MotorInfo

Spolehlivost baterií Nissanu Leaf

4.4.2015 15:14
Spolehlivost baterií Nissanu Leaf

Po pěti letech od zahájení prodeje plně elektrického modelu LEAF a s více než 35 000 prodanými vozy v Evropě ukazují poprvé zveřejněné údaje společnosti Nissan, že 99,99 procent jednotek baterií stále spolehlivě plní svou funkci.

Tato zjištění rozhodně umlčí všechny odpůrce, kteří v roce 2010 prohlašovali, že „baterie bude třeba po třech letech kompletně vyměnit" nebo že „u vozů LEAF používaných na dlouhých trasách dojde v prvním roce k znatelnému poklesu kapacity baterie."

Ve skutečnosti je míra poruchovosti baterie menší než 0,01 procenta - jde celkem o pouze tři vozy - což je pouhý zlomek srovnatelné četnosti vad postihujících tradiční spalovací motory v rámci celého odvětví. Aby dokázal dlouhodobou spolehlivost technologie baterií, vypátral Nissan jeden z prvních modelů, jehož majitelka si i po třech letech stále vychutnává bezporuchovou jízdu ve svém vozu LEAF. Propagátor elektromobility a moderátor online televizního kanálu Fully Charged, Robert Llewellyn, k tomu uvedl: „Není to vůbec žádné překvapení. Na začátku bylo s elektrickou technologií spojováno mnoho obav, a jakkoli objemy prodeje meziměsíčně rostou, stále bojuji s tím, jak tuhý mají tyto mýty kořínek."

Nissan LEAF pokořil vlastní prodejní rekord. V roce 2014 zaznamenal nárůst prodeje o 33 % oproti předešlému roku a s 15 098 prodanými vozy v Evropě mu na dynamickém trhu s elektromobily patří více než čtvrtinový podíl. Jean-Pierre Diernaz, ředitel společnosti Nissan Europe pro elektromobily, poznamenal: „Fakta hovoří jasně. Poruchovost baterií v našich vozech je zanedbatelná a ani ten nejhlasitější kritik s tím nemůže polemizovat. Technologie baterie je jen součástí našeho úspěchu. Po celém světě máme přes 165 000 zákazníků, takže je jasné, že nejsme jediní, kteří jsou nadšeni úspěchem této nejmodernější technologie."

Díky tomu, že LEAF má vlastně jen tři hlavní komponenty - palubní nabíječku, měnič proudu a motor - je i jeho údržba o 40 procent levnější než u vozů poháněných zážehovým nebo vznětovým motorem.

 

Foto:Nissan