MotorInfo

Škoda v květnu s dvouciferným růstem

9.6.2014 15:48
Škoda v květnu s dvouciferným růstem

Celosvětové prodeje značky Škoda vzrostly v květnu 2014 o 15,2 procenta na 91 200 vozů (květen 2013: 79 100).

Tím automobilka dosáhla nejlepšího květnového výsledku v historii podniku a roste již devátý měsíc v řadě. Hnacím motorem růstu byly prodeje v západní a střední Evropě, v obou případech se čtvrtinovým přírůstkem. V Číně dodala značka svým zákazníkům o 10,8 procenta více vozů než v květnu minulého roku. Nečekaně rychle dobývá srdce zákazníků nová Octavia, která v západní Evropě zaznamenala přírůstek ve výši 76 procent. V nejbližší době bude nová Octavia uvedena i na čínský trh.

„Dosavadní úspěšný průběh roku 2014 měl pokračování i v květnu,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti pro oblast prodeje a marketingu. „Škoda se nachází uprostřed největší modelové ofenzívy v celé své historii. Čísla dokazují, jak pozitivně jsou naše nové vozy zákazníky přijímány. Dále zvyšujeme tempo a do roku 2016 představíme každých šest měsíců nový nebo kompletně přepracovaný model,“ dodává Eichhorn.

Svou prodejní premiéru oslavuje v těchto dnech nová Octavia G-TEC, první Octavia poháněná zemním plynem. Nová Octavia Scout se na trhu objeví v srpnu. Značka navíc rozšiřuje i úspěšnou rodinu vozů v provedení Monte Carlo o tři nové vozy - Yeti, Rapid Spaceback a Citigo. Na čínský trh také brzy vstoupí nová Octavia.

Vysokých přírůstků dosáhla značka v květnu v západní Evropě. Dodávky zákazníkům vzrostly o 25,2 procenta na 37 900 vozů (květen 2013: 30 300) – současně vzrostl také tržní podíl značky v tomto regionu o 20,4 procenta na 3,57 procent. V Německu vzrostly dodávky vozů zákazníkům o 26,7 procenta na 13 800 vozů. Škoda tím potvrdila pozici jasné jedničky mezi zahraničními výrobci na svém největším evropském trhu. Ve Velké Británii zaznamenala automobilka nárůst o 28,5 procenta na 6 800 prodaných vozů. Taktéž dvouciferným tempem rostla Škoda ve Francii (1 800 vozů; plus 21,1 procenta), ve Španělsku (1 800 vozů; plus 39 procent), ve Švýcarsku (1 600 vozů; plus 33 procent), v Belgii (1 700 vozů; plus 22,2 procenta), v Nizozemsku (1 500 vozů; plus 51,9 procenta), v Dánsku (1 500 vozů; plus 14,7 procenta), v Itálii (1 300 vozů; plus 12,7 procenta), ve Finsku (1 000 vozů; plus 28,4 procenta), v Norsku (700 vozů; plus 69,2 procenta), v Portugalsku (300 vozů; plus 49,7 procenta) a v Řecku (300 vozů; plus 48,5 procenta).

Ve východní Evropě bylo v květnu dodáno zákazníkům 10 400 vozů, po 10 900 vozech dodaných v květnu 2013. V Rusku bylo dodáno 7 600 vozů (květen 2013: 7 600). Dvouciferného růstu dosáhla automobilka v Rumunsku (700 vozů; plus 38,8 procenta), Srbsku (500 vozů; plus 62,3 procenta) a v Pobaltí (500 vozů; plus 35,1 procenta).

O čtvrtinu rostla značka Škoda v květnu ve střední Evropě. Dodávky zákazníkům vzrostly o 25,3 procenta na 13 200 vozů (květen 2013: 10 600). Na domácím trhu v České republice si Škoda polepšila o 13,3 procenta na 5 800 vozů (květen 2013: 5 100). V Chorvatsku značka své prodeje zvýšila téměř na šestinásobek – dodala zde 700 vozů. V Polsku byl růst 30,6 procenta - 4 000 vozů (květen 2013: 3 100). Dvouciferného růstu dosáhla automobilka také v Maďarsku (800 vozů; plus 41,9 procenta) a ve Slovinsku (500 vozů; plus 50,5 procenta).

Čína byla v květnu opět nejsilnějším trhem značky. 23 200 vozů dodaných zákazníkům představuje nárůst o 10,8 procenta v porovnání s květnem 2013 (21 000). V Indii dodala Škoda v květnu svým zákazníkům 900 vozů (květen 2013: 1 800).

Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v květnu 2014 (v kusech, členěno dle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci předchozího roku):

Škoda Octavia (32 800; +12,0 %)

Škoda Fabia (14 700; -22,4 %)

Škoda Superb (8 200; -5,2 %)

Škoda Yeti (9 700; +26,4 %)

Škoda Roomster (2 500; -20,3 %)

Škoda Rapid (19 500; +158,8 %)

Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 900; -3,3 %)