MotorInfo

Startuje sedmý ročník soutěže YCC

1.11.2012 12:09
Startuje sedmý ročník soutěže YCC

Chevrolet oficiálně odstartoval ročník 2013 Young Creative Chevrolet (YCC), sedmý ročník umělecké a designérské soutěže studentů evropských uměleckých škol.

Od roku 2007, kdy Chevrolet Europe soutěž založil, neustále narůstá počet účastníků i její prestiž. Letošní kreativní téma „Fenomén fotbal“ je výzvou pro mladé umělce, aby se zaměřili na stálou popularitu tohoto globálního sportu, který nyní Chevrolet na stejně rozsáhlé úrovni podporuje. Susan Docherty, prezidentka a výkonná ředitelka Chevrolet Europe vysvětluje, že načasování a téma YCC 2013 jsou ideální. „Jsme nadšeni, že se prostřednictvím našeho sponzorování fotbalu přibližujeme této hře a miliardám jejích příznivců na celém světě,“ říká Docherty. „Věříme, že náš závazek vůči fotbalu a kontinuální podpora začínajícím umělcům přinesou silný a mimořádně zajímavý ročník YCC.“

Svěží pohled na fotbal

Ústředním tématem YCC 2013 je fotbal: hra, její fanoušci a vášeň pro ni. Kreativní zadání v letošních čtyřech disciplínách užitého umění YCC mají být oslavou a současně zprostředkovat unikátní pohled na fenomén fotbalu.

Móda –  Zadáním je navrhnout poutavý, sportovní outfit, který vyjadřuje ducha ultimativního fotbalového fanouška. Bude se nosit při představení nového Chevroletu Aveo Manchester United Special Edition.

Fotografie –  Za krásou a napětím profesionálního fotbalu je podstata sportu – týmová spolupráce, disciplína, půvab pod tlakem. Zadáním je vrátit se zpět k základům a vytvořit fotografii, která osvětluje světovou atraktivitu fotbalu.

Video –  Zadáním je vytvořit optimistický, zábavný film, který vysvětluje pravidla a svět fotbalu těm, kteří ho nehrají nebo nesledují sport. Film se také musí snažit udělat z nich fanoušky.

Vizuální umění – Cílem je prostřednictvím velkoplošných polepů vytvořit design pro Chevrolet Aveo Manchester United Special Edition, která se bude vystavovat na evropských autosalonech. Sportovní Aveo je třeba přeměnit na „fanouškovský transportér“, který dopraví nadšené fanoušky Manchesteru United na zápasy.

Téma soutěže byla inspirovaná nedávno oznámeným globálním sponzorstvím mužstev Premier League Manchester United a Liverpool, i projektem One World Futbol, který dodává prakticky nezničitelné fotbalové míče dětem v nouzi. Rozsáhlý marketingový a mediální dosah těchto sponzorských aktivit pravděpodobně přispěje k zvýšení publicity YCC 2013 a jejích vítězů.

YCC: rostoucí počet účastníků i prestiž

Young Creative Chevrolet (YCC) uvedl Chevrolet Europe v roce 2007, aby podpořil kreativitu rodících se umělců v začátcích jejich kariéry. Šest let YCC znamenalo významný skok v účasti, když se posledního ročníku zúčastnilo 280 škol užitného umění z 24 zemí Evropy. Rostoucí zájem o účast se dá vysvětlit nejen atraktivním finančním oceněním vítězných projektů na národní a evropské úrovni, ale také předpokládaným společenským uznáním a – v případě vítězů evropského kola – možností jedinečné profesní stáže a v roce 2012, samotným slavnostním večerem s odevzdáváním cen (YCC award night). V rámci ročníku YCC 2013 proběhne hodnocení prací na národní úrovni v průběhu června 2013, přičemž v každé disciplíně mohou být uděleny maximálně tři ceny. Vítězná práce z každé kategorie postoupí do evropského finále v červenci 2013. Poroty na národní i evropské úrovni tvoří uznávaní umělci z příslušných oborů, experti na design, profesionálové z oblasti médií a vedoucí pracovníci značky Chevrolet.

Registrace škol je odteď možná

V souladu s pravidly soutěže, se mohou školy užitého umění z celé Evropy odteď zaregistrovat do 31. prosince 2012. Do soutěže se mohou zapojit pouze studenti takto zaregistrovaných škol, což vytváří předpoklad pro doposud nejambicióznější a nejsledovanější ročník.