Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Zaměstnanci Fordu mají za úkol tajně vkládat na montážní linku špatné díly včetně nekompletních volantů nebo nefunkčních součástí motoru.
Xabier Garciandia má zajímavou pracovní náplň. K jeho úkolům patří doslova sabotovat chod jedné z nejpokročilejších automobilových továren na světě. Garciandia tajně rozmisťuje po montážní lince značky Ford nesprávné a vadné součástky. Nepracuje ale pro bezskrupulózní konkurenci. Touto speciální misí ho pověřil samotný Ford v rámci procesu řízení jakosti. Jedná se o jedno z mnoha opatření, díky nimž všechny vozy vyrobené v této továrně splňují přísné kvalitativní standardy Fordu.
Jako vůbec první výrobce automobilů nasadil Ford do provozu technologii Vision System. Ta fotografuje a následně sleduje každou jednotlivou součástku pro všech 400 000 automobilů a 330 000 motorů, které se každoročně ve Valencii vyrobí. Podvratná činnost „šotka“ pomáhá ověřit, zda nový systém pracuje bezchybně.
Moderní výrobní závod ve Valencii produkuje nejširší spektrum modelů ze všech evropských továren Fordu. Vznikají zde modely Kuga, Kuga Vignale, Mondeo, Mondeo Vignale, Galaxy, S-MAX, Transit Connect a Tourneo Connect – a rovněž se tu vyrábějí motory EcoBoost 2,0 a 2,3 l. Technologie Vision System pořídí každých 14 dnů více než miliardu fotografií. To je přibližně tolik jako počet snímků zveřejněných za stejnou dobu na Instagramu v celé Evropě. Systém zároveň generuje složené obrazy tvořené 3 150 digitálními fotografiemi. Tyto složené obrazy usnadňují technikům včasnou identifikaci nesrovnalostí.
Šotek už ve Valencii poslal na výrobní linku vadné součásti motoru, nesprávné verze volantu a dokonce i jiné palubní desky. Tento typ zkoušky probíhá na všech 34 stanovištích montážní linky a Ford zvažuje jeho zavedení v celosvětovém měřítku.
V továrně, kde nový vůz opustí výrobní linku každých 40 sekund, nicméně Ford používá i další, v některých případech poměrně neobvyklé postupy řízení kvality. Patří k nim:
Všechny tyto metody pomohly ještě dále zvýšit účinnost výstupní kontroly ve Valencii.
Foto:Ford