MotorInfo

Škoda zvyšuje tržní podíly v Evropě

20.8.2013 13:45
Škoda zvyšuje tržní podíly v Evropě

Díky rostoucímu počtu dodávek zákazníkům zvyšovala automobilka Škoda v červenci své tržní podíly v západní Evropě, zejména na velkých trzích, jako v Německu a ve Velké Británii, ale také v Irsku, Dánsku, Finsku a v Itálii.

I přes celkově složitou ekonomickou situaci dosáhl počet dodávek české automobilky v červenci počtu 69 700 vozů (červenec 2012: 72 600; -4,0 procent). V období od ledna do července 2013 dodala svým zákazníkům 534 300 vozů (leden až červenec 2012: 565 600 vozů; -5,5 procent). V roce 2013 byl vývoj počtu dodávek ovlivňován náběhy nových modelů a odpovídajícím kapacitním omezením, především náběhem nové generace modelové řady Octavia a důkladně přepracovaného modelu Superb. Třetí generace modelu předčila v počtu objednávek všechna očekávání.

„Nové modely značky Škoda byly našimi zákazníky na celém světě skvěle přijaty,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti za oblast prodeje a marketingu. „V západní Evropě se nám v červenci podařilo počet našich dodávek zákazníkům zvýšit téměř o pět procent, na největším evropském trhu – v Německu – dokonce o více než deset procent. Mimořádně potěšující je vývoj celosvětově přijatých objednávek. Vidíme, že se naše modelová ofenzíva plně vyplácí,“ dodává Eichhorn. Lákadlem bude také v září na frankfurtském autosalonu světová premiéra modernizovaného modelu Yeti a kompaktního hatchbacku Rapid Spaceback.

V západní Evropě dodala v červenci Škoda zákazníkům 26 500 vozů, což v porovnání s červencem 2012 s výsledkem 25 300 vozů představuje nárůst o 4,8 procent. V prvních sedmi měsících roku vzrostl podíl značky na západoevropských trzích na více než tři procenta. Na druhém největším trhu značky na světě – v Německu – dodala automobilka svým zákazníkům více než 9 600 vozů, o 10,2 procenta více než ve stejném měsíci minulého roku s 8 700 vozy. Ve Velké Británii bylo zákazníkům dodáno 4 900 vozů, o 16,9 % víc než v červnu 2012. Další dvojciferný růst zaznamenala značka v Dánsku s téměř 1 200 dodávek (červenec 2012: 700 vozů; plus 59,8 procent), ve Finsku pak s více než 700 dodaných vozů (červenec 2012: 500; plus 47,2 procenta) a v Itálii s téměř 900 prodanými vozy (červenec 2012: 700; plus 25,4 procenta). V Irsku se zhruba 700 vozy si značka polepšila dokonce o 162,2 procenta (červenec 2012: 200).

Ve východní Evropě dodala automobilka v červenci svým zákazníkům více než 10 000 vozů (červenec 2012: 11 400; -12,4 procenta). Na Ukrajině dodala zákazníkům 1 100 vozů, o 21,6 procent více (červenec 2012: 900). Největším východoevropským trhem je i nadále Rusko, kde bylo dodáno zákazníkům 6 800 vozů (červenec 2012: 8 700; -21,8 procent). Se 49 700 dodanými vozy (leden až červenec 2013; -9,2 procenta) je Rusko v prvních devíti měsících roku nadále třetím největším trhem.

Ve střední Evropě činil odbyt v červenci 9 500 vozů (červenec 2012: 9 600; -0,5 procent). Na domácím českém trhu bylo dodáno zákazníkům více než 4 500 vozů (červenec 2012: 4 500). Podíl značky na českém trhu vzrostl v prvních sedmi měsících na 34,4 procenta.

Čína byla v červenci s 18 000 dodávkami zákazníkům opět nejsilnějším trhem značky Škoda (červenec 2012: 19 000 vozů; -5,5 procent). V prvních devíti měsících bylo dodáno čínským zákazníkům 138 200 vozů (leden až červenec 2012: 139 700). Dočasný pokles byl i v Číně způsoben změnami v modelové paletě. V souvislosti s nimi došlo místy ke snížení výrobní kapacity. Nové modely, jako teprve nedávno představený Rapid, ještě nejsou plně k dispozici.

Dodávky značky ŠKkoda zákazníkům v červenci 2013 (v kusech, zaokrouhleno, dle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci loňského roku):

Škoda Octavia (27 500; -16,1 %)

Škoda Fabia (16 000; -5,6 %)

Škoda Superb (7 300; -11,6 %)

Škoda Yeti (5 100; -21,9 %)

Škoda Roomster (2 600; -11,8 %)

Škoda Rapid (7 600; nový model)

Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 700; +8,1 %)