MotorInfo

Tahout Octavia Scout

8.8.2014 12:30
Tahout Octavia Scout

Nová Škoda Octavia Scout disponuje o 25 procent větší tažnou silou a utáhne přívěs o hmotnosti až dvě tuny.

Octavia Scout se jeví jako všestranný automobil na silnici i mimo ni. Moderní pohon všech kol využívající techniku spojky Haldex 5. generace, výkonné motory, větší světlá výška, větší nájezdový úhel a paket pro jízdu po špatných cestách zaručují mnohostranné možnosti použití i v náročném terénu. Tažná síla byla zvýšena o 25 procent až na dvě tuny. Navzdory většímu výkonu klesla spotřeba i hodnoty emisí v porovnání s předchozí generací až o 20 procent.

Nová Octavia Scout přichází na trh v těchto týdnech.

Tažná síla se zvýšila o 25 procent až na dvě tuny

Nová Octavia Scout je více než kdykoliv předtím opravdovým tahounem. Tažná sílase zvýšila o 25 procent až na 2,0 tuny. Ať už obytný přívěs, přepravník pro koně nebo loď - zvětšené dovolené zatížení tažného zařízení zajišťuje vysokou flexibilitu v každodenním životě. Vylepšená byla rovněž stoupavost vozidla. Díky zvýšenému nájezdovému úhlu na 16,7 stupňů vpředu a 13,8 stupňů vzadu zvládá skaut bez problémů i strmější a náročnější terén.

Stabilní rozjezd při nízkých rychlostech podporuje sériově používaný elektronický uzávěr diferenciálu (EDS). EDS je aktivní na přední a zadní nápravě a funguje jako nápravová uzávěrka. Octavia Scout je navíc sériově vybavena elektronickou kontrolou stability (ESC). ESC lze přitom stisknutím tlačítka přizpůsobit určitým jízdním situacím. Řidič tak může regulaci prokluzu dle potřeby zapínat a vypínat.

Sériový pohon všech kol nového vozu Octavia Scout zajišťuje optimální jízdní dynamiku, maximální aktivní bezpečnost a nízkou spotřebu. Pohon všech kol zajišťuje moderní technologie na bázi spojky Haldex 5. generace. Rozložení sil na čtyři kola je vždy závislé na situaci. V tahu nebo při nižším zatížení je vozidlo poháněné převážně přes přední nápravu, což šetří palivo. Jakmile je potřeba větší točivý moment nebo přenos větších sil na kolech, plynule se během několika málo milisekund přidá pohon zadních kol. Díky tomu je prakticky vyloučena ztráta trakce. V porovnání se spojkou Haldex 4. generace, která se doposud pro Octavii Scout používala, je nová spojka o 1,4 kg lehčí.

Pro použití v náročném terénu má Octavia Scout větší světlou výšku. Ta se v porovnání se standardní Octavií zvýšila o 31 milimetrů na celkových 171 milimetrů. Do sériové výbavy navíc patří paket pro jízdu po špatných cestách s dodatečnou ochranou podvozku, která zamezuje mechanickému poškození a vniku nečistot do motorového prostoru. Ramena náprav, brzdová a palivová vedení jsou chráněna plastovými kryty.

Nápadný vzhled se hodí k offroadové technice nového modelu Octavia Scout. Součástí sériové výbavy jsou 17" kola z lehkých slitin a pneumatiky o velikosti 225/50 R17. Vpředu a vzadu má vůz mohutné, černým plastem chráněné nárazníky se stříbrnými prvky ve stylu terénních vozů. Specifické pro Scouta jsou černé plastové kryty chránicí prahy a lemy blatníků. Podobně jsou černými ochrannými lištami chráněny také boky dveří. Dalšími prvky jsou kryty vnějších zrcátek v hliníkovém designu a hliníkové střešní lišty jako volitelné příslušenství. Speciálně pro provedení Scout je individuálně upraven interiér.

Tři výkonné motory

Nové motory modelu Octavia Scout nabízejí vyšší výkon a jsou zároveň až o 20 procent úspornější a tudíž ekologičtější. Volit lze ze dvou dieselových a jednoho benzinového motoru. Úspory paliva vycházejí ze snížení hmotnosti až o 29 kg, vylepšené technologie pohonu všech kol a využití efektivních motorů Green tec se sériově dodávaným automatickým start/stop systémem a rekuperací. Všechny tři motory splňují emisní normu EURO 6, která začne platit od září 2014.

Nejvýkonnější dieselovou motorizací, kterou model Octavia Scout nabízí, je 2,0 TDI/135 kW (184 PS) s atraktivní kombinací automatické šestistupňové dvouspojkové převodovky (DSG) a pohonem všech kol. Tato kombinace je u modelů Škoda k dostání vůbec poprvé. Motorizace 2,0 TDI/110 kW (150 PS) je k dostání pouze s manuální šestistupňovou převodovkou. Benzinová varianta je k dostání smotorizací 1,8 TSI/132 kW (180 PS) a automatickou šestistupňovou převodovkou DSG.

Octavia Scout je od roku 2007 nedílnou součástí modelové palety značky Škoda. Od roku 2007 do konce roku 2013 dodala Škoda zákazníkům do celého světa přibližně 53 600 vozů Octavia Scout. To odpovídá skoro osmi procentům celkových dodávek modelu Octavia Combi v tomto období.

Novým modelem Octavia Scout potvrzuje automobilka svou vynikající kompetenci v oblasti vozidel vhodných do terénu. S modely Octavia Scout, Fabia Scout, Fabia Combi Scout, Roomster Scout, jakož i Yeti Outdoor a Superb s outdoorovým vybavením nabízí aktuálně šest modelů se speciálním offroadovým designem.