Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Systém pro zmírňování následků čelní kolize (FCM) společnosti Mitsubishi Motors Corporation, který je součástí výbavy modelu Outlander, získal ocenění „Advanced Reward“ od nezávislého evropského institutu Euro NCAP.
Vyspělé technologie, ať již se týkají předcházení kolizím, průběhu kolizí nebo stavu po kolizích, dnes vymezují milníky ve vývoji bezpečnějších vozů, a proto od roku 2010 oceňuje Euro NCAP výrobce automobilů za nové bezpečnostní technologie představující vědecky podložený přínos v oblasti bezpečnosti pro řidiče i společnost jako takovou. Každé technologii, kterou výrobce nominuje na ocenění, přiřadí Euro NCAP panel zkušených odborníků, ti zkoumají její vlastnosti uvedené daným výrobcem. Prostřednictvím logických a rigorózních analýz způsobu, jakým byla technologie vyvinuta, testována a ověřována, a díky zkušenostem z reálného provozu je stanovena výkonnost a očekávaná účinnost systému. V případě dobrých výsledků Euro NCAP takovou technologii ocení.
Pětihvězdičkový Outlander
Systém pro zmírňování následků čelní kolize od Mitsubishi byl poprvé představen v loňském roce v modelu Outlander, který Euro NCAP ocenil pěti hvězdičkami v nárazových testech. Systém FCM doplňují další vyspělé bezpečnostní prvky – adaptivní tempomat nebo systém monitorování a podpory udržování jízdního pruhu. Všechny tyto prvky bude Mitsubishi využívat i ve svých budoucích modelech.
Euro NCAP k ocenění dodává: „Oceněný systém pro zmírňování následků čelní kolize společnosti Mitsubishi Motors je důkazem toho, že někteří výrobci automobilů se snaží pomáhat snižovat počet nehod a zraněných na silnicích díky autonomním systémům nouzového brzdění.“
Spolu s adaptivním tempomatem a systémem monitorování a podpory udržování jízdního pruhu představuje systém FCM další rozšíření bezpečnostních iniciativ a inovací vyvinutých společností Mitsubishi Motors. Jako příklad dosavadního vývoje lze uvést strukturu RISE (Reinforced Impact Safety Evolution - unikátní design karoserie, který přináší dramatický pokrok v oblasti bezpečnosti. RISE v podstatě rozptyluje energii při bočních a zadních nárazech a kontroluje deformaci karoserie, čímž zvyšuje bezpečnost pasažérů a pomáhá chránit palivový systém při zadním nárazu), postupné zdokonalování prvků aktivní bezpečnosti nebo zavádění nových prvků pasivní bezpečnosti.
Systém pro zmírňování následků čelní kolize
Systém FCM, který využívá stejně jako adaptivní tempomat 77 GHz radar, monitoruje překážky na silnici před Outlanderem a automaticky využívá brzdy v případě, že je nutné zabránit srážce nebo zmírnit její dopad. Pokud se zvyšuje pravděpodobnost vzniku čelní srážky, řidič je upozorněn zvukovou signalizací a kontrolkou na přístrojové desce. Systém FCM zároveň zvyšuje tlak v brzdném okruhu a brzdy jsou tak připraveny na velmi rychlou reakci. Pokud poté řidič sešlápne brzdový pedál, funkce brzdového asistenta se aktivuje dříve, než je obvyklé, a brzdy brzdí s minimální prodlevou. Když už je kolize vysoce pravděpodobná, zapojuje se dvoustupňová funkce automatického brzdění:
První stupeň: systém začne mírně brzdit, aby přiměl řidiče vyhnout se srážce.
Druhý stupeň: systém začne prudce brzdit, aby pomohl zabránit nebo zmírnit kolizi.
FCM může pomoci vyhnout se kolizi, pokud auto jede rychlostí nižší než 30 km/h a systém zaznamená stacionární objekt před vozidlem. S ohledem na další jedoucí vozidla může FCM také pomoci vyhnout se kolizi, pokud je rozdíl rychlostí mezi rozpoznaným vozidlem a Outlanderem nižší než 30 km/h. Když je rozdíl rychlostí větší než 30 km/h, nemůže FCM zabránit kolizi, ale může pomoci snížit její závažnost.