MotorInfo

Toyota Motor Europe prodala v roce 2015 874 tisíc vozidel

15.1.2016 10:23
Toyota Motor Europe prodala v  roce 2015 874 tisíc vozidel

Společnost Toyota Motor Europe (TME) oznámila své roční prodeje za kalendářní rok 2015, kdy prodala celkem 874 tisíc aut.

Stále roste prodej hybridních modelů. Těch se prodalo 209 tisíc kusů, což představuje meziroční zlepšení o 17 %. Prodeje hybridních modelů značek Toyota a Lexus nyní představují 24 % z celkového prodejního objemu této skupiny na evropském kontinentu. V samotné západní Evropě pak prodeje hybridních vozů tvoří plnou třetinu celkového objemu.

„Naše vynikající výsledky v prodeji hybridních modelů ukazují, že evropští zákazníci nehledí pouze na kolísání cen benzínu, ale dokážou ocenit i další výhody spojené s hybridním pohonem. Nejde jim tak pouze o úsporu u čerpací stanice nebo snižování emisí,“ komentoval Johan van Zyl, prezident a generální ředitel TME, a doplnil:„Patří sem velmi nízké náklady spojené s vlastnictvím vozu, potěšení z tiché jízdy nebo výhody elektrického hnacího ústrojí bez obav z krátkého dojezdu.“

Do prodejů hybridních vozů za rok 2015 se výrazně promítl model Yaris Hybrid se 72 tisíci aut, což představuje meziroční zlepšení o 23 % a je dokladem, že hybridní technologie jsou dostupné i zájemcům o malé vozy. Plnou třetinu vozů Yaris prodaných v Evropě pohání hybridní ústrojí.

Dobrých prodejních výsledků dosáhl i nový Auris Hybrid s meziročním nárůstem o 12 % na 78 500 vozů. Pro hybridní provedení se rozhodla více než polovina zájemců o nový Auris.

V případě prémiové značky Lexus vzrostly prodeje hybridních verzí o 24 % na 41 tisíc vozů. Vozy s pohonem Lexus Hybrid Drive tvoří 64 % z celkového prodejního objemu této značky napříč evropským kontinentem a v samotné západní Evropě dosahují dokonce 96 % prodejů.

„Zanedlouho se začne prodávat Toyota Prius nové generace a nová Toyota RAV4 Hybrid, lze tedy očekávat, že se bude hybridních vozů prodávat stále více a více,“ odhadl van Zyl a dodal: „Do roku 2020 chceme dosáhnout objemu přes 400 tisíc aut.“

Celkové prodejní výsledky za rok 2015

Celkový objem prodeje vozů Toyota a Lexus v roce 2015 dosáhl 874 tisíc automobilů (-1,5 %). V prodejních výsledcích TME se odráží dva loňské trendy:

Trvalý růst v zemích západní (+7 %) a střední Evropy (+18 %). Pokles prodejů v zemích východní Evropy (Rusko, Kazachstán, Ukrajina a oblast Kavkazu) ve shodě s velmi silným poklesem trhu v tomto regionu (-36 %).

Celkový podíl skupiny na automobilovém trhu zůstal zachován na 4,6 %.

„Naše celkové prodejní výsledky v roce 2015 odpovídaly našim očekáváním,“ komentoval van Zyl a vysvětlil: „Od počátku jsme si uvědomovali, že v důsledku oslabování rublu nebude rok 2015 snadný, avšak dokázali jsme si náš tržní podíl ve východní Evropě udržet a současně zvýšit naše prodeje v ostatních evropských zemích o 9,5 %. Obzvláště hrdí jsme na naše mimořádné výsledky v prodeji hybridních modelů i historicky nejlepší evropské prodeje naší prémiové značky Lexus.“

Velmi dobré prodeje modelů Toyota vyráběných v Evropě

Prodejní objem vozů Toyota vyráběných přímo v Evropě vzrostl o 27 tisíc kusů (+5 %) a nyní představuje 71 % z celkových prodejů (+6 procentních bodů oproti roku 2014).

Nové AYGO s meziročním zlepšením o 26 % dosáhlo objemu 89 tisíc vozů a vykazuje tak velmi dobré výsledky i v druhém roce po uvedení na trh. Toyota Yaris po modernizaci zvýšila prodeje o 11 % na 201 tisíc vozů. Zákazníci dobře přijali i nový Auris a Avensis (oba v roce 2015 po modernizaci), a tak prodejní objem Toyoty Auris dosáhl 142 tisíc vozů (beze změny v jinak slábnoucím segmentu trhu), resp. 35 tisíc vozů v případě Toyoty Avensis (+17 %). Oba uvedené modely sklidily pochvalu za nové ztvárnění interiéru i exteriéru a řadu vylepšení pohonných jednotek. V roce 2016 se na trhu objeví nové nebo modernizované modely: nová Toyota Prius, Toyota RAV4 Hybrid, nový Hilux a nová Toyota PROACE.

Rekordní rok pro značku Lexus na evropském trhu

Lexus v roce 2015 vykázal vůbec nejlepší prodeje za celou dobu svého evropského působení. Prodeje značky meziročně vzrostly o 20 % a dosáhly bezmála 64 tisíc vozů. 

„Prodeje v zemích západní Evropy výrazně rostly a zlepšily se dokonce ve východní Evropě i přes pokles trhu,“ uvedl van Zyl a dále dodal: „Předpokládáme, že dobré výsledky z roku 2015 budou pokračovat i v roce 2016 směrem k dalšímu prodejnímu rekordu a v souladu s naším cílem dosáhnout zde do roku 2020 prodejního objemu 100 tisíc vozů.“

Prodeje vozů Lexus v západní Evropě vzrostly o 31 %, ve střední Evropě o 50 % a ve východní Evropě o 1 %, a to i přes náročné prostředí, které zde panuje. Tržní podíl v uvedených regionech meziročně vzrostl na 1,2 % (zlepšení o 0,2 procentního bodu) v západní Evropě, 3,6 % (+0,8 proc. bodu) ve střední Evropě, resp. rekordních 12,2 % (+3 proc. body) ve východní Evropě.

Modelová řada značky nyní zahrnuje 9 různých modelů pokrývajících hlavní prémiové segmenty trhu. Bestsellerem značky Lexus se stal model NX s prodejním objemem 28 tisíc vozů, z toho 61 % s hybridním pohonem. Do výrazného nárůstu prodejů v roce 2016 se promítne nové RX, které právě vstupuje na trh.

 

Foto:Toyota