MotorInfo

„Škoda VisionC“ se představuje na Auto Guangzhou 2014

21.11.2014 09:18
„Škoda VisionC“ se představuje na Auto Guangzhou 2014

Hlavní lákadlem expozice značky Škoda na autosalonu Auto Guangzhou (20. až 29. listopadu) je čínská premiéra designové studie „ŠKODA VisionC“.

Škoda kromě toho v Kuang-čou představí celou šíři aktuální palety čínských modelů, která se neustále rozšiřuje. Jen v průběhu tohoto roku zdvojnásobila Škoda svou čínskou paletu na šest lokálně vyráběných modelů. S produktovou ofenzívou a výstavbou lokálních výrobních kapacit chce značka v této lokalitě zvýšit své prodeje na více než 500 000 vozů ročně. Za prvních deset měsíců roku 2014 bylo dodáno zákazníků v Číně 224 600 vozů. To odpovídá nárůstu o 12,7 procenta oproti stejnému období minulého roku. Jen v říjnu vzrostly prodeje značky v Číně o 22,5 procenta.

Čínskou premiérou designové studie „Škoda VisionC“ předznamenala značka novou éru svého designu: designu, který zvýrazňuje hodnoty značky a odráží aktivní životní styl moderního člověka. Emocionálně pojaté, dynamické a elegantní pětidveřové kupé zaujme svým expresivním tvaroslovím, puristickými liniemi a proporcemi. Zajímavé je střídání měkkých, lehce konturovaných ploch a precizních ostrých linií. Studie současně využívá výhody moderní technologie MQB koncernu Volkswagen: inovativní techniku pohonu CNG, nízkou hmotnost a optimalizovanou aerodynamiku. Tímto konceptem dosahuje studie „Škoda VisionC“ emisí pouhých 91 gramů CO2 na kilometr.

Modelová paleta značky ŠKODA byla v roce 2014 výrazně posílena

Vedle studie „Škoda VisionC“ prezentuje automobilka v Kuang-čou v posledních měsících výrazně obnovenou čínskou modelovou paletu. Nabídka zde v současné době zahrnuje celkem osm modelů: Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti, Yeti 4x4, Superb a Superb Combi. S výjimkou modelů Yeti 4x4 a Superb Combi se všechny tyto vozy vyrábějí v Číně.

Srdcem značky je i v Čině model Octavia. V květnu byla nová Octavia uvedena na čínský trh. Čínská produkce probíhá ve spolupráci s firmou Shanghai Volkswagen (SVW) v automobilce v Ning-po. V dosavadním průběhu roku bylo dodáno čínským zákazníkům 89 600 vozů řady Octavia. Jen v říjnu vzrostly prodeje modelu Octavia v Číně o 24,2 procenta oproti stejnému měsíci roku 2013. Aby vůz vyhověl vkusu čínských zákazníků, doznal některých designových úprav, spočívajících například v nasazení většího počtu chromovaných prvků. Nová Octavia se v Číně prodává se dvěma efektivními benzinovými motory 1,4 TSI a 1,6 l.

Na čínský trh byl v letošním roce uveden také Rapid Spaceback. Hatchback, odvozený od modelu Rapid, prodávaného v Číně od roku 2013, rozšiřuje nabídku mezi modely Fabia a Octavia. Dynamický a svěží design oslovuje především mladší zákazníky. V Kuang-čou se představuje jak model Rapid Spaceback, tak model Rapid. Od ledna do října prodeje obou variant tohoto modelu v Čině vzrostly o 60,4 procent. Rapid se tak zde stal druhou nejsilnější modelovou řadou značky.

Jako třetí nový model letos na čínský trh vstoupila městská verze kompaktního SUV Yeti. Poprvé je toto kompaktní SUV na čínském trhu k dostání ve dvou variantách: jako elegantní a stylová Yeti do města i jako pro terén a dobrodružství laděná Yeti Outdoor.

Lokálně vyráběný Yeti s rozvorem prodlouženým o šest centimetrů splňuje požadavky domácích zákazníků na velkorysou nabídku prostoru na zadních sedadlech. Volitelně může mít Yeti v Číně namontované rezervní kolo také zvenku na pátých dveřích. V Číně je model Yeti v nabídce se třemi benzinovými motory. Agregát o objemu 1,6 l je exkluzivně k dispozici pro městskou verzi. K dispozici jsou také motory 1,4 TSI a 1,8 TSI. Od ledna do října 2014 se pro model Yeti (v obou variantách) rozhodlo 15 700 čínských zákazníků.

Škoda na autosalonu v Kuang-čou představí také v polovině roku 2013 důkladně modernizovaný model Superb v obou karosářských verzích. Od ledna do října bylo dodáno zákazníkům v Číně 25 900 vozů Superb a Superb Combi.

Škoda je v Číně úspěšná od roku 2007

Škoda je v Číně přítomná od roku 2007. Dosud dodala svým čínským zákazníkům zhruba 1,2 milionu vozů. Prvním lokálně vyráběným modelem se v roce 2007 stala Octavia. V roce 2008 následovala Fabia a v roce 2009 Superb. Roku 2013 byl uveden model Yeti, nejprve jako importovaný vůz, od konce roku 2013 pak jako model lokálně vyráběný ve spolupráci se společností Shanghai Volkswagen. Od začátku roku 2013 je na čínském trhu kompaktní model Rapid, v roce 2014 následovaly nová Octavia, Rapid Spaceback a Yeti v městské verzi. Jako importovaný model nabízí značka vůz Superb Combi.

V posledních letech automobilka svou pozici v Číně důsledně posilovala. Od roku 2010 je Čína nejsilnějším trhem značky Škoda. Od počátku svých čínských aktivit sází automobilka na těsnou spolupráci se Shanghai Volkswagen. Od vstupu značky na čínský trh sjelo z linek automobilky SVW zhruba 1,1 milionu vozů značky Škoda. To odpovídá zhruba deseti procentům z celkových deseti milionů vozů, celkem vyrobených v SVW od roku 1983. Vozy značky Škoda se v současné době vyrábábějí ve třech čínských závodech: Ning-po, An-tching a I-čeng.

Škoda roste v celosvětovém měřítku

Škoda v roce 2014 pokračovala ve svém mezinárodním růstovém kurzu. V prvních deseti měsících dodala automobilka zákazníkům na celém světě více než 865 000 vozů – to představuje nárůst o 12,5 procenta a nový prodejní rekord za toto období. V říjnu si celosvětově polepšila o 8,6 procenta na 91 000 prodaných vozů, což představuje nejlepší říjen v historii automobilky. Sílu značky potvrzují i dobré finanční výsledky. Za prvních devět měsíců roku 2014 vzrostl obrat společnosti Škoda Auto o 19,3 procenta na 8,8 miliard euro. Provozní zisk společnosti vzrostl na 651 milionů euro, což v porovnání se stejným obdobím uplynulého roku představuje nárůst o 75,5 procenta.