Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Skupina PSA a dvě neziskové společnosti T&E a FNE oficiálně potvrdily výsledky měření spotřeby paliva vozů Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu.
Skupina PSA zveřejnila výsledky testů spotřeby paliva v reálném provozu u 30 základních modelů. Tyto výsledky vycházejí z testovacího protokolu, který byl definován společně se dvěma nevládními organizacemi, Transport & Environment (T&E) a France Nature Environnement (FNE), audit výsledků provedla společnost Bureau Veritas. Tento spolehlivý a prokazatelný zkušební protokol měří spotřebu paliva vozů PSA v reálném provozu. Protokol, který se inspiroval u projektu RDE „Real Driving Emissions“, měří spotřebu paliva pomocí přenosného přístroje instalovaného na vozidle (PEMS – portable emissions measurement system). Bureau Veritas, nezávislý a mezinárodně uznávaný orgán, je garantem protokolu a jeho provádění v souladu se specifikacemi a zárukou spolehlivosti a integrity výsledků.
Měření probíhala na veřejných komunikacích (25 km v městském provozu, 39 km mimo město a 31 km na dálnici) a za reálných jízdních podmínek (zapnutá klimatizace, zatížení zavazadly a posádkou, různorodý reliéf vozovky). Získané výsledky jsou srovnatelné s výsledky vozů zákazníků PSA (získané z nezávislých průzkumů) a ukazují, že postup navržený společně s T&E a FNE je dobře nastavený a vypovídající.
Skupina PSA se v listopadu 2015, kdy v médiích probíhaly diskuze, které oslabily důvěru spotřebitelů v automobilové odvětví, rozhodla zveřejnit údaje o spotřebě paliva svých vozů v reálném provozu, což je zcela unikátní přístup založený na transparentnosti vůči zákazníkům. Tato iniciativa představuje v automobilovém průmyslu světovou premiéru. Na konci roku 2016 nabídnou značky Peugeot, Citroën a DS na svých internetových stránkách simulátor, pomocí kterého budou zákazníci moci zjistit předpokládanou spotřebu paliva svého vozu podle stylu řízení a podmínek provozu (město / silnice / dálnice, zatížení vozidla atd.). Současně bude k dispozici on-line aplikace pro ekologické řízení, která zákazníkům pomůže ovlivňovat spotřebu paliva svého vozu.
Ředitel pro výzkum a vývoj Gilles Le Borgne v komentáři k tomuto oznámení uvedl: „Skupina PSA v souladu se závazkem transparentnosti z října 2015 zveřejnila údaje o spotřebě 30 modelů značek Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu. Skupina v rámci svého úsilí trvale poskytovat zákazníkům více informací zveřejní do konce roku údaje o dalších 20 modelech a spustí simulátor umožňující zákazníkům snížit spotřebu paliva v závislosti na jízdních podmínkách, čímž se sníží také emise CO2 jejich vozů. V roce 2017 se skupina PSA posune na další úroveň a rozšíří měření i na znečišťující emise oxidů dusíku (NOx) v běžných podmínkách provozu.“
Ředitel divize Clean Vehicles společnosti Transport & Environment Greg Archer prohlásil: „Tyto testy prováděné v reálném provozu poskytnou spotřebitelům reprezentativnější informace než poslední laboratorní testy a zákazníci si tak budou moci vybrat co nejúčinnější vozy.“
Modely PEUGEOT
14 MODELŮ PEUGEOT |
Protokol T&E |
Homologace |
Rozdíl |
|
108 1.2l PureTech 82 BVM5 pneu 15'' STD |
6,1 |
4,3 |
1,8 |
|
208 1.6l BlueHDi 100 BVM5 pneu 16'' TBRR |
4,7 |
3,5 |
1,2 |
|
208 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 pneu 16'' UBRR |
4,7 |
3 |
1,7 |
|
2008 1.6l BlueHDi 100 BVM5 pneu 16'' TBRR |
5,1 |
3,7 |
1,4 |
|
2008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 pneu 16'' TBRR |
5,2 |
3,7 |
1,5 |
|
2008 1.2l PureTech 82 BVM5 pneu 16'' TBRR |
6,4 |
4,9 |
1,5 |
|
2008 1.2l PureTech 110 S&S EAT6 pneu 16'' TBRR |
7,1 |
4,8 |
2,3 |
|
308 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 pneu 16'' UBRR |
4,9 |
3,2 |
1,7 |
|
308 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 pneu 16'' TBRR |
6,6 |
4,6 |
2 |
|
308 1.2l PureTech 110 S&S BVM5 pneu 16'' UBRR |
6,3 |
4 |
2,3 |
|
3008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 pneu 17'' TBRR |
6,1 |
4,1 |
2 |
|
3008 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 pneu 17'' UBRR |
7,6 |
4,9 |
2,7 |
|
508 2.0l BlueHDi 180 S&S EAT6 pneu 17'' UBRR |
6,3 |
4 |
2,3 |
|
PARTNER 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 pneu 15'' TBRR |
6,1 |
4,3 |
1,8 |
|
TBRR = velmi nízký valivý odpor / UBRR = ultra nízký valivý odpor
Modely CITROËN
11 MODELŮ CITROEN |
Protokol T&E |
Homologace |
Rozdíl |
C1 PureTech 82 BVM Feel pneu 15'' STD |
6,1 |
4,3 |
1,8 |
C3 PureTech 82 BVM Exclusive pneu 16'' TBRR |
6,3 |
4,6 |
1,7 |
C3 Picasso BlueHDi 100 BVM Confort pneu 16'' TBRR |
5,7 |
3,8 |
1,9 |
C3 BlueHDi 75 S&S BVM pneu 15'' UBRR |
4,9 |
3,0 |
1,9 |
C4 Cactus BlueHDi 100 BVM Shine pneu 16'' TBRR |
5,1 |
3,6 |
1,5 |
C4 Cactus PureTech 110 S&S BVM Shine pneu 16'' TBRR |
6,1 |
4,3 |
1,8 |
C4 BlueHDi 100 BVM Feel pneu 16'' TBRR |
5,1 |
3,6 |
1,5 |
C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive pneu 17'' TBRR |
6,5 |
3,9 |
2,6 |
Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S BVM6 Attraction pneu 16'' UBRR |
5,7 |
4 |
1,7 |
Grand C4 Picasso PureTech 130 S&S BVM6 Intensive pneu 17'' TBRR |
7,4 |
5 |
2,4 |
Berlingo BlueHDi 100 BVM pneu 15'' TBRR |
6,1 |
4,3 |
1,8 |
Modely DS
3 MODELY DS |
Protokol T&E |
Homologace |
Rozdíl |
DS 3 BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic |
5 |
3,6 |
1,4 |
DS 3 PureTech 110 S&S BVM So Chic |
6 |
4,3 |
1,7 |
DS 4 PureTech 110 S&S BVM So Chic |
5,4 |
3,8 |
1,6 |
Foto:PSA