Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Mercedes Forum (Praha 4) vystavuje do 22. 2. 2012 jednu z motoristických lahůdek - Mercedes-Benz SLR Stirling Moss.
Značky Mercedes-Benz a McLaren korunovaly v roce 2009 modelovou řadu úspěšných supersportovních vozů SLR novým, neobyčejným a nekompromisním automobilem. Kontaktu řidiče a spolujezdce s okolní přírodou u něho nestojí v cestě ani střecha, ani čelní okno, takže si mohou užívat ničím nezředěné fascinace vysokou rychlostí se všemi atributy speedsteru. Jako naprostá lahůdka vznikl model SLR Stirling Moss, který kromě všeho, čím se vyznačovala výchozí verze, nabízí nejnáročnější techniku a design, jenž se stal specifickou interpretací legendárního modelu 300 SLR. Kompresorem přeplňovaný motor V8 o výkonu 478 kW/650 k zrychlí SLR Stirling Moss za méně než 3,5 sekundy z klidu na 100 km/h, největší rychlost je 350 km/h – tak otevřený a zároveň tak rychlý není žádný jiný sériově vyráběný automobil. Tento extrémní koncept z něj dělá legitimního nositele jména legendárního britského závodníka a držitele rekordu v závodu Mille Miglia Stirlinga Mosse, který v roce 1955 řídil závodní vozy Mercedes-Benz SLR od vítězství k vítězství. Exkluzivní SLR Stirling Moss představuje poslední variantu tehdejší modelové řady SLR a jeho výroba byla omezena na 75 exemplářů. Cena byla stanovena ve své době na 750 000 eur. Výroba modelu SLR Stirling Moss byla zahájena v červnu roku 2009, kdy byla plánovaně ukončena produkce modelu SLR Roadster.
Tři písmena – SLR – postačují k vyvolání nadšení v srdci každého milovníka automobilů. V 50. letech jezdil Mercedes-Benz 300 SLR od vítězství k vítězství. Vyhrál v závodech Mille Miglia, Eifelrennen, Targa Florio a Tourist Trophy. Za jeho volant usedali mistři volantu své doby, zvučná jména jako Juan Manuel Fangio, Karl Kling – a především britský závodník Stirling Moss, který s časem deset hodin, sedm minut a 48 sekund drží dodnes rekord závodu Mille Miglia. Z tohoto důvodu nese i moderní verze legendárního SLR ve svém názvu dodatek „Stirling Moss“. SLR Stirling Moss totiž spojuje charakter modelů SLR s fascinací vozu SLR z roku 1955. Mezi klíčové hodnoty jak historických, tak i posledních modelů SLR patří fascinující design, inovativní technika, prvotřídní materiály v řemeslně dokonalém zpracování a především jedinečný zážitek z jízdy.
Extrémně puristický koncept bez střechy a čelního skla
Zcela podle vzoru modelu 300 SLR má tento „stříbrný šíp“ velmi kvalitní, avšak zároveň také puristickou výbavu bez bočních oken i střechy. Řidiče a spolujezdce chrání před větrem pouze dva štítky vysoké několik centimetrů. Dva „hrby“ integrované do karoserie slouží jako ochranné oblouky pro případ převrácení. Model SLR Stirling Moss se tímto extrémním konceptem výrazně odlišuje od všech ostatních automobilů v nejvyšší třídě sportovních vozů i po vizuální stránce.
SLR Stirling Moss přesvědčí stejně jako dřívější legendární závodní vozy každého řidiče svou enormní výkonností. S akcelerací z nuly na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy a nejvyšší rychlostí 350 km/h otvíral puristický vysokovýkonný sportovní vůz ve své době zcela nové dimenze jízdy s větrem ve vlasech. Nejen kvůli pozoruhodným výkonovým hodnotám, ale také proto, že při každé jízdě v tomto vozu jsou v dosud neznámé intenzitě stimulovány všechny smysly, zprostředkovává SLR Stirling Moss zážitek z jízdy v její nejryzejší a nejsmyslnější podobě. Automobilový plnokrevník tím umožňuje v kategorii silničních vozů jedinečná poznání.
Fascinující design jako vzpomínka na závodní vozy SLR
SLR Stirling Moss, jehož kompletní karoserie je vyrobena z lehkého kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, má zcela originální vzhled. Designéři značky Mercedes-Benz si byli při návrhu karoserie modelu SLR Stirling Moss naprosto vědomi toho, že tvarují automobil s nejvyšší rychlostí 350 km/h. Zároveň je supersportovní vůz přesvědčivou vzpomínkou na design závodních vozů SLR z 50. let, které ještě dnes vyvolávají nadšení.
Tvary modelu SLR Stirling Moss jsou charakterizovány výrazně šípovitou přídí, velmi dlouhou kapotou a kompaktní zádí. Protože vůz nemá žádná okna, přechází exteriér plynule do interiéru. Proto například kapota sahá od své výrazné špičky vizuálně až do interiéru a tímto způsobem těleso karoserie vozu na pohled ještě víc protahuje. Sportovní vůz tak již v klidu vyzařuje dynamiku. Dalším markantním znakem jsou dva „hrby“ za řidičem a spolujezdcem, které nesou doplňkové ochranné oblouky pro případ převrácení a rovněž spojují tradici s modernou. Blatníky jsou výrazně tvarovány. Stejně jako u historického vzoru jsou i u modelu SLR Stirling Moss boční prahy umístěny velmi vysoko. Konstruktéři se proto rozhodli pro křídlové dveře, které se otvírají směrem dopředu. Vůz lze uzavřít dvěma kryty z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, které jsou uloženy v zavazadlovém prostoru.
Puristickému exteriéru vozidla odpovídá také interiér, který se omezuje jen na to nejdůležitější. Vzájemně se prolínající plochy na přístrojové desce a ve výplních dveří vytvářejí napjatou atmosféru a vyzařuje z nich perfekcionismus. Styl je zde určován vysoce kvalitními a autentickými materiály, jako je například uhlíkový kompozit, hliník a kůže. Do hliníkové desky zakrývající plochu kolem řadicí páky je vyrytý podpis Stirlinga Mosse.
Inovativní technika a důkladně propracovaná aerodynamika
V technickém základu modelu SLR Stirling Moss s náročnou konstrukcí z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, vysokovýkonným podvozkem a jadrně znějícím motorem V8, přeplňovaným kompresorem, se zrcadlí zkušenosti získané při konstrukci modelů SLR Coupé a Roadster. S ostatními členy modelové řady SLR má Stirling Moss společnou koncepci aerodynamiky s uzavřenou podlahou a difuzorem v zadním nárazníku pro nejvyšší možnou přítlačnou sílu na zadní nápravě. Difuzor je ovšem mnohem větší než u verzí Coupé a Roadster. SLR Stirling Moss vytváří díky pečlivé práci na detailech v aerodynamickém tunelu vždy dostatečně velkou přítlačnou sílu, aby byly zajištěny bezpečné jízdní vlastnosti. Řidič ovšem může manuálně nastavit tzv. Airbrake, aerodynamickou brzdu, která při mimořádně sportovní jízdě ještě víc zvyšuje přítlačnou sílu. Airbrake se navíc vysouvá při intenzivním brzdění z rychlosti vyšší než 120 km/h s cílem dodat vozu ještě větší stabilitu a umožnit maximální zpomalení.
Vyvrcholení modelové řady SLR bylo limitováno na 75 exemplářů
Model SLR Stirling Moss je dokonalý speedster přesně podle představ obdivovatelů tohoto druhu vozů. Zároveň představoval vyvrcholení jedné epochy, po níž následovalo ukončení výroby modelů SLR. V období od června do prosince 2009 byly vyráběny již jen modely Stirling Moss, a to v počtu 75 přesně očíslovaných exemplářů. Tento exkluzivní vůz představuje nejen ukončení výroby aktuální modelové řady SLR, ale i poděkování nejvěrnějším zákazníkům modelu SLR. Neboť jen ti si mohli model Stirling Moss objednat.