Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnosti VOLKSWAGEN AG, SAIC MOTOR CORPORATION LIMITED a ŠKODA AUTO podepsaly během návštěvy čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v České republice memorandum o porozumění
ŠKODA AUTO ve spolupráci s dlouholetým čínským partnerem – společným podnikem SAIC VOLKSWAGEN Automotive Company Limited – posílí svou přítomnost na čínském automobilovém trhu. Rozhodující přitom bude rozšiřování modelové palety a investice do perspektivních automobilových technologií. Při příležitosti návštěvy čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v České republice podepsaly společnosti Volkswagen, SAIC MOTOR CORPORATION LIMITED a ŠKODA AUTO za přítomnosti prezidentů Číny a České republiky příslušné memorandum. Na základě dohody plánuje společný podnik SAIC VOLKSWAGEN Automotive Company Limited v následujících pěti letech realizovat investice do rozšiřování modelové palety značky ŠKODA v Číně. Hodnota investic v přepočtu představuje přibližně 2 miliardy eur. V této částce jsou zahrnuty i výdaje na perspektivní koncepty elektrických pohonů, konektivitu vozů značky ŠKODA a digitalizaci individuální mobility. Kromě toho se společnosti VOLKSWAGEN, SAIC MOTOR CORPORATION LIMITED a ŠKODA AUTO dohodly, že ŠKODA za předpokladu souhlasu čínských úřadů získá kapitálový podíl na společném podniku SAIC VOLKSWAGEN Automotive Company Limited.
„Od vstupu na čínský automobilový trh před devíti lety se zde ŠKODA AUTO rozvíjela velice pozitivně, Čína se mezitím stala našim největším odbytištěm,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Základem tohoto úspěchu je naše atraktivní modelová paleta a přátelská spolupráce s naším dlouholetým čínským partnerem SAIC VOLKSWAGEN Automotive Company Limited,“ dodává Maier. „Dnes uzavřenou dohodou posilujeme přítomnost značky na čínském trhu. V příštích letech budeme nabídku automobilů značky ŠKODA v rychlém tempu rozšiřovat o moderní koncepty. Našim cílem je do roku 2020 zdvojnásobit dodávky vozů značky ŠKODA čínským zákazníkům. K tomu nyní společně se SAIC VOLKSWAGEN otvíráme cestu,“ říká Maier. Jedná se přitom hlavně o rozšiřování modelové palety značky ŠKODA a o investice do perspektivních automobilových technologií.
Studie VisionS se stala startovním signálem pro nový vůz značky ŠKODA v segmentu velkých SUV i pro inovativní koncepty elektrických pohonů na čínském trhu. K plánované kapitálové účasti společnosti ŠKODA AUTO na čínském společném podniku Maier uvádí: „Těší nás, že přítomnost naší značky na čínském trhu budeme moci našim podílem ve společném podniku SAIC VOLKSWAGEN Automotive Company Limited podstatně posílit. Kapitálová účast na společném podniku SAIC VOLKSWAGEN Automotive Company je základem samostatného brandingu automobilů značky ŠKODA a tím i silnějšího profilování značky ŠKODA v Číně.“
ŠKODA v současné době spolu se svým partnerem připravuje pro čínský trh rozsáhlou ofenzívu v segmentu SUV. V této souvislosti bude koncem dubna na autosalonu v Pekingu čínské veřejnosti poprvé představena designová studie ŠKODA VisionS. Tento koncept je předobrazem nového velkého SUV značky ŠKODA, jehož uvedení na čínský trh je plánováno v první polovině roku 2017. V rámci ofenzívy v segmentu SUV se již vyvíjí další karosářská varianta velkého SUV značky ŠKODA. Kromě toho se pro Čínu počítá i s vozem kategorie Cross Over Utility Vehicle (CUV). Velký zájem čínských zákazníků o moderní vozy kategorie SUV dokazuje model ŠKODA Yeti, který se vyrábí v závodě v An-tchingu a který má ve srovnání s evropskou verzí o šest centimetrů delší rozvor. Jen za první dva měsíce roku 2016 vzrostl jeho prodej oproti loňskému roku o více než 300 procent.
„Se svým vášnivým nasazením v Číně hraje ŠKODA a společný podnik SAIC VOLKSWAGEN Automotive Company Limited v koncernové strategii důležitou roli,“ říká Prof. Dr. Jochem Heizmann, člen představenstva společnosti Volkswagen AG a prezident a CEO Volkswagen Group China. „Investice ve výši zhruba dvou miliard eur představují silný signál pro budoucí výzkum a vývoj nových konceptů automobilů a ekologických technologií v Číně. Dohoda obou partnerů je důležitým krokem do budoucnosti.“
ŠKODA patří na čínském trhu k automobilovým průkopníkům. Již v roce 1936 provozovala značka v Říši středu pět obchodních zastoupení. V novější historii začala ŠKODA AUTO s výrobou v Číně v polovině roku 2007 – z linky tehdy sjíždělo „srdce značky“, model ŠKODA Octavia. V úzké spolupráci s partnerem SAIC VOLKSWAGEN Automotive Company Limited začala v následujícím roce modelem Fabia výroba vozů značky ŠKODA v závodě An-tching nedaleko Šanghaje. V červenci 2013 z linky sjel již miliontý vůz značky ŠKODA vyrobený v Číně. Aktuálně se modely české automobilky vyrábějí také v čínských závodech společnosti SAIC VOLKSWAGEN ve městech Nan-ťing, I-čeng a Ning-po. Dosud prodala značka ŠKODA v Říši středu více než 1,6 milionu vozů. Kapitálovým podílem ve společnosti SAIC VOLKSWAGEN Automotive Company Limited ŠKODA svou pozici v Číně ještě dále posílí.
ŠKODA své roční prodeje v Číně zvýšila z 27 300 vozů v roce 2007 na 281 700 vozů v roce 2015. V současné době to představuje zhruba čtvrtinu celosvětového odbytu značky. Od roku 2010 je Čína v celosvětovém měřítku pro značku ŠKODA největším trhem. Ještě v roce 2012 česká automobilka nabízela na čínském trhu tři modelové řady, dnes mohou zákazníci volit již mezi šesti různými modely značky, od modelu ŠKODA Fabia až po novou generaci modelu ŠKODA Superb.
Foto:ŠKODA AUTO