MotorInfo

Skupina PSA prověřovala spotřebu v reálném provozu

9.7.2016 17:30
Skupina PSA prověřovala spotřebu v reálném provozu

Skupina PSA a dvě neziskové společnosti T&E a FNE oficiálně potvrdily výsledky měření spotřeby paliva vozů Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu.

Skupina PSA zveřejnila výsledky testů spotřeby paliva v  reálném provozu u 30 základních modelů. Tyto výsledky vycházejí z testovacího protokolu, který byl definován společně se dvěma nevládními organizacemi, Transport & Environment (T&E) a France Nature Environnement  (FNE), audit výsledků provedla společnost Bureau Veritas. Tento spolehlivý a prokazatelný zkušební protokol měří spotřebu paliva vozů PSA v reálném provozu. Protokol, který se inspiroval u projektu RDE „Real Driving Emissions“, měří spotřebu paliva pomocí přenosného přístroje instalovaného na vozidle (PEMS – portable emissions measurement system). Bureau Veritas, nezávislý a mezinárodně uznávaný orgán, je garantem protokolu a jeho provádění v  souladu se specifikacemi a zárukou spolehlivosti a integrity výsledků.

Měření probíhala na veřejných komunikacích (25 km v městském provozu, 39 km mimo město a 31 km na dálnici) a za reálných jízdních podmínek (zapnutá klimatizace, zatížení zavazadly a posádkou, různorodý reliéf vozovky). Získané výsledky jsou srovnatelné s výsledky vozů zákazníků PSA (získané z nezávislých průzkumů) a ukazují, že postup navržený společně s T&E a FNE je dobře nastavený a vypovídající.

Skupina PSA se v listopadu 2015, kdy v médiích probíhaly diskuze, které oslabily důvěru spotřebitelů v automobilové odvětví, rozhodla zveřejnit údaje o spotřebě paliva svých vozů v reálném provozu, což je zcela unikátní přístup založený na transparentnosti vůči zákazníkům. Tato iniciativa představuje v automobilovém průmyslu světovou premiéru. Na konci roku 2016 nabídnou značky Peugeot, Citroën a DS na svých internetových stránkách simulátor, pomocí kterého budou zákazníci moci zjistit předpokládanou spotřebu paliva svého vozu podle stylu řízení a podmínek provozu (město / silnice / dálnice, zatížení vozidla atd.). Současně bude k dispozici on-line aplikace pro ekologické řízení, která zákazníkům pomůže ovlivňovat spotřebu paliva svého vozu.

Ředitel pro výzkum a vývoj Gilles Le Borgne  v komentáři k tomuto oznámení uvedl: „Skupina PSA v  souladu se závazkem transparentnosti z října 2015 zveřejnila údaje o spotřebě 30 modelů značek Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu. Skupina v rámci svého úsilí trvale poskytovat zákazníkům více informací zveřejní do konce roku údaje o dalších 20 modelech a spustí simulátor umožňující zákazníkům snížit spotřebu paliva v závislosti na jízdních podmínkách, čímž se sníží také emise CO2 jejich vozů. V roce 2017 se skupina PSA posune na další úroveň a rozšíří měření i na znečišťující emise oxidů dusíku (NOx) v běžných podmínkách provozu.“

Ředitel divize Clean Vehicles společnosti Transport & Environment Greg Archer prohlásil: „Tyto testy prováděné v reálném provozu poskytnou spotřebitelům reprezentativnější informace než poslední laboratorní testy a zákazníci si tak budou moci vybrat co nejúčinnější vozy.“

Modely PEUGEOT

14 MODELŮ PEUGEOT

Protokol T&E
l/100km

Homologace
l/100km

Rozdíl
l/100km

 

108 1.2l PureTech 82 BVM5 pneu 15'' STD

6,1

4,3

1,8

 

208 1.6l BlueHDi 100 BVM5 pneu 16'' TBRR

4,7

3,5

1,2

 

208 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 pneu 16'' UBRR

4,7

3

1,7

 

2008 1.6l BlueHDi 100 BVM5 pneu 16'' TBRR

5,1

3,7

1,4

 

2008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 pneu 16'' TBRR

5,2

3,7

1,5

 

2008 1.2l PureTech 82 BVM5 pneu 16'' TBRR

6,4

4,9

1,5

 

2008 1.2l PureTech 110 S&S EAT6 pneu 16'' TBRR

7,1

4,8

2,3

 

308 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 pneu 16'' UBRR

4,9

3,2

1,7

 

308 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 pneu 16'' TBRR

6,6

4,6

2

 

308 1.2l PureTech 110 S&S BVM5 pneu 16'' UBRR

6,3

4

2,3

 

3008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 pneu 17'' TBRR

6,1

4,1

2

 

3008 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 pneu 17'' UBRR

7,6

4,9

2,7

 

508 2.0l BlueHDi 180 S&S EAT6 pneu 17'' UBRR

6,3

4

2,3

 

PARTNER 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 pneu 15'' TBRR

6,1

4,3

1,8

 

TBRR = velmi nízký valivý odpor / UBRR = ultra nízký valivý odpor

Modely CITROËN

11 MODELŮ CITROEN

Protokol T&E
l/100km

Homologace
l/100km

Rozdíl
l/100km

C1 PureTech 82 BVM Feel pneu 15'' STD

6,1

4,3

1,8

C3 PureTech 82 BVM Exclusive pneu 16'' TBRR

6,3

4,6

1,7

C3 Picasso BlueHDi 100 BVM Confort  pneu 16'' TBRR

5,7

3,8

1,9

C3 BlueHDi 75 S&S BVM pneu 15'' UBRR

4,9

3,0 

1,9

C4 Cactus BlueHDi 100 BVM Shine pneu 16'' TBRR

5,1

3,6

1,5

C4 Cactus PureTech 110 S&S BVM Shine pneu 16'' TBRR

6,1

4,3

1,8

C4 BlueHDi 100 BVM Feel pneu 16'' TBRR

5,1

3,6

1,5

C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive pneu 17'' TBRR

6,5

3,9

2,6

Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S BVM6 Attraction pneu 16'' UBRR

5,7

4

1,7

Grand C4 Picasso PureTech 130 S&S BVM6 Intensive pneu 17'' TBRR

7,4

5

2,4

Berlingo BlueHDi 100 BVM pneu 15'' TBRR

6,1

4,3

1,8

Modely DS

3  MODELY DS

Protokol T&E
l/100km

Homologace
l/100km

Rozdíl
l/100km

DS 3 BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic

5

3,6

1,4

DS 3 PureTech 110 S&S BVM So Chic

6

4,3

1,7

DS 4 PureTech 110 S&S BVM So Chic

5,4

3,8

1,6

 

Foto:PSA