MotorInfo

Škoda v září rostla o 10,4 procenta

7.10.2014 08:43
Škoda v září rostla o 10,4 procenta

Automobilka Škoda v září zvýšila své prodeje o 10,4 procenta a svým zákazníkům na celém světě dodala 95 600 vozů (září loňského roku: 86 600).

Bylo to dosud nejlepší září v historii automobilky. V Číně dosáhla druhého nejlepšího měsíčního výsledku od svého vstupu na tamní trh v roce 2007. V Evropě vzrostl tržní podíl značky v prvních devíti měsících na 4,4 procenta.

V západní Evropě Škoda v září rostla o 8,2 procenta na 40 900 dodaných vozů (září 2013: 37 800). Po devíti měsících vzrostl tržní podíl značky na 3,4 procenta (leden až září 2013: 3,1 procenta). Na nejsilnějším evropském trhu – v Německu – si automobilka v září polepšila o 4,5 procenta na 14 200 vozů (září 2014: 13 600) a potvrdila svou pozici jedničky mezi importovanými značkami. Ve Velké Británii vzrostly dodávky značky o 12,4 procenta na 11 400 vozů (září 2013: 10 100). Dvouciferného růstu bylo dosaženo v září také v Nizozemsku (1 900 vozů; plus 57,1 procenta), v Belgii (1 400 vozů; plus 35,3 procenta), ve Španělsku (1 200 vozů; plus 32,1 procenta), v Itálii (1 200 vozů; plus 26 procent) a v Portugalsku (200 vozů; plus 62 procent).

Ve východní Evropědodala Škoda v září svým zákazníkům 10 300 vozů (září 2013: 10 900). Tržní podíl vzrostl na 4,9 procent (září 2013: 3,9 procent), v Rusku na 4,3 procent (září 2013: 3,4 procent). Na ruském trhu bylo dodáno zákazníkům 7 300 vozů (září 2013: 7 700). Výrazného růstu dosáhla automobilka v Kazachstánu (600 vozů; plus 28,7 procenta), Rumunsku (700 vozů; plus 47,6 procenta), Srbsku (400 vozů; plus 6,9 procenta) a Bulharsku (200 vozů; plus 43,5 procenta).

Velice dobře si v září vedla Škoda ve střední Evropě. Značka si polepšila o 7,8 procenta na 12 000 dodaných vozů (záři 2013: 11 100). Přibližně každý pátý vůz registrovaný v září ve střední Evropě, byl vůz značky Škoda (tržní podíl: 20,9 procenta). Dodávky zákazníkům na domácím českém trhu vzrostly o 4,4 procenta na 5 800 vozů (září 2013: 5 600). Ve Slovinsku bylo dosaženo nárůstu prodejů o 55,2 procenta na 400 vozů. V Chorvatsku prodeje rostly o 26,7 procenta na 200 vozů.

Druhého nejlepšího měsíčního prodejního výsledku od vstupu na trh v roce 2007 bylo dosaženo v září v Číně. Dodávky na nejsilnějším trhu značky vzrostly o 16,3 procenta na 24 900 vozů (září 2013: 21 400). Výrazný růst byl zaznamenán také v Turecku (1 300 vozů; plus 30,7 procenta), v Izraeli (1 300 vozů; plus 52,5 procenta), v Alžírsku (1 300 vozů; plus 27,3 procenta) a v Austrálii (300 vozů; plus 17,4 procenta). V Indii bylo dodáno v září zákazníkům 1 700 vozů (září 2013: 1 500).

Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v září 2014 (v kusech, zaokrouhleno, dle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci předchozího roku):

Škoda Octavia (33 400; -4,8 %)

Škoda Rapid (21 800; +107,1 %)

Škoda Fabia (14 800; -19,4 %)

Škoda Yeti (9 700; +23,9 %)

Škoda Superb (8 500; +7,9 %)

Škoda Roomster (2 600; -10,9 %)

Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 4 800; +19,8 %)

 

Foto:Škoda