Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Škoda v září 2013 dodala zákazníkům 86 600 vozů, ve srovnání se stejným měsícem minulého roku (83 900 vozů) to představuje nárůst o 3,3 procenta.
V Evropě se automobilka zlepšila o 9,4 procenta a dále zvýšila svůj tržní podíl. Na domácím českém trhu vzrostl počet dodávek zákazníkům o 20,1 procento na 5 600 vozů.
Od ledna do září bylo dodáno zákazníkům na celém světě 684 900 vozů (leden až září 2012: 717 200; -4,5 procent). Prodeje v dosavadním průběhu roku byly ovlivněny úpravami výrobních linek s ohledem na změny v modelové paletě. České automobilka se také zcela nevyhnula vlivům, způsobeným některými slabšími trhy. Aktuální příjem objednávek vozů se vyvíjí pozitivně.
„Úspěšné září ukazuje, že naše modelová ofenzíva se vyplácí,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti za oblast prodeje a marketingu. „Po nábězích nových produktů v první polovině roků nyní sklízíme plody produktové ofenzívy. V Evropě je vývoj dodávek vozů naší značky s nárůstem o 9,4 procenta mimořádně silný. Projevuje se skutečnost, že nové a přepracované modely jsou nyní k dispozici ve stále širší škále,“ dodává Eichhorn. Prodej nového modelu Octavia v září v západní Evropě vzrostl o 26 procent. Tržní podíl značky v Evropě ke konci září vzrostl na 3,9 procent.
V příštích týdnech bude automobilka ve své modelové ofenzívě pokračovat novým modelem Rapid Spaceback a přepracovaným modelem Yeti. Rapid Spaceback – první kompaktní hatchback značky – vstupuje v těchto týdnech na evropské trhy. Důkladně omlazený model Yeti, který svou prodejní premiéru oslaví začátkem roku 2014, lze na některých trzích, včetně toho českého, objednat již nyní. Yeti bude poprvé nabízen ve dvou variantách: Yeti a Yeti Outdoor.
V západní Evropě Škoda v září výrazně rostla a vyvíjela se opět lépe než celkový trh. 37 800 dodávek zákazníkům znamená nárůst o 12,1 % oproti září minulého roku (33 700 ks). V prvních devíti měsících vzrostl podíl značky na západoevropských trzích na 3,1 %. V Německu – na druhém nejsilnějším trhu značky – upevnila automobilka svou pozici zdaleka nejsilnější dovážené značky. Německým zákazníkům bylo dodáno celkem 13 600 vozů (září 2012: 13 700 ks). Silnějšího růstu bylo dosaženo ve Velké Británii: zde v září počet dodávek zákazníkům vzrostl o plných 39,2 % na 10 100 vozů. Dvouciferného růstu bylo dosaženo také ve Španělsku (900 vozů; plus 60,6 %), ve Švédsku (1 100 vozů; plus 51,6 %), v Itálii (1 000 vozů; plus 36,9 %), ve Švýcarsku (1 700 vozů; plus 25 %), ve Finsku (800 vozů; plus 24 %), v Nizozemsku (1 200 vozů; plus 16,1 %) a v Norsku (700 vozů; plus 14,6 %). Ve Francii vzrostl počet dodávek vozů zákazníkům o 8,6 procent na 1 900 vozů. Ve východní Evropě dosáhla Škoda v září počtu 10 900 dodávek zákazníkům (září 2012: 11.700; -6,5 %). Tržní podíl v prvních devíti měsících činil téměř 3,9 %. V Kazachstánu vzrostly prodeje značky v září o 152,3 % na téměř 500 vozů. V Pobaltí (Estonsko, Lotyšsko, Litva) bylo zákazníkům dodáno 500 vozů, o 34,6 % více než ve stejném měsíci minulého roku. V Srbsku byl zvýšen prodej o 36,1 % na 300 vozů. Na třetím největším trhu značky – v Rusku – dosáhla automobilka prodeje 7 700 vozů (září 2012: 8 800; -12 %).
Velice silná byla Škoda v září ve střední Evropě. 11 100 dodaných vozů představuje nárůst o 19,4 % oproti září minulého roku (9 300 vozů). Česká automobilka tak roste podstatně silněji než trh a zvyšuje tak v září svůj tržní podíl ve střední Evropě na 21,9 %. O pětinu (plus 20,1 %) vzrostly dodávky zákazníkům na domácím českém trhu. Českým zákazníkům bylo dodáno 5 600 vozů, to je zhruba o 1 000 vozů více než v září 2012 (4 600 vozů). Kumulativně za prvních devět měsíců tak podíl značky na českém trhu činí 35,6 %.
Největším odbytištěm značky Škoda byla v září opět Čína. Bylo zde prodáno celkem 21 400 vozů (září 2012: 22 500 vozů; -4,9 %). Na tomto trhu nebyly některé modely dosud uvedeny. Od ledna do září dodala česká automobilka čínským zákazníkům 177 700 vozů (leden až září 2012: 181 900; -2,3 %).
Dodávky značky Škoda zákazníkům v září 2013 (v kusech, zaokrouhleno, dle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):
Škoda Octavia (35 100; -1,9 %)
Škoda Fabia (18 300; -3,3 %)
Škoda Superb (7 900; -26,4 %)
Škoda Yeti (7 900; -6,8 %)
Škoda Roomster (2 900; -17,1 %)
Škoda Rapid (10 500; +>500 %)
Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 4 000; -18,0 %)