Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Od ledna do června vzrostly dodávky vozů automobilky Škoda na celém světě o 4,2 procenta na 544 300 vozů (první pololetí 2014: 522 500).
To je nový prodejní rekord za první pololetí. V červnu dodala česká automobilka svým zákazníkům 94 600 vozů (plus 0,1 procenta ve srovnání s červnem 2014). Dobrý start měly nové generace modelů Fabia a Superb. V prvním pololetí dosáhla Fabia v západní Evropě růstu o 24,3 procenta, Superb liftback pak o 30,6 procenta.
„Pro značku Škoda to bylo náročné, ale úspěšné první pololetí,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti za oblast prodeje a marketingu. „V červnu jsme obhájili vysokou úroveň prodejních výsledků, kterou jsme dosáhli ve stejném měsíci loňského roku. Výsledek přitom ukazuje i na odlišný vývoj na jednotlivých trzích. V konečném součtu dobrý vývoj odbytu v západní a střední Evropě kompenzoval slabší kondici zejména ruského, ukrajinského a čínského trhu,“ dodává Eichhorn.
V dobré kondici je Škoda v západní Evropě. V červnu značka rostla o 9,3 procenta na 42 700 dodávek zákazníkům (červen 2014: 39 100). V prvním pololetí bylo dosaženo růstu o 3,5 procenta na celkem 225 500 vozů (leden až červen 2014: 217 900). Na svém největším evropském trhu – v Německu – si automobilka v červnu polepšila o 13,5 procenta na 17 000 vozů; v prvním popoletí pak o 5,6 procenta na celkem 80 900 vozů. Tím byla posílena pozice nejsilnější importované značky. Dvouciferného růstu bylo dosaženo v prvním pololetí ve Španělsku (12 300 vozů; plus 25,0 procent), Itálii (9 200 vozů; plus 18,5 procent), Švédsku (7 600 vozů; plus 14,9 procent), Švýcarsku (10 200 vozů; plus 11,5 procent), Irsku (5 200 vozů; plus 16,3 procent) a v Portugalsku (1 800 vozů; plus 26,3 procent).
Ve východní Evropě, včetně Ruska, dodala Škoda svým zákazníkům 7 300 vozů (červen 2014: 11.100) a v prvním pololetí 44 000 vozů (leden až červen 2014: 58 700). Podíl značky východoevropském trhu vzrostl ke konci června na 4,6 procent (první pololetí 2014: 4,2 procenta). Na ruském trhu bylo prodáno v červnu 4 400 vozů, po 7 900 vozech v červnu minulého roku (minus 43,9 procent). Od ledna do června činí prodeje značky v Rusku 28 000 vozů (leden až červen 2014: 42 000 vozů, minus 33,3 procent). Dvouciferným tempem rostla Škoda v prvním pololetí v Rumunsku (4 200 vozů; plus 25,9 procent), Srbsku (3 000 vozů; plus 10,7 procent), Bulharsku (1 300 vozů; plus 32,7 procent) a v Pobaltí (3 100 vozů; plus 20,0 procent).
Silného růstu bylo dosaženo opět ve střední Evropě. Dodávky zákazníkům vzrostly v červnu o 14,9 procenta na 15 300 vozů (červen 2014: 13 300) a v prvním pololetí o 13,2 procenta na 88 900 vozů (leden až červen 2014: 78 600). Podíl značky Škoda na středoevropském trhu činil koncem června 21,3 procent (první pololetí 2014: 20,3 procent). Na domácím českém trhu si značka v červnu polepšila o 24,3 procenta na 7 600 vozů (červen 2014: 6 200). V prvním pololetí vzrostl odbyt v České republice o 22,9 procent na 42 800 vozů (leden až červen 2014: 34 800). Rovněž dvouciferným tempem rostly prodeje značky v prvním pololetí v Maďarsku (5 200 vozů; plus 20,3 procent) a Slovinsku (3 000 vozů; plus 15,8 procent).
V Číně vzrostly prodeje v prvním pololetí o 5,8 procenta na 138 300 vozů (první pololetí 2014: 130 700). V červnu dodala značka svým zákazníkům 20 000 vozů (červen 2014: 23 600, minus 15,2 procent). Růstu bylo dosaženo také v Indii. V červnu vzrostly dodávky zákazníkům o 39,0 procenta na 1 300 vozů (červen 2014: 1 000), v prvním pololetí o 4,3 procenta na 8 000 vozů (první pololetí 2014: 7 700). Na více než dvojnásobek vzrostly značce v prvním pololetí dodávky zákazníkům v Turecku (11 700 vozů; plus 112,0 procent) a Egyptě (5 400 vozů; plus 106,5 procent). Dvouciferným tempem rostly prodeje značky v Izraeli (10 100 vozů; plus 23,0 procent), Austrálii (2 400 vozů; plus 30,5 procent), na Tchaj-wanu (1 400 vozů; plus 41,4 procent) a na Novém Zélandu (600 vozů; plus 30,1 procent).
Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v červnu Juni 2015 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):
Škoda Octavia (38 000; +11,0 %)
Škoda Rapid (16 700; -20,5 %)
Škoda Fabia (19 000; +28,0 %)
Škoda Yeti (9 000; -8,1 %)
Škoda Superb (6 000; -25,8 %)
Škoda Roomster (1 500; -41,0 %)
Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 4 400; +8,6 %)
Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v prvním pololetí 2015 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti prvnímu pololetí 2014):
Škoda Octavia (223 800; +14,9 %)
Škoda Rapid (108 100; +5,6 %)
Škoda Fabia (91 900; +4,5 %)
Škoda Yeti (47 000; -11,2 %)
Škoda Superb (38 700; -16,5 %)
Škoda Roomster (14 300; -7,9 %)
Škoda Citigo (Prodej pouze v Evropě: 20 600; -8,9 %)
Foto:Škoda Auto