Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Rok 2013 je již devátým rokem kontinuální spolupráce Vojty Štajfa s importérem vozů Subaru pro ČR a pro svůj jubilejní osmdesátý start v „dresu“ této japonské značky si přichystal zopakování úspěšného startu v kraji polární záře a čtyřicetistupňových mrazů.
Úspěšný pražský závodník, vítěz Bohemia rallye 2005 a někdejší absolutní vicemistr ČR v rallye Vojtěch Štajf patří se svými 134 starty v automobilových soutěžích mezi nejzkušenější soutěžní jezdce u nás. V posledních několika letech pak kromě pravidelné účasti v domácím mistrovství republiky vyhledává i soutěžácké extrémy. Před čtyřmi lety v lednu si v padesátistupňových vedrech nejsuššího místa planety v chilské poušti Atacama vyzkoušel skutečně „horké“ sedadlo v závodní Tatře po boku slavného dakarského závodníka Aleše Lopraise, dva následující roky pak za volantem Subaru ziskem stříbrných věnců v produkční kategorii a umístěním v nejlepší dvacítce celkově úspěšně reprezentoval české barvy v nejstarší světové soutěži, Rallye Monte Carlo, aby v roce 2011 opět v Tatře vyhrál ruskou Rallye Hedvábná stezka. Loňskou sezonu pak jezdec Subaru Czech Duck racing teamu zahájil premiérovým startem na jednom z nejstarších a zároveň nejextrémnějších automobilových závodů vůbec, finské Arctic rallye za polárním kruhem.
V roce 2012 zde mezi 130 startujícími obsadili se spolujezdkyní Petrou Řihákovou celkovou 25. pozici, když vyhráli klasifikaci smíšených posádek a umístili se jako třetí zahraniční dvojice. S ohledem na předchozí nulové zkušenosti s tímto specifickým podnikem a nemožností simulace arktických podmínek pro testování v našich zeměpisných šířkách se tým podobně jako při dvojí účasti v Monaku rozhodl pro „repete“ a chce po loňském sbírání zkušeností ve 48. ročníku Arctic rallye vylepšit své loňské umístění, které je zde dosud jediným a zároveň nejlepším výsledkem české posádky. Na startu v Rovaniemi se pak proti původnímu plánu v nejnovějším modelu Subaru WRX STI objeví staronová posádka Štajf-Řiháková, jelikož Vojtova navigátorka Marcela Ehlová při havárii na rakouské Jänner rallye ve voze druhého týmového jezdce Petra Kačírka utrpěla vážné zranění s delší dobou léčení. Velkou motivací pro Vojtu s Petrou je i následný start ve druhém závodě letošního Mistrovství Evropy v rallye v Lotyšsku, který se koná hned další víkend v oblasti měst Liepaja a Ventspils a Arctic rallye tak má posloužit zejména jako test pro tento závod. Společným jmenovatelem obou podniků je použití speciálních pneumatik se 7 mm dlouhými hřeby a teploty hluboko pod bodem mrazu.
V rallye Liepaja-Ventspils pak má posádka Štajf-Řiháková za cíl využití zkušeností zpoza polárního kruhu a zde najeté kilometry v očekávané evropské konkurenci přetavit v bodované umístění v Production cupu ERC. Soutěž je se svými 250 km rychlostních zkoušek podobně náročná jako Arctic rallye, rozdíl ale bude zejména v méně mrazivých teplotách a dvojím průjezdu rychlostními zkouškami. Kvůli tomu se dají očekávat horší podmínky na trati s vyjetými kolejemi. Navíc je podle nových předpisů pro ME nutné použít pneumatiky o průměru 15 palců shodné s těmi pro šampionát WRC (jako při Švédské rallye), na rozdíl od dříve používaných úzkých šestnáctipalcových, které se nadále mohou jet na Arctic rallye. I z tohoto důvodu bude posádka Subaru Czech Duck racing teamu v druhé etapě Arctic rallye používat pneumatiky 15“ i přes očekávaný negativní vliv na časy, ale s ohledem na sbírání zkušeností pro Lotyšsko.
Výsledek v Rallye Liepaja-Ventspils pak mnohé napoví i o dalším programu startů posádek Subaru Czech Duck racing týmu v letošní sezóně. První jezdec týmu Vojtěch Štajf po dohodě s partnery buď zvolí další ročník domácího MMČR, vyšperkovaný ještě jedním podobně extrémním startem na zahraniční soutěži či se po případném úspěchu v Lotyšsku pokusí rozšířit bodový zisk v Production cupu mistrovství Evropy na vybraných závodech tohoto šampionátu a starty na domácí půdě zredukuje. Druhý jezdec Petr Kačírek pak za volantem současného modelu WRX STI absolvují spolu s Milanem Samešem s vozem starší specifikace rallysprintový šampionát.