Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Toyota Central Europe – Czech oznámila prodejní výsledky za prvních devět měsíců roku 2016. Za toto období v České republice Toyota zaznamenala 5 308 uzavřených smluv, což je meziroční nárůst o 50 %.
Historický rekord přineslo září s 918 prodanými vozy. Největší nárůst prodejů oproti loňskému roku dosáhly modely Avensis (+216 %), Corolla (+213 %) a RAV4 (+53 %). Hybridní pohon má 21 % z prodaných vozidel.
„Tento výsledek potvrzuje prudký nárůst poptávky po značce Toyota v ČR, který byl aktivován již od začátku roku příchodem nových modelů, atraktivní zákaznickou nabídkou a podpořen vysokou kvalitou našich vozů v kombinaci s nízkými provozními náklady a pověstně nízkou poruchovostí,“ říká k úspěchu Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značky Toyota, a doplňuje: „Do čísel za září se mimo jiné promítl velmi úspěšný Toyota Víkend, během něhož zákazníci uzavřeli 147 smluv. Navíc byl zahájen předprodej nového modelu C-HR a během prvních pár dnů na něj máme téměř 140 objednávek. Takže nyní je před námi hranice 1 000 prodaných vozů za měsíc, což je velká výzva.“
Kromě nového crossoveru C-HR, který předčil očekávání, táhly prodeje značky osvědčené modely. Největší zájem zákazníci měli o Yaris (1 412 prodaných vozů) a Auris (1 070 aut). Třetí nejprodávanější Toyotou je nová RAV4, jejíž prodej narostl se 717 prodanými vozy o 53 %. Oproti loňsku se do popředí zájmu dostala i Corolla s 551 prodanými vozy (+213 %), která letos slaví 50. let od spuštění výroby. Na pomyslném pátém místě v počtu prodaných vozů je Avensis, který zaznamenal meziroční nárůst 216 %. Co se týká hybridních modelů, ty by měly tvořit za celý rok více než pětinu prodejů (přesně 21 %). Toyota dle aktuálního vývoje odhaduje, že by se v ČR letos mohla dostat až na úroveň 7 200 nových zákaznických smluv, což je o 50 % více než v loňském roce.
Nárůst uzavřených smluv se postupně začíná promítat také do registrací. Toyota v srpnu v rámci privátních registrací zaznamenala 264 přihlášených vozů, což je nárůst o 77,2 %. Podíl na trhu tak měla v tomto segmentu 4,6 %, což odpovídá celkovému 6. místu mezi automobilovými značkami v ČR. V rámci osobních vozů (privátní registrace + fleet) pak bylo v září registrováno 525 automobilů značky Toyota, což odpovídá podílu na trhu 2,63 %.
Foto:Toyota