MotorInfo

Toyota GT86 CS-R3 se blíží k soutěžní premiéře

27.1.2015 08:30
Toyota GT86 CS-R3 se blíží k soutěžní premiéře

Společnost Toyota Motorsport GmbH oznámila konečné technické podrobnosti modelu GT86 CS-R3 s pohonem zadních kol pro automobilové soutěže, který se letos objeví v soutěžní premiéře.

Prototyp CS-R3 od svého představení vloni v srpnu absolvoval zevrubný zkušební program, jehož cílem bylo optimalizovat design a nadefinovat konečné specifikace kitu, jenž se bude nabízet soukromým závodním jezdcům a týmům. Výsledkem intenzivního vývoje jsou lepší vlastnosti na šotolině i na asfaltu. Prioritu však měla i spolehlivost a životnost, aby zákazník dostal vůz umožňující za přijatelných nákladů účastnit se soutěží po celou sezonu i v dalších letech. CS-R3 si zákazníci oblíbili pro jeho uspořádání s pohonem zadních kol, plochý motor boxer 1 998 cm3 o výkonu 238 k a šestistupňovou sekvenční převodovku, což je kombinace přinášející výjimečný požitek z jízdy. První vozy zákazníci převezmou v květnu; zpoždění oproti původním předpovědím jde na vrub zlepšení, která vyplynula z výsledků zevrubného testování. TMG se proto rozhodla prodloužit dobu platnosti zaváděcí slevy. V případě objednávek podaných do 24. dubna 2015 stojí kit CS-R3 ve specifikaci pro asfalt či šotolinu rovných 79 000 euro (bez DPH), což představuje slevu 5 000 euro oproti standardní maloobchodní ceně 84 000 euro (bez DPH).

Kit CS-R3 zahrnuje skelet karoserie GT86, hnací ústrojí a mechanické komponenty potřebné k postavení vozu. Homologace v souladu s regulemi FIA R3 bude potvrzena počátkem července a následně se všechny vozy CS-R3 budou moci účastnit tuzemských i mezinárodních rallyových soutěží různé úrovně, včetně závodů světového rallyového šampionátu (WRC).

První příležitost spatřit CS-R3 v akci budou mít fanoušci 4. července na dolnosaské rallye (Rally Niedersachsen) poblíž Hannoveru, kde by mělo až 10 těchto vozů nastoupit do prvního kola nové soutěže HJS TMG CS-R3 Trophy. Na uvedenou Trophy se již přihlásili první soutěžní jezdci, kteří tak mají možnost získat v každém ze sedmi kol finanční prémii přes 5 000 euro a další výhody. Soutěž je naplánována minimálně na tři příští sezony.

GT86 CS-R3 Technické specifikace:

Cena               79 000 euro (bez DPH) pro objednávky podané do 24. dubna 2015 - 84 000 euro (bez DPH) standardní cena

Pohonná jednotka:

Typ                            FA20

Uspořádání               plochý čtyřválec (boxer)

Zdvihový objem        1 998 cm3

Max. výkon                238 k

Max. točivý moment            230 N.m při 6 800 1/min

Výfuková soustava    závodní výfuk a sběrné potrubí HJS

Palivová nádrž           bezpečnostní palivová nádrž FT3

 

Soustava pohonu:

Typ                             pohon zadních kol

Převodovka               šestistupňová Drenth se sekvenčním řazením

Diferenciál                 s omezenou svorností, několik možností nastavení parametrů

Rozvodovka              krátká rozvodovka, k dispozici několik nastavení

Spojka                       závodní spojka s odlehčeným setrvačníkem

Řízení                        hydraulický posilovač, strmý poměr

Podvozek:

Karoserie                   ocelový monokok, střešní odvětrávání

Bezpečnostní klec     bezpečnostní klec homologovaná pro R3

Délka                          4 240 mm

Šířka                           1 775 mm

Rozvor                       2 570 mm

Hmotnost                   1 080 kg dle předpisů

Zavěšení kol              vpředu: typ McPherson

                                  vzadu: multilink

Tlumiče                      šotolina: Reiger, nastavitelné ve 3 stupních

                                  asfalt: Reiger, nastavitelné ve 3 stupních

Stabilizátory             několik možností

Ráfky                        šotolina: OZ 6" x 15"

                                 asfalt: OZ 7" x 17"

Brzdy                         vpředu: šotolina: 300 x 30 mm

                                              asfalt: 330 x 30 mm

                                 vzadu: šotolina: 295 x 10 mm

                                            asfalt: 295 x 10 mm

Brzdové třmeny       vpředu: Alcon, čtyřpístkové brzdové třmeny

                                 vzadu:  Alcon, dvoupístkové brzdové třmeny

 

 

Foto:Toyota