Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Magazín Flotila provedl výzkum a u osmdesáti správců vozových parků zjišťoval, zda-li čeští fleetmanažeři sledují spotřebu svých vozů, podle čeho vybírají firemní automobily a jestli aktuálně přemýšlejí o přechodu na alternativní paliva.
Průzkum proběhl u osmdesáti oslovených fleetových manažerů s vozovým parkem od 5 do 500 vozů. Výsledky jasně ukázaly, že rozhodujícím parametrem při výběru firemního automobilu je v českém prostředí poněkud překvapivě jeho značka. „V závěsu za značkou se vcelku logicky drží parametr ceny vozu a s větším odstupem posléze jeho hospodárnost, bezpečnost a náklady na servis. Téměř na konci žebříčku se umístil parametr spolehlivosti vozu a až na posledním místě se u našich fleetmanažerů objevuje zmínka o šetrnosti automobilu k životnímu prostředí,” říká Michal Žďárský, šéfredaktor Flotily, magazínu pro správce firemních autoparků.
Společně s dotazem na preference při výběru byla respondentům položena i otázku, zda-li a jak sledují spotřebu svých vozů, a jak se snaží snižovat výdaje na pohonné hmoty. Kladnou odpověď na sledování spotřeby ve své firmě poskytlo 56 z osmdesáti respondentů. Zbylých 24 oslovených spotřebu vozů ve svém provozu nesleduje vůbec. Z průzkumu též vyplynulo, že spotřebu u svých vozů vcelku logicky nesledují spíše firmy s malým či středně velkým vozovým parkem. Co se týče způsobu sledování, v drtivé většině je ve firmách zaváděn GPS monitoring s následnými výstupy. V menšině se u respondentů objevuje využívání systému Fuelomat či prosté sledování a vyhodnocování tankování z palivových karet. Pouze 10 % z oslovených firem pořádá pro své řidiče pravidelná školení a přednášky o šetrné jízdě a jejích pravidlech.
Poslední dotaz směřoval na využití alternativních paliv, ať již využíváním hybridních modelů, elektromobilů či pohonů LPG či CNG. Přesně polovina, tedy 40 respondentů, odpovědělo na otázku, zda se touto problematikou ve své firmě vůbec zabývali, kladně. Velká většina z nich navíc myšlenku zavedení takových vozů do autoparku rovnou zavrhla, ať již z důvodů velké vstupní investice nebo z důvodů málo rozšířené sítě dobíjecích či plnicích stanic. Pouze 22,5 % z oslovených se pro provoz zmíněných vozů využívající alternativní paliva opravdu rozhodlo a do svého provozu je zahrnulo. Nejvíce takových vozů disponuje pohonem na LPG, v těsném závěsu se drží vozy schopné spalovat zemní plyn, o kterých dle reakcí fleetmanažerů přemýšlí stále více firem.