MotorInfo

Škoda v říjnu rostla o 8,6 procenta

11.11.2014 08:51
Škoda v říjnu rostla o 8,6 procenta

Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v říjnu celosvětově vzrostly o 8,6 procenta na 91 000 vozů (říjen 2013: 83 800).

Podíl značky Škoda na evropském trhu vzrostl na 4,4 procenta. V Číně zažila Škoda druhý nejlepší prodejní měsíc od svého vstupu na místní trh v roce 2007.

V západní Evropě vzrostly dodávky vozů Škoda zákazníkům v říjnu o 7 procent na 34 700 vozů (říjen 2013: 32 400). Tržní podíl značky vzrostl za prvních deset měsíců roku na 3,4 procenta (leden až říjen 2013: 3,1 procenta). V Německu zvýšila značka počet dodávek zákazníkům na 12 800 vozů, což představuje nárůst o 5,1 procenta (říjen 2013: 12 100 vozů). Škoda tak dále posiluje svou pozici nejsilnějšího importéra. Dvouciferným tempem rostla značka v říjnu také v Nizozemsku (2 200 vozů, plus 84,7 procenta), v Belgii (1 700 vozů; plus 32,2 procenta), ve Španělsku (1 500 vozů; plus 47,5 procenta), ve Švédsku (1 300 vozů; plus 15,2 procenta) a v Itálii (1 200 vozů; plus 32,2 procenta). Ve východní Evropě bylo dodáno v říjnu zákazníkům 10 800 vozů ve srovnání s 11 400 vozy dodanými v říjnu 2013. Tržní podíl do konce října vzrostl na 4,4 procenta (leden až říjen 2013: 3,9 procenta). V Rusku vzrostl tržní podíl na 4,1 procenta (stejný měsíc minulého roku: 3,2 procenta), zákazníkům bylo dodáno 7 400 vozů. Dvouciferného růstu dosáhla značka v Rumunsku (700 vozů; plus 18,3 procenta) a v Bulharsku (200 vozů; plus 28,9 procenta). Ve střední Evropě bylo dodáno v říjnu 13 200 vozů, což v porovnání se stejným měsícem předchozího roku představuje nárůst o 10,9 procenta (říjen 2013: 12 000 vozů). V dosavadním průběhu roku byl každý pátý vůz, nově registrovaný ve střední Evropě, vůz značky Škoda (tržní podíl: 20,1 procenta), v České republice dokonce každý třetí. Na domácím českém trhu si značka v říjnu polepšila o 12,2 procenta na 6 400 vozů (říjen 2013: 5 700). V Maďarsku dosáhla automobilka nárůstu o 20,4 procenta na 700 vozů. Ve Slovinsku vzrostly dodávky vozů zákazníkům o 37,9 procenta na 400 vozů.

Na svém největším světovém trhu v Číně dosáhla Škoda v říjnu druhého nejlepšího prodejního výsledku od svého vstupu na trh v roce 2007. Pro vůz této značky se rozhodlo 25 600 zákazníků, v porovnání s říjnem roku 2013 (21 500 vozů) to představuje nárůst o 19,1 procenta. Jako trefa do černého se s nárůstem o 15,6 procenta ukázala nová Octavia, která se v Říši středu představila v polovině roku 2014.

V Turecku dosáhla automobilka v říjnu historicky nejlepšího prodejního výsledku, dodávky vzrostly o 66,4 procenta na 1 700 vozů. V Indii bylo dodáno zákazníkům v říjnu 1 500 vozů (říjen 2013: 2 300).

Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v říjnu 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci uplynulého roku):

Škoda Octavia (35 200; +3,1%)

Škoda Rapid (21 200; +76,3 %)

Škoda Fabia (12 000; -22,2 %)

Škoda Yeti (8 900; +23,8 %)

Škoda Superb (7 900; -13,2 %)

Škoda Roomster (2 500; +1,2 %)

Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 200; -2,5 %)

 

Foto:Škoda Auto