Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Skytoll podal návrh na uložení zákazu plnění smlouvy mezi ministerstvem dopravy a společností Kapsch.
Společnost SkyToll podala k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) návrh na uložení zákazu plnění smlouvy k veřejné zakázce „Zajištění provozu systému elektronického mýta po roce 2016“, kterou ministerstvo dopravy a společnost Kapsch uzavřeli v neděli 28. srpna 2016. Návrh se opírá o skutečnost, že nebyly splněny zákonné důvody pro vypsání jednacího řízení bez uveřejnění (JŘBU). Kromě toho ministerstvo podle společnosti SkyToll také několikanásobně porušilo zákon jak při vedení samotného JŘBU, tak i při podpisu smlouvy se společností Kapsch.
„Návrh je velmi obsáhlý, protože nezákonných kroků ze strany ministerstva dopravy proběhla celá řada. Ve stručnosti je lze rozdělit do pěti skupin, a to nesplnění zákonných důvodů pro vypsání JŘBU, porušení zákazu uzavřít smlouvu v tzv. blokační lhůtě, hrubé porušení zákonných pravidel pro vedení JŘBU, hrubé omezení hospodářské soutěže na daném segmentu trhu a účelový postup při zadávání veřejné zakázky, který odporuje obvyklým zvyklostem. Ze všech těchto důvodů navrhujeme, aby ÚOHS uložil zákaz plnění této smlouvy,“ řekl Matej Okáli, CEO a předseda představenstva společnosti SkyToll. Připomněl, že společnost SkyToll předložila ministerstvu dopravy nabídku na převzetí mýtného systému, která byla pro stát o minimálně 800 milionů výhodnější, než smlouva, kterou ministerstvo dopravy nakonec v neděli 28. 8. 2016 uzavřelo se společností Kapsch. Návrh na uložení zákazu plnění této smlouvy podle něj k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže podává nejen v zájmu ochrany svých práv, ale i v zájmu obecných pravidel hospodářské soutěže. Návrh má celkem 22 stran. V části věnované nesplnění zákonných podmínek pro JŘBU SkyToll poukazuje nejen na existenci druhého možného dodavatele, ale i na skutečnost, že uváděné důvody pro JŘBU si zavinil zadavatel sám.
V dalších částech návrhu SkyToll upozornil na několikanásobné porušení zákazu uzavřít smlouvu, ať již pro absolutní ignoraci námitek, které SkyToll v průběhu srpna podával na ministerstvo dopravy, nebo z důvodu, že smlouva byla uzavřena v tzv. „blokační lhůtě“, která trvá 15 dní od výběru nejvhodnější nabídky. Pokud jde o hrubé porušení pravidel postupu JŘBU, SkyToll konstatuje, že lze zcela logickou úvahou dospět k závěru, že smlouva v hodnotě 5,27 mld. Kč nemohla být dojednána výhradně během jednoho víkendu. Jednání se společností Kapsch musela probíhat již dlouhou dobu před tím, což v jednom ze svých prohlášení potvrdil i tiskový mluvčí ministerstva dopravy. Z toho podle společnosti SkyToll jasně vyplývá, že JŘBU bylo zahájeno, aniž by byly provedeny všechny nezbytné úkony. Zároveň to také dokazuje, že ministerstvo dopravy ÚOHS účelově uvedlo v omyl, když mu zatajilo vedení tohoto JŘBU v souvislosti s přezkoumáváním podnětu strany STAN v první polovině srpna.
„Jsme přesvědčeni, že při tomto výběrovém řízení a následném uzavření smlouvy byl opakovaně porušen, či účelově ohýbán zákon. Proto předpokládáme, že kromě ÚOHS se uvedeným nezákonným praktikám budou věnovat i orgány činné v trestním řízení,“ dodal Matej Okáli.