MotorInfo

Škoda Rapid vstupuje do nového modelového roku s vylepšenými detaily

5.7.2013 10:32
Škoda Rapid vstupuje do nového modelového roku s vylepšenými detaily

Škoda Rapid do nového modelového roku získává designové osvěžení a také naftový motor 1,6 TDI 66 kW.

Nabídka motorů pro model Rapid se nyní rozšiřuje o naftový motor 1,6 TDI/66 kW (90 k). Tento agregát pracuje s přímým vstřikováním common-rail, je vybaven filtrem pevných částic a může být na přání vybaven buď sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou nebo pětistupňovou manuální převodovkou. I pro tento naftový motor výrobce nabízí úspornou verzi Green tec. Paket Green tec zahrnuje technologie snižující spotřebu vozu, jako je systém start-stop, rekuperace brzdné energie a pneumatiky s optimalizovaným valivým odporem. Emise CO2 u modelu Rapid 1,6 TDI 66 kW Green tec dosahují 104 g/km, odpovídající normovaná spotřeba paliva činí 3,9 l/100 km.

K dispozici je pro vůz Rapid celkem šest různých motorů splňujících předpisy EU5: dva naftové motory (1,6 TDI se 66 resp. 77 kW) a čtyři benzinové motory (1,2 MPI/55 kW, 1,2 TSI s výkonem 63, resp. 77 kW a 1,4 TSI/90 kW). Paket Green tec je nabízen pro všechny motory TSI a TDI.

Dále optimalizován byl i interiér. Rapid bude mít nyní nové tříramenné volanty. Rozdíly jsou v použitých materiálech (PUR, PUR v kombinaci s chromem, kůže s chromem) a funkčnosti (s tlačítky nebo bez tlačítek multifunkčního displeje/telefonu/audiosystému). Nové ozdobné lišty ve čtyřech designových variantách (Graphite-Metallic, Silver-Brushed, Piano-White a Piano-Black) budou mít u modelu Rapid výbavové verze Ambition a Elegance. Pro tyto verze jsou připraveny rovněž nové potahy sedadel. Pro výbavové verze Rapid Active a Ambition je připravena přístrojová deska a obložení dveří v novém šedém tónu. Další novinky: rádio Swing dostane modernější panel, rádio Blues bude mít ovládací prvky doplněné o chromové detaily.

Objednat lze pro model Rapid nyní také xenonové světlomety. Nízkoenergetický xenonový zdroj má světelný tok do 2 000 lumenů. Tento systém nevyžaduje, na rozdíl od řešení používaných ve vozech vyšších tříd, automatickou regulaci sklonu a ostřikovače světlometů. Výhodou je nižší cena ve srovnání s xenonovými světlomety s vyšším světelným tokem, při zachování srovnatelné intenzity osvětlení.