MotorInfo

Test sněhových řetězů

20.12.2013 10:58
Test sněhových řetězů

Německý klub ADAC otestoval sněhové řetězy, a to jak kovové, tak i látkové a také tekuté sněhové řetězy.

V testu se utkalo sedm tradičních ocelových řetězů, dvě rychlomontážní verze a tři trakční pomůcky ze syntetického materiálu. Testované modely vykázaly i výrazný cenový rozdíl v rozpětí od 30 do 380 euro.

Výsledky testu ukazují, že tradiční sněhové řetězy stále mají své nezastupitelné místo. Všech sedm výrobků z oceli dosáhlo podle posudku ADAC výsledku "dobrý", přičemž nejlépe dopadly modely "Servo" od firmy Pewag (špičkové ohodnocení na ledu a v testu opotřebovatelnosti) a "Klack & Go New" od firmy Walmec. Cenové relace se pohybují u výrobku "Servo" od 113 euro, Klack & Go New" pak stojí 134 euro. Zajímavé je, že výsledku "dobrý", i když jen těsně, dosáhl i nejlevnější model, "Alpin Mountain 9mm" za 30 euro. U něj však uživatelé musí slevit z nároků na snadnou manipulovatelnost a přilnavost ke sněhu.

Testovány byly i dvě "rychlomontážní" verze. Obě slibují velmi jednoduché nasazení - což se s modelem  Rud Centrax podařilo opravdu dobře, ovšem pouze při uspokojivých výsledcích účinnosti na sněhu a ledu. Model  "K-Summit" firmy Thule vykázal na ledu dobré výsledky, na sněhu ale zklamal. Kvůli svému technickému konceptu nakonec v testu propadl - došlo k uvolnění centrální matice.

Pro ty, kdo nechtějí používat kovové řetězy, je alternativou trakční pomoc z látky. Výsledku "dobrý" těsně dosáhl potah "Easy Grip" od Michelinu, velmi rychle se ale opotřebuje. S uzavřeným syntetickým materiálem pracují také RUD "Softspike" a  "Auto Sock ". Oba vyšly z testu s výsledkem "uspokojivě", pokud ovšem "přimhouříte oči" při aplikaci na ledu a spokojíte se s tím, že i u nich se potah rychle opotřebuje.

A co můžete očekávat od "řetězu ve spreji"? Nastříkaná vrstva produktu "Snow Grip" vydržela jen několikeré otočení kol - poté efekt zcela zmizel.

 

Zdroj: ADAC; ÚAMK