Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Automobilka Škoda i přes složité rámcové ekonomické podmínky zvýšila počet dodávek zákazníkům na některých evropských trzích, mj. i na domácím českém trhu, kde tržní podíl díky více než 4 400 prodaným vozům vzrostl na 38,2 procenta.
Celosvětové prodeje značky dosáhly v srpnu 64 000 vozů (srpen 2012: 67 700; -5,4 %). Od ledna do srpna dodala Škoda svým zákazníkům 598 400 vozů (leden až srpen 2012: 633 300; -5,5 %). Vývoj prodejů v dosavadním průběhu roku byl ovlivněn generační obměnou modelů a také náběhy výroby nových modelů a s tím souvisejícím omezením výrobní kapacity. Součástí probíhající modelové ofenzívy značky jsou také modely Rapid Spaceback a Yeti, které byly představeny na autosalonu ve Frankfurtu a jejichž výroba se rozjíždí. Dodávky vozů v srpnu negativně ovlivnily složité podmínky na trzích po celém světě.
V západní Evropě se automobilka v srpnu vyvíjela opět lépe než slabý celkový trh. Tržní podíl značky byl v prvních osmi měsících stabilně nad hranicí tří procent. Celkem tak největší česká automobilka v srpnu dodala svým západoevropským zákazníkům 21 400 vozů, čímž téměř dosáhla loňské úrovně (srpen 2012: 21 700 vozů; -1,4 procenta). Na svém druhém největším trhu, v Německu, posiluje svou pozici. Dodávky německým zákazníkům dosáhly na celkově slabším trhu počtu 8 800 vozů (srpen 2012: 9 200; -3,8 procenta). Ve Velké Británii si Škoda polepšila o 15,7 procenta na 2 200 expedovaných vozů. Dvouciferného růstu dosáhla značka v Nizozemsku (900 vozů; plus 43,2 procenta), v Dánsku (1 000 vozů; plus 27,2 procenta), ve Finsku (700 vozů, plus 15,2 procenta) a v Irsku (300 vozů; plus 55,2 procenta). Ve Švýcarsku vzrostly dodávky vozů o 2,1 procenta na 1 200 vozů, v Itálii o 1,6 procenta na 600 vozů a v Rakousku s 1 300 prodanými vozy téměř o jedno procento.
Ve východní Evropě bylo v srpnu zákazníkům dodáno 10 500 vozů (srpen 2012: 11 300; -7,2 procenta). Tržní podíl značky vzrostl zhruba na 4 procenta. Na Ukrajině vzrostl počet dodávek zákazníkům o 15,1 procenta na 1 500 vozů, v Kazachstánu dokonce o 134,4 procenta na 400 vozů. V Rusku, na třetím největším trhu značky, dodala automobilka svým zákazníkům 7 100 vozů (srpen 2012: 8 300; -14,6 procenta). Pokles byl způsoben zejména poklesem celkového trhu v Rusku.
Ve střední Evropě bylo dodáno v srpnu zákazníkům 8 500 vozů (srpen 2012: 8 500). Zatímco celkový trh poklesl o necelých pět procent, zůstala česká značka na úrovni stejného měsíce loňského roku a zvýšila přitom svůj tržní podíl na 19,4 procenta. Velice příznivého výsledku dosáhla Škoda na domácím českém trhu, kde se odbyt zvýšil o 4,5 procenta na více než 4 400 vozů (srpen 2012: 4 300). Tržní podíl zde v srpnu činil 38,2 procenta, kumulovaně za prvních osm měsíců pak téměř 35 procent.
S 18 100 dodanými vozy byla Čína v srpnu opět největším odbytištěm značky (srpen 2012: 19 700 vozů; -7,9 procenta). Od ledna do srpna zde bylo zákazníkům dodáno 156 300 vozů (leden až srpen 2012: 159 400; -1,9 procenta).
Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v srpnu 2013 (v jednotkách, zaokrouhleno, podle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):
Škoda Octavia (25 400; -16,0 %)
Škoda Fabia (13 300; -12,7 %)
Škoda Superb (6 900; -17,3 %)
Škoda Yeti (4 900; -23,0 %)
Škoda Roomster (2 300; -21,8 %)
Škoda Rapid (8 300; +410,8 %)
Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 000; -1,2 %)