MotorInfo

Škoda s dubnovým růstem

12.5.2012 15:34
Škoda s dubnovým růstem

Celosvětové prodeje značky Škoda vzrostly v dubnu 2012 oproti stejnému měsíci minulého roku o 4,1 procenta na téměř 81 400 vozů.

Automobilka tak dosáhla nového dubnového prodejního rekordu a třetího nejlepšího měsíčního výsledku po březnu 2012 a březnu 2011. Za první čtyři měsíce roku 2012 dodala svým zákazníkům téměř 324 100 vozů, což představuje nárůst o 9,8 procent. To je − oproti dosavadním rekordním výsledkům ve srovnatelném období minulého roku s téměř 295 300 vozy − rovněž nový rekord.

Vysokých přírůstků odbytu dosáhla Škoda ve východní Evropě, stejně jako v Indii. Značka byla ale úspěšná i ve střední Evropě. Na silně konkurenčních a zčásti také klesajících trzích západní Evropy klesl odbyt osobních vozů v dubnu 2012 dle předběžných odhadů o 7,4 procent. Téměř všechny západoevropské trhy, s výjimkou Německa a Velké Británie, vykazovaly pokles. Dodávky škodovek ve stejném období v západní Evropě klesly pouze o 5,3 procent. Automobilka dodala v dubnu 2012 svým zákazníkům v západní Evropě téměř 30 400 vozů (duben 2011: 32 100). Na některých západoevropských trzích značka dokonce dosáhla prodejních přírůstků: například ve Velké Británii (plus 25,2 procent), v Rakousku (plus 15,3 procent), ve Švýcarsku (plus 13,5 procent), v Norsku (plus 6,1 procent), ve Francii (plus 4,8 procent) a v Německu (plus 3,1 procent). Nejprodávanějšími modely v západní Evropě byly v dubnu Octavia a Fabia. Nejvyšších přírůstků v západní Evropě zaznamenaly v dubnu modelové řady Roomster s nárůstem o 27,7 procent a Yeti s přírůstkem devět procent.

Výrazného růstu o 28,1 procent dosáhla společnost ve východní Evropě: dodávky zákazníkům tam v dubnu 2012 vzrostly téměř o 12 300 vozů (duben 2011: 9 600 vozů). Jen v Rusku dodala české automobilka v dubnu 2012 s více než 8 800 vozy (duben 2011: 5 900 vozů) zákazníkům o 48 procent více vozů než v dubnu 2011. Nejprodávanějším modelem na ruském trhu zůstala i v dubnu 2012 Octavia, s nárůstem o 32 procent na téměř 4 500 vozů (duben 2011: 3 400). Prodejní výsledky kompaktního SUV Yeti vzrostly o 137 procent na téměř 1 500 vozů. Roomster se polepšil o téměř 95 procent na 150 vozů, Superb o téměř 125 procent na více než 500 vozů. Dalších přírůstků bylo dosaženo v dubnu 2012 ve východní Evropě také na Ukrajině s nárůstem o 14,3 procent na téměř 1 400 vozů.

Ve střední Evropě i v dubnu byly dále zvyšovány dodávky. Prodeje vzrostly o 7,7 procent na téměř 11 600 vozů (duben 2011: 10 700 vozů). Na domácím českém trhu vzrostl počet dodávek zákazníkům v dubnu 2012 o 11,7 procent na téměř 5 500 vozů (duben 2011: 4 900). Na slovenském trhu došlo k navýšení o 17,9 procent na více než 1 500 dodaných vozů. Nejoblíbenějším modelem ve střední Evropě zůstává Octavia (5 100 vozů; plus 4,1 procent). Přírůstky zaznamenal také Superb (900 vozů; plus 8,3 procent) a Yeti (900 vozů; plus 8,9 procent).

V Číně slavila Škoda Auto v dubnu 2012 další úspěchy. Počet dodávek zákazníkům vzrostl o 1,1 procent na téměř 20 400 vozů (duben 2011: 20 100 vozů). Čína je největším trhem české značky. Nejraději kupovali čínští zákazníci v dubnu 2012 vozy modelové řady Octavia (12 800 vozů; plus 7,6 procent) a Fabia (4100 vozů, plus 6,9 procent).

V Indii vzrostl počet dodávek zákazníkům v dubnu 2012 o 36,8 procent na více než 3 000 vozů (duben 2011: 2 200). Kompaktní limuzína Rapid, nabízená v Indii od konce roku 2011, je velice úspěšná; jen prodeje modelu Rapid představovaly v dubnu 2012 téměř 1 900 vozů. Také na dalších trzích došlo v dubnu 2012 k posílení. V Egyptě dodala značka zákazníkům více než 400 vozidel, tedy o 3,1 procent více.

Světové dodávky značky Škoda zákazníkům v dubnu 2012 (podle modelů, v jednotkách; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

Škoda Octavia (36 600; +2,5 %)

Škoda Fabia (22 000; -5,0 %)

Škoda Superb (9 600; -10,0 %)

Škoda Yeti (7 600; +31,1 %)

Škoda Roomster (3 300; +16,3 %)

Škoda Rapid (prodej pouze v Indii: 1 900; nový model)

Škoda Citigo (400; nový model)