Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Blizzak LM-80 se stal jasným vítězem v testu pneumatik pro SUV organizovaného autoklubem ADAC. Blizzak LM-32 získal nejvyšší hodnocení v časopisu Auto Bild a je na vrcholu žebříčku podle vlastností na sněhu v hodnocení autoklubů ADAC/ÖAMTC/TCS.
V testu nových zimních pneumatik pro SUV, který zveřejnil Autoklub ADAC, se vítězem stal Blizzak LM-80 (rozměr 215/65 R 16 na vozu Volkswagen Tiguan). Pneumatika LM-80 získala nejvyšší známky za spotřebu paliva a výkon na ledu a velmi dobré hodnocení za brzdění na mokru a sněhu. Tento triumf následuje po prvním místě pneumatiky LM-80 v testu zimních pneumatik, který byl zveřejněn v září autoklubem ACE (Auto Club Europa) a německou sítí technických kontrol GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung). Tím je potvrzen nejlepší celkový výkon pneumatiky Blizzak LM-80 ve své třídě.
Výkony pneumatiky Blizzak LM-32 na sněhu, mokru a suchu byly potvrzeny novým testem zimních pneumatik, jehož výsledky zveřejnil časopis Auto Bild ve svém vydání 40/2012. Pneumatika Blizzak LM-32 patří mezi pouze 3 produkty ze 42 testovaných značek, které obdržely nejvyšší hodnocení „velmi doporučeníhodná“ za celkový výkon. Konkurenceschopnost pneumatiky Blizzak LM-32 potvrdily také nejnovější testy zimních pneumatik organizované předními evropskými autokluby (ADAC, TCS a ÖAMTC), které pneumatice Bridgestone přiznaly nejvyšší známky za výkon na sněhu. Ve výsledcích zveřejněných 27. září 2012 udělil ADAC pneumatice LM-32 (rozměr 205/55 R 16 na vozu Škoda Octavia) hodnocení „doporučeníhodná“ za celkový výkon a upřednostnil ji před 10 dalšími testovanými zimními pneumatikami konkurenčních značek.
Uvedené výsledky testů přicházejí v okamžiku, kdy v Evropě nastává vhodná chvíle pro výměnu letních pneumatik za zimní. Speciální konstrukce zimních pneumatik zvyšuje přilnavost a bezpečnost za snížených teplot a mrazivého počasí. Ve svých směsích používají materiály, které zůstávají měkké a poddajné i za nižších teplot, zatímco konstrukce dezénu s lamelami zvyšuje „hranový efekt“ a přilnavost na ledu a sněhu.
Přednosti i při teplotách „nad nulou“
Zimní pneumatiky jsou neporovnatelně efektivnější než letní pneumatiky nejen na zmrzlém povrchu, ale poskytují také lepší přilnavost a bezpečnost ve všech zimních podmínkách. V chladném počasí začínají směsi letních pneumatik tvrdnout, zatímco zimní směsi jsou připraveny odvádět v těchto podmínkách nejlepší výkony. Na silnicích pokrytých sněhem nebo ledem je tento rozdíl v oblasti přilnavosti ještě nápadnější. Interní testy společnosti Bridgestone a některé testy prováděné nezávislými organizacemi ukazují, že na sněhu může být brzdná dráha na letních pneumatikách téměř třikrát delší než na zimních pneumatikách! Bridgestone jako výrobce pneumatik proto důrazně doporučuje výměnu letních pneumatik za zimní již při příchodu chladnějšího počasí, nikoli až při prvním sněžení.