MotorInfo

Škoda získala dva lvy v Cannes

8.7.2015 10:53
Škoda získala dva lvy v Cannes

Škoda získala dva lvy na Mezinárodním festivalu kreativity v Cannes - kampaň ‚70 strážců zimy’ získala Zlatého lva a Bronzového lva v kategoriích ‚PR’ a ‚Marketing a reklama’.

‚Cannes Lions International Festival of Creativity’ je nejznámější světová akce v oblasti reklamy. Ceny, které se na tomto festivalu udělují – Zlatí, Stříbrní a Bronzoví ‚lvi’ - jsou považovány za ‚Oscary’ v oblasti reklamy. Reklamní festival se v letošním roce konal již po dvaačtyřicáté. Porota letos vybírala ze zhruba 40 000 přihlášených projektů.

Za kampaň „70 strážců zimy“ získala Škoda Španělsko hned dva lvy – Zlatého a Stříbrného. Porotu přesvědčila kreativní a v automobilové branži inovativní myšlenka propojení reklamy na model Škoda Octavia Scout s konkrétním společenským projektem – v tomto případě byla díky projektu zachována škola.

„Vysoké ocenění pro španělské zastoupení značky Škoda nás velice těší,“ říká vedoucí marketingu značky Škoda Stefan Büscher. „,70 strážců zimy’ je kreativní, emocionální a moderní realizací automobilového marketingu, s níž jsme se ve společnosti Škoda Auto vydali novou cestou a současně přejímáme i společenskou odpovědnost.“

Středem pozornosti oceněné kampaně je španělská horská vesnice Valdelinares. Žije v ní už jen 70 obyvatel, kterým život ztěžují zejména tvrdé zimy. V roce 2014 hrozilo obci uzavření základní školy, budoucnost obce byla tedy velice nejistá – bez školy by jí zřejmě opustily i rodiny školou povinných dětí.

Španělský importér vozů Škoda ale dosáhl toho, že výrazná komunikační kampaň ve Španělsku upozornila na prekérní situaci obce, ve spojení s modelem Octavia Scout získala pro obec nové obyvatele a zabránila tak uzavření školy. Hlavní roli v této záchranné akci přitom sehrála Octavia Scout s pohonem všech kol. V první fázi prezentovala Škoda vesnici na internetových stránkách www.guardianesdelinvierno.es. Autentický film o vesnici a tamních životních podmínkách byl natočen za spolupráce všech 70 místních obyvatel. Vedle tohoto autentického vyobrazení obce se na webové stránce objevila i výzva k nalezení nové rodiny pro tuto vesnici. Jako stimul nabídla Škoda vůz Octavia Scout a práci oficiálního řidiče pro ,70 strážců zimy´v obci.

Neobyčejná internetová nabídka se setkala s velkým ohlasem: bylo doručeno více než 600 žádostí. Volba padla na pětičlennou rodinu z Valencie, která od té doby ve Valdelinares bydlí. Všechny tři děti tu už také chodí do školy, která tak může existovat i nadále.

Na závěr kampaně představila Škoda tuto záchrannou akci další televizním spotem, jehož hlavním sdělením bylo, že i díky vozu Octavia Scout má tato vesnice zase budoucnost.

Porotu festivalu přesvědčila kreativní myšlenka, autentická realizace, zamezení uzavření školy a vysoká pozornost, která byla kampani věnovaná.


Foto:Škoda Auto