Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Toyota Motorsport GmbH (TMG) se rozhodla vrátit ke svým kořenům rallye s autem, které má pohon zadní nápravy, aby tak potěšila jak řidiče, tak i fanoušky.
Nový vůz připomíná hodnotou rozhodu kol dobu, kdy se na startu objevila působivá Celica Twin Cam Turbo (TA64), vítěz automobilových soutěží z 80. let. Po téměř roce vývoje TMG představuje soutěžní speciál CS-R3 pro rychlostní zkoušky Rally Deutschland, která se uskuteční v okolí Trieru 21. - 24. srpna. Závodní vůz (se st.č. 0) nebude započítáván v samotné soutěži, ale bude hrát důležitou roli při testování každé etapy, aby tak byla zajištěna maximální bezpečnost.
CS-R3 bude řídit bývalá mistryně světa Isolde Holderiedová, která před tím plnila podobné povinnosti, když TMG představila nízkorozpočtový závodní vůz Yaris R1A, který je dodáván společností TMG formou kitu. Jedním z úkolů bude pro zkušenou německou pilotku ohodnocení soutěžního vozu, které je v současnosti prototypem, aby se tak vyprofilovala jeho konečná specifikace, jako nezbytný krok před dokončením homologace pro třídu R3.
Model CS-R3 bude nabízen k prodeji soukromým zákazníkům a obchodním zastoupením Toyoty, s tím, že půjde o nákladově-efektivní způsob, jak si užít vzrušení z automobilových soutěží (rallye) a to od těch regionálních až po mistrovství světa. Vozidlo splňuje požadavky směrnice FIA R3, která umožňuje úpravy jeho dvoulitrového motoru typu boxer. Změny v softwaru a hardwaru, jako jsou zdvih ventilu a kompresní poměr, jsou součástí rozsáhlého programu vývoje a v konečné verzi by auto mělo dosahovat výkonu 240 - 250 koní. V průběhu vývojového procesu se TMG zaměřila na snížení hmotnosti při zajištění bezpečnosti, spolehlivosti a požitku z jízdy. Sekvenční šestirychlostní převodovka a diferenciál s omezeným prokluzem dodávají pocit skutečně vysokého výkonu, zatímco bezpečnostní rám homologovaný od FIA byl navržen a spočítán tak, aby měl optimální hmotnost. TMG bude také dodávat na míru upravené elektrorozvody a řídicí jednotku ECU pro motorsport, přičemž auto bude vybaveno špičkovými podvozkovými kity pro použití na asfalt a štěrk, včetně specificky navrženého zavěšení.
Vůz CS-R3 byl již testován na různých površích, aby byl připraven na svou účast v soutěži Rally Deutschland, v rámci které absolvuje 274 km během tří dnů a 18 etap.
Zákazníkům bude nový speciál k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2015 ve formě kitu a TMG očekává, že nabídne cenu srovnatelnou a dalšími modely R3. Finální cena bude oznámena po konečném potvrzení specifikace vozu.
Technické údaje TMG GT86 CS-R3 |
||
Motor: |
||
Typ |
FA20 |
|
Dispozice |
boxer, plochý čtyřválec |
|
Objem |
1 998 cm3 |
|
Max. výkon |
240 - 250 koní |
|
Výfuk |
závodní výfuk HJS + výfukový rozvod |
|
Palivová buňka |
bezpečnostní buňka 75 l FT3 |
|
Podvozek: |
||
Karosérie |
ocelová skořepinová kostra a střešní ventilace |
|
Ochranná klec |
homologovaná bezpečnostní klec R3 |
|
Převody: |
||
Typ |
pohon zadní nápravy |
|
Převodovka |
6 rychlostí sekvenční |
|
Diferenciál |
diferenciál s omezeným prokluzem (variabilně nastavitelný) |
|
Rozvodovka |
krátká, alternativy jsou možné |
|
Spojka |
závodní spojka a setrvačník s nízkou hmotností |
|
Řízení |
hydraulické řízení JTEKT |
|
Zavěšení: |
|
|
Typ |
přední: typ MacPherson |
zadní: dvojitá vidlice |
Tlumič |
asfalt: Reiger, nastavitelný na 3 úrovně |
štěrk: Reiger, nastavitelný na 3 úrovně |
Stabilizátor |
Několik nastavení |
|
Ráfky |
asfalt: OZ 7˝ x 17 ˝ |
štěrk: OZ 6˝ x 15 ˝ |
Brzdy: |
||
Přední disk |
asfalt: 330mm x 30mm |
štěrk: 300mm x 30mm |
Zadní |
asfalt: 300mm x 10mm |
štěrk: 300mm x 10mm |
Třmeny |
přední: čtyřpístkové |
zadní: dvoupístkové (podle regulí) |
Rozměry: |
|||
Celkové rozměry |
délka: 4 240 mm |
šířka: 1 775 mm |
rozvor: 2 570 mm |
Minimální hmotnost vozu |
1 080 kg (podle regulí) |