Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Toyota Motorsport GmbH oznámila konečné technické podrobnosti modelu GT86 CS-R3 s pohonem zadních kol pro automobilové soutěže, který se letos objeví v soutěžní premiéře.
Prototyp CS-R3 od svého představení vloni v srpnu absolvoval zevrubný zkušební program, jehož cílem bylo optimalizovat design a nadefinovat konečné specifikace kitu, jenž se bude nabízet soukromým závodním jezdcům a týmům. Výsledkem intenzivního vývoje jsou lepší vlastnosti na šotolině i na asfaltu. Prioritu však měla i spolehlivost a životnost, aby zákazník dostal vůz umožňující za přijatelných nákladů účastnit se soutěží po celou sezonu i v dalších letech. CS-R3 si zákazníci oblíbili pro jeho uspořádání s pohonem zadních kol, plochý motor boxer 1 998 cm3 o výkonu 238 k a šestistupňovou sekvenční převodovku, což je kombinace přinášející výjimečný požitek z jízdy. První vozy zákazníci převezmou v květnu; zpoždění oproti původním předpovědím jde na vrub zlepšení, která vyplynula z výsledků zevrubného testování. TMG se proto rozhodla prodloužit dobu platnosti zaváděcí slevy. V případě objednávek podaných do 24. dubna 2015 stojí kit CS-R3 ve specifikaci pro asfalt či šotolinu rovných 79 000 euro (bez DPH), což představuje slevu 5 000 euro oproti standardní maloobchodní ceně 84 000 euro (bez DPH).
Kit CS-R3 zahrnuje skelet karoserie GT86, hnací ústrojí a mechanické komponenty potřebné k postavení vozu. Homologace v souladu s regulemi FIA R3 bude potvrzena počátkem července a následně se všechny vozy CS-R3 budou moci účastnit tuzemských i mezinárodních rallyových soutěží různé úrovně, včetně závodů světového rallyového šampionátu (WRC).
První příležitost spatřit CS-R3 v akci budou mít fanoušci 4. července na dolnosaské rallye (Rally Niedersachsen) poblíž Hannoveru, kde by mělo až 10 těchto vozů nastoupit do prvního kola nové soutěže HJS TMG CS-R3 Trophy. Na uvedenou Trophy se již přihlásili první soutěžní jezdci, kteří tak mají možnost získat v každém ze sedmi kol finanční prémii přes 5 000 euro a další výhody. Soutěž je naplánována minimálně na tři příští sezony.
GT86 CS-R3 Technické specifikace:
Cena 79 000 euro (bez DPH) pro objednávky podané do 24. dubna 2015 - 84 000 euro (bez DPH) standardní cena
Pohonná jednotka:
Typ FA20
Uspořádání plochý čtyřválec (boxer)
Zdvihový objem 1 998 cm3
Max. výkon 238 k
Max. točivý moment 230 N.m při 6 800 1/min
Výfuková soustava závodní výfuk a sběrné potrubí HJS
Palivová nádrž bezpečnostní palivová nádrž FT3
Soustava pohonu:
Typ pohon zadních kol
Převodovka šestistupňová Drenth se sekvenčním řazením
Diferenciál s omezenou svorností, několik možností nastavení parametrů
Rozvodovka krátká rozvodovka, k dispozici několik nastavení
Spojka závodní spojka s odlehčeným setrvačníkem
Řízení hydraulický posilovač, strmý poměr
Podvozek:
Karoserie ocelový monokok, střešní odvětrávání
Bezpečnostní klec bezpečnostní klec homologovaná pro R3
Délka 4 240 mm
Šířka 1 775 mm
Rozvor 2 570 mm
Hmotnost 1 080 kg dle předpisů
Zavěšení kol vpředu: typ McPherson
vzadu: multilink
Tlumiče šotolina: Reiger, nastavitelné ve 3 stupních
asfalt: Reiger, nastavitelné ve 3 stupních
Stabilizátory několik možností
Ráfky šotolina: OZ 6" x 15"
asfalt: OZ 7" x 17"
Brzdy vpředu: šotolina: 300 x 30 mm
asfalt: 330 x 30 mm
vzadu: šotolina: 295 x 10 mm
asfalt: 295 x 10 mm
Brzdové třmeny vpředu: Alcon, čtyřpístkové brzdové třmeny
vzadu: Alcon, dvoupístkové brzdové třmeny
Foto:Toyota