Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Automobilka Škoda nadále zvyšuje úsilí o dosažení trvale udržitelného rozvoje a za tímto účelem zastřešuje všechny opatření strategií GreenFuture. Cílem této strategie je zajištění trvale udržitelného rozvoje společnosti a šetrnější nakládání s přírodními zdroji.
Nová generace vozu Octavia GreenLine bude se spotřebou 3,3 litru nafty na 100 km, resp. s produkcí 87 g CO2/km nejšetrnějším modelem této řady. Těžiště aktivit je ale ve výrobě: do roku 2018 chce automobilka snížit spotřebu energie, vody, množství odpadů a emise na výrobu jednoho vozu o 25 procent. GreenFuture je integrální součástí Růstové strategie ŠKODA 2018 a strategie ochrany životního prostředí koncernu Volkswagen.
GreenFuture stojí ve společnosti Škoda na třech pilířích: GreenProduct, GreenFactory a GreenRetail. Od roku 1991 vynaložila automobilka do šetrného nakládání se zdroji celkem více než 410 milionů euro. K tomu je nutno ještě přičíst investice do ekologičtějších výrobních postupů, do energeticky šetrnějších zařízení a do zvyšování efektivity svých vozů.
Značné úsilí věnuje automobilka do snižování spotřeby a emisí celé modelové palety. Všechna k tomu potřebná opatření zahrnuje pilíř GreenProduct. Ten představují zejména vozy ve verzích GreenLine a Green tec. Nová generace modelu Octavia ve variantěGreenLine bude nejšetrnější Octavií všech dob – se spotřebou 3,3 litru nafty na 100 kilometrů, které odpovídají emise CO2 ve výši 87 gramů na kilometr. Škoda chce průměrnou výši emisí CO2 všech svých modelů dále snižovat. Pro dosažení tohoto cíle automobilka spolupracuje s koncernem Volkswagen na vývoji moderních technologií, které přispívají k šetrnému provozu a ke snižování zátěže životního prostředí. V současné době 48 modelů dosahuje emisí CO2 méně než 120 g/km, deset z nich se dokonce dostane pod 100 g CO2/km. Citigo CNG, který je nabízen od října 2012, je prvním vozem značky poháněným zemním plynem. Citigo s pohonem na zemní plyn produkuje 79 g CO2 na jeden kilometr. Ještě v tomto roce bude možno objednat i nový model Octavia s pohonem na zemní plyn.
Škoda se rovněž zabývá elektromobilitou. Po českých silnicích v současné době jezdí testovací flotila elektromobilů Octavia Green E Line a ve spolupráci s renomovanými partnery sbírá data pro výzkum bezemisní mobility. Všechny nové vozy jsou navíc z 85 procent recyklovatelné.
Výroba vozů je dalším těžištěm strategie GreenFuture. Do roku 2018 bude vlastní výroba společnosti o 25 procent ekologičtější. V rámci GreenFactory se jedná především o veličiny jako spotřeba vody nebo množství odpadu, vznikajícího při výrobě jednoho vozu. O jednu čtvrtinu mají klesnout také emise CO2 a takzvaných VOC (Volatile Organic Compounds, čili volatilní organické látky), které vznikají například při lakování karoserií. Aktuálním příkladem výroby šetrné k přírodním zdrojům je nová lisovací linka v Mladé Boleslavi, která byla uvedena do provozu v polovině února. Nové zařízení pracuje efektivněji a je jedním z nejmodernějších svého druhu v Evropě. V porovnání se srovnatelnými staršími linkami spotřebuje o 15 procent méně energie a energii může akumulovat pro pozdější využití. Společně s koncernem VW investovala Škoda do této lisovací linky zhruba 66 milionů euro. Důležitým faktorem ekologické výroby je také produkte tepla a energií. V současné době se ve výrobě tepla a energií pro závod v Mladé Boleslavi nahrazuje hnědé uhlí biomasou v podobě dřevěných pelet. Emise CO2 v procesu výroby tím klesnou o zhruba 45 000 tun CO2 ročně.
Třetím pilířem strategie trvale udržitelného rozvoje společnosti ŠKODA je GreenRetail. Zde se jedná o vztah k životnímu prostředí v prodejních organizacích a servisních dílnách. Za tímto účelem se například pravidelně provádí ekologické audity, při nichž se kontroluje dodržování ekologických standardů. Díky akcím, jako byl Jarní úklid 2012 v České republice, ze skladů servisních partnerů zmizelo zhruba 95 tun nepotřebného nebo vyřazeného materiálu, z čehož téměř 90 procent bylo dále zpracováno.
Ekologie a trvale udržitelný rozvoj jsou ve společnosti Škoda záležitostí nejvyššího vedení. Řídicí tým strategie GreenFuture je podřízen přímo představenstvu společnosti. Automobilka současně sází na aktivní spolupráci zhruba 26 500 zaměstnanců. Příkladem vysoké angažovanosti personálu společnosti je akce „Jeden strom za každý prodaný vůz v ČR“. Od roku 2007 vysazuje Škoda za každý automobil prodaný v České republice jeden strom. Dosud bylo vysazeno zhruba 363 000 stromů, v letošním roce k nim přibude dalších téměř 60 000 sazenic.