MotorInfo

Škoda představuje v Paříži nový Rapid

27.9.2012 11:19
Škoda představuje v Paříži nový Rapid

Zcela ve znamení nového modelu Rapid se nese prezentace značky Škoda na pařížském autosalonu 2012 (27. 09 – 14. 10. 2012).

Právě zde slaví tento nový kompaktní vůz svou světovou výstavní premiéru. Od října 2012 bude Škoda Rapid uváděna na evropské trhy, aby dále podpořila růstové ambice značky. Dosavadní průběh roku 2012 přitom ukazuje, že automobilka i letos postupuje kupředu vysokým tempem. Dodávky zákazníkům v období od ledna do srpna vzrostly o 8,5 % na novou rekordní hodnotu více než 633 300 vozů. Velmi úspěšně se Škoda v sezoně 2012 prezentovala také v oblasti motoristického sportu. Několik týdnů před jejím koncem má značka jisté už dva ze tří titulů.

S modelem Rapid zahájila Škoda Auto další etapu své modelové ofenzívy. Nový kompaktní rodinný vůz české automobilky je tak zcela logicky také ústředním tématem prezentace značky na pařížském autosalonu. „Škoda Rapid je novou třídou značky a má klíčový význam pro naši Růstovou strategii 2018. Po řadě Octavia se Rapid v následujících letech stane naším druhým nejprodávanějším modelem,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.

Rapid doplňuje modelovou paletu české automobilky v prostoru mezi modely Fabia a Octavia. Mimořádně velkorysou nabídkou prostorustanovuje Rapid nová měřítka ve své třídě. Žádný jiný vůz v tomto segmentu nenabízí tolik místa pro kolena a nad hlavami cestujících na zadních sedadlech, ani tak velký zavazadlový prostor (550 litrů).

Jako u každého vozu značky Škoda je i v případě modelu Rapid kladen mimořádný důraz na praktičnost. Příkladem chytrého řešení je škrabka na led, integrovaná do víčka palivové nádrže. Škrabka má ve voze své pevné místo, takže v zimě odpadá její často nepříjemné hledání. Dalším praktickým řešením je oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru nebo pod sedadlem řidiče umístěný praktický držák výstražné vesty, která je v mnoha zemích součástí povinné výbavy. Jako první sériový vůz značky představuje Rapid nový designový jazyk Škoda Auto: svěží, jasný, precizní a nadčasově elegantní. Uprostřed přídě se nachází nové logo značky: okřídlený šíp vyvedený v chromu, umístěný na matně černém pozadí a obkroužený jemnou chromovou linií. Uspořádání mlhovek a světlometů připomíná čtyřlístek. Elegantní boční pohled evokuje siluetu ve stylu kupé a má jasně modelované plochy a linie. Stejně tak i záď představuje jasné linie, zadní skupinové svítilny mají pro značku Škoda typický design ve tvaru písmene C, tentokrát v nové podobě s krystalickým výbrusem. Pokud jde o bezpečnost, má Rapid rozsáhlou výbavu v oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti. Standardem pro země EU je ESC (Electronic Stability Control) a šestice airbagů. Nabídka motorů zahrnuje v Evropě čtyři benzinové a dva vznětové motory. Už při zahájení prodeje bude k dispozici pět variant ve verzi Green tec.

Růstová strategie 2018 přináší výsledky

V prvních osmi měsících roku vzrostl počet dodávek zákazníkům o 8,5 % na novou rekordní hodnotu více než 633 300 vozů. Jen v Rusku se odbyt zvýšil o 44,5 %, v Indii o 34,5 %, v Číně o 7,1 % a celkově v Evropě o 5,8 %. Obrat v prvním pololetí 2012 vzrostl o 6,6 % na 5,7 miliard euro, což je nový pololetní rekord, stejně jako provozní výsledek za prvních šest měsíců (449 milionů euro). „Růstová strategie ŠKODA 2018 přináší konkrétní výsledky,“ říká Winfried Vahland. „V prvních osmi měsících jsme dále zlepšili naši pozici na světových trzích a vytvořili podmínky pro pokračování růstového kurzu i v ekonomicky složité době. Škoda je úspěšná a vytváří solidní základ pro další růst v následujících letech. Cílem je zvýšit do roku 2018 prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.“

Důsledná realizace mezinárodní modelové ofenzívy

Při svých růstových plánech sází Škoda Auto na největší modelovou ofenzívu ve své historii. V příštích letech uvede automobilka v průměru každých šest měsíců na trh jeden nový, nebo přepracovaný model. Vedle tradičních evropských zemí se česká automobilka spoléhá zejména na rostoucí trhy v Rusku, Indii a Číně. V Číně – na největším odbytišti vozů značky – se bude od roku 2013 ve spolupráci s firmou Shanghai Volkswagen vyrábět kompaktní SUV Yeti. V témže roce pak na místní trh přijde čínská verze vozu Rapid. Také v Rusku Škoda dále sází na silný růst. V prvních osmi měsících roku 2012 značka rostla třikrát silněji než ruský trh. Před několika týdny se na moskevském autosalonu představil nový akční model Yeti Sochi – předzvěst sponzorské podpory společnosti Škoda Auto na Zimních olympijských hrách 2014 v Soči. Také zahájení výroby ruské verze modelu Rapid je na dohled: na jaře 2014 bude v závodě společnosti Volkswagen Group Rus v Kaluze zahájena výroba tohoto kompaktního modelu.

Velký potenciál je také na indickém trhu. Už rok v Púně sjíždí z výrobní linky místní varianta vozu Rapid. S indickým kompaktním sedanem je Škoda přítomna v největším segmentu zdejšího automobilového trhu. Indický Rapid je u zákazníků velice oblíbený a záhy po svém uvedení zde byl zvolena rodinným automobilem roku. V prvních osmi měsících roku 2012 připadlo kolem 60 % prodejů značky v Indii právě na tento nový model.

ŠKODA v rallye: Vyhlídka na hattrick

Velmi úspěšná je letos značka Škoda také na soutěžních tratích. V rallyové sezoně 2012 má již téměř jistý hattrick. Ve dvou soutěžích je už jisté, že zvítězí posádky továrního týmu ŠKODA Motorsport. Juho Hänninen a Mikko Markkula si dopředu zajistili titul mistra Evropy v rallye. Mezinárodní mistrovství České republiky pak opanovala posádka Jan Kopecký – Pavel Dresler. Navíc je Škoda jasně v čele hodnocení značek seriálu IRC a směřuje ke třetímu titulu v řadě. Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK MOTOSPORT je navíc v poháru v IRC na prvním místě v aktuálním hodnocení jezdců. S dosavadními výkony v letošní sezoně tak značka navazuje na úspěchy předchozích let.