Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...K výročí „45 let AMG“ zveřejňuje Mercedes-AMG exkluzivní informace o hlavních přednostech nového modelu A 45 AMG.
Sportovní značka vozů Mercedes-Benz vstupuje totiž s výkonným vrcholným modelem nové třídy A do nové éry. Poprvé ve své pětačtyřicetileté historii bude AMG nabízet vysokovýkonný vůz v kompaktní třídě. A 45 AMG je symbolem ambiciózní budoucí strategie „AMG Performance 50“ směřující k 50. narozeninám společnosti Mercedes-AMG GmbH. S jedinečnou modelovou ofenzivou, k níž patří další vysokovýkonné kompaktní vozy a četné automobily AMG vyšších tříd s velmi hospodárným pohonem, dává společnost z Affalterbachu jednoznačné signály pro dynamický růst, který již v létě odstartují nové modely SLS AMG GT a GL 63 AMG.
Speciálně pro A 45 AMG nově vyvinutý přeplňovaný čtyřválec AMG 2,0 litru má stanovit nová měřítka ve své objemové třídě. S maximálním točivým momentem výrazně přesahujícím hranici 400 N.m a nízkými hodnotami spotřeby paliva usiluje AMG o špičkové postavení mezi konkurencí. „Naším cílem je sériově vyrábět nejdynamičtější, nejvýkonnější a zároveň nejhospodárnější čtyřválcový kompaktní vůz. Nový A 45 AMG je společně s dalšími budoucími vysokovýkonnými kompaktními vozy symbolem exkluzivní dynamiky a růstové strategie ‚AMG Performance 50‘. S tímto zaměřením na pro nás nový segment vozidel přispěje Mercedes-AMG významným způsobem k růstu divize Mercedes-Benz Cars,“ říká Ola Källenius, předseda představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH.
Dokonalý přenos hnací síly v modelu A 45 AMG zajišťuje sportovní sedmistupňová dvouspojková převodovka AMG SPEEDSHIFT DCT a sportovně nastavený pohon všech kol. Sportovní podvozek AMG se speciálně vyvinutou přední a zadní nápravou, sportovním řízením AMG s elektromechanickým parametrickým posilovačem, vysokovýkonnou brzdovou soustavou AMG a třístupňovým stabilizačním systémem ESP® s režimem SPORT Handling je nejlepším předpokladem pro dosahování vysokých rychlostí při průjezdech zatáčkami a zárukou fascinující ovladatelnosti s citlivými reakcemi vozidla na povely řidiče.
Jízdní výkon pro novou generaci – světová premiéra v prvním čtvrtletí 2013
Mercedes-AMG osloví se špičkovým modelem Mercedes-Benz třídy A, jenž ponese označení A 45 AMG, nejčastěji novou cílovou skupinu ve věku od 30 do 45 let, která je mladší než klasičtí zákazníci AMG. Jsou to profesně úspěšní a nezávislí lidé hledající kompaktní, dynamický a individuální vůz. Svůj stylově a trendově orientovaný životní styl chtějí vyjádřit automobilem od uznávané sportovní značky. Model A 45 AMG přivede svou atraktivní prodejní cenou k AMG nové zákazníky a otevře přístup k novým trhům. A 45 AMG oslaví svou světovou premiéru v prvním čtvrtletí 2013. Další vysokovýkonné kompaktní vozy AMG s různými charakterovými vlastnostmi čekají již ve startovních blocích a budou následovat po A 45 AMG. Mercedes-AMG se podílel na vývoji platformy pro kompaktní vozy Mercedes-Benz s pohonem předních a všech kol. Již dnes disponují nejdynamičtější verze třídy A, A 250 Sport a A 220 CDI Sport, obě „engineered by AMG“, přední nápravou vyvinutou společností AMG a příslušně naladěným podvozkem, leskle černě lakovanými a leštěnými koly AMG z lehké slitiny v pětipaprskovém designu s pneumatikami 235/40 R 18 a červeně lakovanými brzdovými třmeny. V rámci produktové palety Mercedes-Benz nese označení „Sport“ vždy verze s největší jízdní dynamikou v dané modelové řadě.
V budoucnosti ještě více modelů AMG s pohonem všech kol
V budoucnosti bude u značky Mercedes-AMG získávat na významu také pohon všech kol, který se bude dodávat nejen pro SUV a terénní vozy, ale i pro další vysokovýkonné vozy AMG. V současnosti má Mercedes-AMG v programu čtyři modely s pohonem všech kol: ML 63 AMG, G 63 AMG, G 65 AMG a GL 63 AMG. V roce 2013 zahájí novou éru nový model A 45 AMG se standardně dodávaným pohonem všech kol, orientovaným na sportovní výkony.
Důsledná růstová strategie „AMG Performance 50“
AMG zaznamenává značnou poptávku po svých vozidlech. Sportovní značka rostla v uplynulém roce velmi dynamicky především na třech největších trzích. V USA vzrostl odbyt o sedm procent, v Německu o 15 procent a v Číně dokonce o téměř 50 procent. Tento růst pokračuje také v roce 2012. V prvním čtvrtletí zaznamenala značka AMG s nárůstem o více než 30 procent nejlepší výsledek za první čtvrtletí v historii společnosti. Ale i po roce 2012 bude AMG důsledně pokračovat ve svém růstu, a významně tak přispívat k prodeji divize Mercedes-Benz Cars. S ambiciózní budoucí strategií „AMG Performance 50“ uvede AMG v následujících letech další jedinečné vysokovýkonné modely. Ola Källenius k tomu říká: „Bylo rozhodnuto o rozšíření našeho modelového programu z aktuálních 22 na budoucích přibližně 30 vozidel. Během období do našeho 50. výročí chceme zvětšit náš současný celosvětový odbyt z cca 20 000 vozidel na více než 30 000 vozidel a udržet si naše výsadní postavení v tomto exkluzivním segmentu.“ Kromě nových sportovních kompaktních vozů, SLS AMG GT a GL 63 AMG bude hrát v budoucnosti u AMG ještě významnější roli segment třídy S. Aktuální nabídka modelů S 63 AMG, S 65 AMG, CL 63 AMG a CL 65 AMG se postupně rozroste.
Odpovídajícím způsobem bude AMG rozšiřovat také své výrobní kapacity, aby byla uspokojena rostoucí poptávka. Nový čtyřválcový motor AMG 2,0 litru přeplňovaný turbodmychadlem bude například vyrábět Mercedes-Benz ve své motorárně MDC Power v obci Kölleda. V závodě, v němž jinak vznikají čtyřválcové motory pro modely třídy A a třídy B, bude pro nový motor AMG zřízena vlastní montážní linka. Samozřejmě i dvoulitrové čtyřválcové motory přeplňované turbodmychadlem budou vyráběny výhradně ručně podle tradiční filozofie „one man, one engine“ (jeden muž, jeden motor). Charakteristickým rysem tohoto přístupu je štítek na motoru AMG s podpisem zodpovědného mechanika.
Přibližně 350 dealerství AMG Performance Center do 50. narozenin společnosti Mercedes‑AMG GmbH
Součástí růstové strategie „AMG Performance 50“ je rovněž vstup na nové dynamické trhy. Velký potenciál pro rostoucí poptávku spatřuje AMG v zemích, jako je Čína, Rusko, Korea a Brazílie. Centrální roli přitom hrají dealerství AMG Performance Center, jichž bylo od roku 2008 po celém světě otevřeno 270 ve 24 zemích. Do roku 2017 to bude přibližně 350 dealerství Performance Center. Aktuální ukázkou regionální růstové strategie je Čína. Dne 22. dubna 2012 nově otevřené dealerství AMG Performance Center Beijing Sanlitun leží na exkluzivní adrese v luxusním pekingském nákupním mallu Sanlitun Village North a moderním způsobem odráží průkopnickou roli značky AMG v oblasti designu a techniky. Na rozdíl od dosavadního přístupu není nový showroom v Pekingu integrován v rámci dealerství značky Mercedes-Benz. Místo toho se samostatně stojící koncept zaměřuje výhradně na produkty a tematické oblasti sportovní značky AMG.
Rozšiřování vynikající kvality péče o všechny zákazníky značky AMG
Vysokou prioritu v dynamické růstové strategii „AMG Performance 50“ má také rozšiřování vynikající kvality péče o všechny zákazníky značky AMG. Ještě intenzivnější přístup umožňuje s okamžitou platností převzetí vozidla přímo v sídle společnosti AMG, v němž se zákazníci AMG seznámí v zážitkovém světě AMG s duchem Affalterbachu. V nové předávací hale s plochou 360 m2 mohou zákazníci AMG přebírat své nové vysokovýkonné vozy přímo u AMG. Po přivítání osobním pracovníkem pro styk se zákazníky v soukromém salonku AMG otevřeném v roce 2011 je na programu exkluzivní prohlídka výrobního závodu. Její součástí je návštěva v AMG Performance Studio, v němž jsou vyvíjeny a vyráběny individuální vozy AMG v exkluzivních počtech nebo unikáty. Poté následuje prohlídka manufaktury na výrobu motorů AMG. Zákazníci AMG zde mají jedinečnou příležitost seznámit se s mechanikem, který ručně vyrobil motor jejich vysokovýkonného vozidla podle tradiční filozofie „one man, one engine“.
„AMG Performance 50“ ke snížení flotilové spotřeby paliva
Dalším cílem strategie „AMG Performance 50“ je důsledné snižování flotilové spotřeby paliva. Ola Källenius k tomu říká: „Než AMG oslaví 50. narozeniny, chceme pro celý modelový program AMG dosáhnout snížení emisí CO2 na hodnotu kolem 200 gramů na kilometr. V tomto ambiciózním plánu nám samozřejmě pomohou naše nové kompaktní vozy AMG, ale i v ostatních modelových řadách dosáhneme značného snížení spotřeby paliva. Mnoho modelů AMG má již dnes nejnižší spotřebu paliva i emise a zároveň nejvyšší výkon a točivý moment ve své třídě. Základem našeho úspěchu je špičková technika.“
Vzorovým příkladem je SLK 55 AMG. Osmiválcový roadster ztělesňuje techniku Formule 1 pro silniční provoz. Jeho v celosvětovém měřítku nejhospodárnější motor V8 disponuje nově vyvinutým systémem vypínání válců s názvem AMG Cylinder Management. Tato z Formule 1 adaptovaná technologie umožňuje modelu SLK 55 AMG o cca 30 % nižší spotřebu paliva, která činí 8,4 litru na 100 kilometrů. Tomu odpovídají emise CO2 ve výši 195 gramů na kilometr (kombinovaný cyklus EU). Tuto techniku podobným způsobem používají také motory Mercedes-Benz V8 pro Formuli 1 o výkonu cca 551 kW (750 k). Protože i v královské třídě motoristického sportu hraje hospodárnost důležitou roli, dochází při nízkém zatížení k deaktivaci čtyř válců vypnutím vstřikování paliva.
Mercedes-Benz SLS AMG E-CELL je dalším důkazem průkopnické role, kterou Mercedes-AMG zaujímá ve vývoji inteligentních konceptů poháněcího ústrojí. Hnací řetězec s lithium-iontovým vysokonapěťovým akumulátorem pro nový SLS AMG E-CELL bude vyráběn ve spolupráci s odborníky oddělení „Mercedes AMG High Performance Powertrains“ v Brixworthu ve Velké Británii. SLS AMG E-CELL oslaví svou výstavní premiéru letos na podzim na Pařížském autosalonu. Mercedes-AMG bude sériově vyrábět první čistě elektricky poháněný supersportovní vůz. Elektricky poháněné kupé s křídlovými dveřmi bude prvním zákazníkům předáno v roce 2013. Jak SLS AMG E-CELL, tak i motor V8 s vypínáním válců pro model SLK 55 AMG jsou příklady úsilí o trvale udržitelné zlepšování hospodárnosti a snižování flotilové spotřeby paliva.
Strategie lehké konstrukce „AMG Lightweight Performance“
Dalším stavebním kamenem, převzatým z motoristického sportu, je oblast lehké konstrukce – nižší hmotnost se promítá v lepších provozních vlastnostech a nižší spotřebě paliva. Mercedes-AMG bude v rámci své ambiciózní strategie „AMG Lightweight Performance“ zaměřené na lehkou konstrukci i nadále důsledně snižovat hmotnost svých vozidel. Značky Mercedes-Benz a AMG nasbíraly s vozy SLR a AMG Black Series i v motoristickém sportu více než desetileté know-how v oblasti využívání materiálů vyztužených uhlíkovými vlákny. AMG v současnosti vyrábí například spojovací hřídel modelu SLS AMG z uhlíkového kompozitu. V modelu SLS AMG Roadster je nosná struktura pro upevnění větrné clony standardně vyrobena ze sendvičové struktury z uhlíkového kompozitu. Tento díl ukazuje již dnes extrémně krátkými dobami cyklu v průmyslově orientovaném výrobním procesu, co bude možné v budoucnosti. I v konstrukci modelu SLS AMG E-CELL nalézají uplatnění uhlíkové kompozity, a to ve skořepině pro akumulátor, která je jako integrální součást struktury karoserie spojena s hliníkovým prostorovým rámem.
U modelů SL 63 AMG a SL 65 AMG je vnitřní nosník zadního víka poprvé ve velkosériové produkci zhotoven z lehkého kompozitního materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Zcela nová je zadní stěna z uhlíkového kompozitu s ochranným obloukem pro případ převrácení, která je k dispozici pro C 63 AMG Coupé AMG Black Series, jako exkluzivní výbava na přání z nabídky AMG Performance Studio. Vysoce pevný a vzhledově atraktivní díl z uhlíkového kompozitu je integrální součástí karoserie a snižuje hmotnost vozu v porovnání s běžnou zadní stěnou z ocelového plechu o více než sedm kilogramů.
Budoucí strategii pro všechny motory V12 má na starosti Mercedes-AMG
Mercedes-AMG ponese v budoucnosti odpovědnost jak za vývoj, tak i za výrobu všech motorů V12 značky Mercedes-Benz. AMG v současnosti vyrábí motor AMG V12 6,0 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly (M 279) pro modely S 65 AMG, CL 65 AMG, SL 65 AMG a G 65 AMG. V budoucnosti budou všechny dvanáctiválcové motory pro příští modely Mercedesu vyvíjeny v Affalterbachu a vyráběny v manufaktuře na výrobu motorů AMG podle tradiční filozofie „one man, one engine“.
Sportovní paket AMG jako faktor úspěchu
Další součástí růstové strategie „AMG Performance 50“ je důsledné rozšiřování nabídky sportovního paketu AMG. Dynamická výbava na přání je k dispozici pro četné modely Mercedesu a zahrnuje mimo jiné atraktivní prvky, jako jsou stylistické pakety AMG, kola z lehké slitiny AMG a sportovní podvozek AMG. Průběžně rostoucí poptávka po sportovním paketu AMG utvrzuje značku Mercedes-AMG v dalším rozšiřování nabídky. V současnosti je přibližně 25 procent všech Mercedesů na celém světě dodáváno se sportovním paketem AMG – jen v roce 2011 se rozhodlo pro Mercedes-Benz se sportovním paketem AMG více než 300 000 zákazníků. Atraktivní vstup do světa AMG umožňují již dnes modely A 250 Sport a A 220 CDI Sport, jakož i speciální modely třídy C, C 250 Sport a C 250 CDI Sport, na jejichž vývoji se důsledně podíleli specialisté na vysokovýkonné vozy AMG. Oba modely zahrnují kromě vzhledově vylepšeného sportovního paketu AMG Plus další technické prvky vyvinuté exkluzivně u AMG, které zvyšují potěšení z jízdy.
AMG Driving Academy na cestě k úspěchu
Intenzivní zážitky jsou středem pozornosti také v programu AMG Driving Academy s rozmanitým a neustále rozšiřovaným zaměřením, díky němuž splňuje nejrůznější nároky a symbolizuje ryzí fascinaci. V nabídce jsou požitkové cesty EMOTION, speciální zimní řidičské kurzy ve švédském Laponsku a vzrušující akce na legendárních závodních okruzích, jako je Severní smyčka Nürburgringu, Hockenheimring nebo Zandvoort. Vrcholem je program MASTERS, jehož účastníci řídí závodní verzi kupé s křídlovými dveřmi SLS AMG GT3. Účastníci s bydlištěm v Německu mohou navíc získat národní závodní licenci DMSB (Deutscher Motor Sport Bund e. V.). Všechny akce AMG Driving Academy pořádané v Evropě dokonale spojují potěšení z jízdy s povědomím o ochraně životního prostředí. Například u každé akce jízdní akademie se zjišťuje množství vypuštěných emisí CO2, které je následně kompenzováno podporou projektů na ochranu klimatu. Řidičské kurzy AMG Driving Academy se v současnosti konají v Německu, Francii, Itálii, Nizozemí, Rakousku, Švédsku, Španělsku, USA, Číně a Indii. Vzhledem k rostoucímu zájmu zákazníků pracuje Mercedes-AMG aktuálně na rozšíření programu na trhy v Austrálii, Japonsku, Rusku a Spojených arabských emirátech. AMG Driving Academy kromě toho nabízí na míru střižené akce pro firemní zákazníky a pro různé trhy. Poptávka neustále roste a názorně ilustruje úspěšný příběh programu AMG Driving Academy. V roce 2011 se akcí AMG Driving Academy zúčastnilo více než 7 000 osob – a trend ukazuje na další růst.
Motoristický sport jako zdroj inspirace pro inženýry AMG
Společnost AMG založili v roce 1967 Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher, kteří s ní od začátku dosahovali pozoruhodných úspěchů v motoristickém sportu. Dříve jako dnes je nasazení na závodní trati hlavním zdrojem inspirace. Z dřívějšího dvoučlenného podniku je dnes společnost s více než 1 000 zaměstnanci v Affalterbachu, která se v průběhu 45 let vyvinula ve zdroj technických inovací a stoprocentní dceřinou společnost koncernu Daimler AG. Úsilí o nejvyšší výkon, preciznost a hospodárnost patří k profesionálnímu sebepojetí sportovní značky Mercedes-Benz. V roce 2009 představený supersportovní vůz SLS AMG dokazuje jako první vůz vyvinutý samostatně společností Mercedes-AMG obrovské kompetence a vášeň pracovníků v sídle společnosti v Affalterbachu. Příslib značky AMG „Driving Performance“ symbolizuje špičkovou techniku a čistou fascinaci z jízdy. Sportovní značka AMG zrozená v motoristickém sportu je již po dlouhá desetiletí na závodních tratích jako doma – jako nejúspěšnější značka v historii DTM i svým celosvětovým angažmá v zákaznickém motoristickém sportu na nejvyšší úrovni s modelem SLS AMG GT3. S 26 vítězstvími a titulem mistra Evropy FIA GT3 je SLS AMG GT3 považován za nejúspěšnější novinku roku 2011 v motoristickém sportu. AMG je oficiálním partnerem ve Formuli 1 již 17 let a od roku 1996 se s Official F1™ Safety Cars a Official F1™ Medical Cars stará o bezpečnost na závodních okruzích. Od roku 2012 se Velkých cen účastní tým Formule 1 MERCEDES AMG PETRONAS s jezdci Nicem Rosbergem a Michaelem Schumacherem.