Díky vylepšené sadě palivových článků s vysokotlakým zásobníkem (70 MPa) má vůz dojezd cca 700 km (na základě japonského testovacího cyklu JC08).

Elektromobily (EV) s nulovými emisemi CO2 představují důležitou cestu k budoucí mobilitě šetrné k životnímu prostředí. Při cestování na kratší vzdálenosti mají potenciál nahradit vozy poháněné běžnými spalovacími motory.

 

Čtyřmístný koncept FT-EV III (zkr. Future Toyota Electric Vehicle III) je elektromobil, který charakterizuje nezvyklá délka (pouhých 3 110 mm) a nízká hmotnost, tedy parametry předurčující tento vůz k překonávání krátkých vzdáleností. Toyota vyvíjí technologii EV s cílem představit v roce 2012 vůz vhodný k dojíždění na krátké vzdálenosti. Koncept FT-EV III vybavený lithium-iontovými akumulátory vykazuje při plném nabití dojezd cca 105 km (na základě japonského testovacího cyklu JC08). Kromě účasti na autosalonu bude Toyota v nedalekém tokijském středisku Mega Web pořádat praktickou část, kde si návštěvníci budou moci na vlastní kůži vyzkoušet některé z vystavených vozů a okusit tak již dnes technologie budoucnosti.

____________________________________________________________________________

1Mimo území Japonska se bude prodávat pod označením „Prius c“.