MotorInfo

Speciál Toyota GT86 CS-R3 připraven na startu

1.8.2014 21:28
Speciál Toyota GT86 CS-R3 připraven na startu

Toyota Motorsport GmbH (TMG) se rozhodla vrátit ke svým kořenům rallye s autem, které má pohon zadní nápravy, aby tak potěšila jak řidiče, tak i fanoušky.

Nový vůz připomíná hodnotou rozhodu kol dobu, kdy se na startu objevila působivá Celica Twin Cam Turbo (TA64), vítěz automobilových soutěží z 80. let. Po téměř roce vývoje TMG představuje soutěžní speciál CS-R3 pro rychlostní zkoušky Rally Deutschland, která se uskuteční v okolí Trieru 21. - 24. srpna. Závodní vůz (se st.č. 0) nebude započítáván v samotné soutěži, ale bude hrát důležitou roli při testování každé etapy, aby tak byla zajištěna maximální bezpečnost.

CS-R3 bude řídit bývalá mistryně světa Isolde Holderiedová, která před tím plnila podobné povinnosti, když TMG představila nízkorozpočtový závodní vůz Yaris R1A, který je dodáván společností TMG formou kitu. Jedním z úkolů bude pro zkušenou německou pilotku ohodnocení soutěžního vozu, které je v současnosti prototypem, aby se tak vyprofilovala jeho konečná specifikace, jako nezbytný krok před dokončením homologace pro třídu R3.

Model CS-R3 bude nabízen k prodeji soukromým zákazníkům a obchodním zastoupením Toyoty, s tím, že půjde o nákladově-efektivní způsob, jak si užít vzrušení z automobilových soutěží (rallye) a to od těch regionálních až po mistrovství světa. Vozidlo splňuje požadavky směrnice FIA R3, která umožňuje úpravy jeho dvoulitrového motoru typu boxer. Změny v softwaru a hardwaru, jako jsou zdvih ventilu a kompresní poměr, jsou součástí rozsáhlého programu vývoje a v konečné verzi by auto mělo dosahovat výkonu 240 - 250 koní. V průběhu vývojového procesu se TMG zaměřila na snížení hmotnosti při zajištění bezpečnosti, spolehlivosti a požitku z jízdy. Sekvenční šestirychlostní převodovka a diferenciál s omezeným prokluzem dodávají pocit skutečně vysokého výkonu, zatímco bezpečnostní rám homologovaný od FIA byl navržen a spočítán tak, aby měl optimální hmotnost. TMG bude také dodávat na míru upravené elektrorozvody a řídicí jednotku ECU pro motorsport, přičemž auto bude vybaveno špičkovými podvozkovými kity pro použití na asfalt a štěrk, včetně specificky navrženého zavěšení.

Vůz CS-R3 byl již testován na různých površích, aby byl připraven na svou účast v soutěži Rally Deutschland, v rámci které absolvuje 274 km během tří dnů a 18 etap.

Zákazníkům bude nový speciál k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2015 ve formě kitu a TMG očekává, že nabídne cenu srovnatelnou a dalšími modely R3. Finální cena bude oznámena po konečném potvrzení specifikace vozu.

Technické údaje TMG GT86 CS-R3

Motor:

Typ

FA20

Dispozice

boxer, plochý čtyřválec

Objem

1 998 cm3

Max. výkon

240 - 250 koní

Výfuk

závodní výfuk HJS + výfukový rozvod

Palivová buňka

bezpečnostní buňka 75 l FT3

Podvozek:

Karosérie

ocelová skořepinová kostra a střešní ventilace

Ochranná klec

homologovaná bezpečnostní klec R3

Převody:

Typ

pohon zadní nápravy

Převodovka

6 rychlostí sekvenční

Diferenciál

diferenciál s omezeným prokluzem (variabilně nastavitelný)

Rozvodovka

krátká, alternativy jsou možné

Spojka

závodní spojka a setrvačník s nízkou hmotností

Řízení

hydraulické řízení JTEKT

Zavěšení:

 

Typ

přední: typ MacPherson

zadní: dvojitá vidlice

Tlumič

asfalt: Reiger, nastavitelný na 3 úrovně

štěrk: Reiger, nastavitelný na 3 úrovně

Stabilizátor

Několik nastavení

Ráfky

asfalt: OZ 7˝ x 17 ˝

štěrk: OZ 6˝ x 15 ˝

Brzdy:

Přední disk

asfalt: 330mm x 30mm

štěrk: 300mm x 30mm

Zadní

asfalt: 300mm x 10mm

štěrk: 300mm x 10mm

Třmeny

přední: čtyřpístkové

zadní: dvoupístkové (podle regulí)

 

Rozměry:

Celkové rozměry

délka: 4 240 mm

šířka: 1 775 mm

rozvor: 2 570 mm

Minimální hmotnost vozu

1 080 kg (podle regulí)