MotorInfo

Škoda podvanácté sponzorem Tour de France

2.7.2015 08:30
Škoda podvanácté sponzorem Tour de France

Škoda Auto v letošním roce již podvanácté jako oficiální partner a dodavatel oficiálního vozu podpoří Tour de France.

Vrcholem je premiéra nové generace vozu Superb, v roli ředitelského vozu (tzv. ‚Red Car’) v čele pelotonu. Těžištěm sponzoringu značky Škoda je opět flotila 250 vozů. V letošním ročníku je automobilka kromě toho poprvé také partnerem Zeleného trikotu pro nejlepšího sprintera. Tour de France se koná od 4. do 26. července.

„Podpora nejslavnějšího cyklistického závodu světa je každoročním vyvrcholením naší rozsáhlé sponzorské podpory cyklistiky,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Premiéra nové generace modelu Superb v roli ředitelského vozu je mimořádně zářivým momentem v našem letošním angažmá na Tour de France. 120 let automobilky Škoda, to znamená i dvanáct desetiletí spojení s cyklistikou: historie naší společnosti začala roku 1895 výrobou jízdních kol, zahájenou našimi zakladateli Václavem Laurinem a Václavem Klementem,“ říká Werner Eichhorn.

102. ročník Tour de France v letošním roce se skládá z 21 etap o celkové délce 3 360 kilometrů. Závod startuje 4. července časovkou v nizozemském Utrechtu. 26. července projedou závodníci cílem na slavném pařížském bulváru Champs-Elysées.

Škoda je od roku 2004 oficiálním partnerem a oficiálním vozem legendární ‚Tour’. V letošním roce automobilka poprvé sponzoruje Zelený trikot pro nejlepšího sprintera v závodě okolo Francie. V letech 2004 až 2014 byla značka Škoda partnerem Bílého trikotu pro nejlepšího jezdce do 25 let.

Pozornost diváků na Tour de France v příštích týdnech zcela jistě upoutá nový Superb v roli ředitelského vozu (tzv. ‚Red Car’), který jede v čele pelotonu. Během Tour bude červený Superb sloužit jako jakýsi ‚mobilní dispečink’ ředitele Tour Christiana Prudhommea. „Na nový Superb se velice těším. Tento automobil nabízí ještě více místa než již velice prostorný předchůdce a vypadá skutečně skvěle – dokonalý ředitelský vůz,“ říká Prudhomme.

Pro tento speciální účel byl nový Superb nalakován v odstínu ‚červená Corrida’ a vybaven obrovskou panoramatickou prosklenou střechou, kterou lze stisknutím tlačítka otevřít i ze zadního sedadla. Prudhomme se tak může při otevřené střeše ze svého sedadla i postavit a snadno získat přehled o dění na trati. Superb má kromě toho i rozsáhlou technickou výbavu, aby mohl plnit funkci ‚mobilního dispečinku’ Tour. Její součástí jsou například čtyři radiokanály, díky nimž může ředitel Tour přijímat informace a vydávat pokyny.

I v letošním roce bude Škoda na Tour vidět i díky velké flotile vozů. Automobilka poskytne zhruba 250 doprovodných vozů, především modely Octavia Combi a Superb. Tato flotila již po řadu let představuje srdce aktivit značky Škoda na Tour de France. Během zhruba třítýdenního závodu ujedou vozy zhruba 2,8 milionu kilometrů. Od roku 2004 činí nájezd flotily značky Škoda při Tour de France více než 30 milionů kilometrů. 

Sponzoring společnosti Škoda Auto doprovází i široká komunikační kampaň. Internetová prezentace ‚WeLoveCycling’, kterou Škoda spustila v loňském roce, nabízí živé reportáže, filmy a celou řadu informací ze světa cyklistiky. Součástí prezentace je mimo jiné i soutěž, v níž lze vyhrát například jeden den v pelotonu. Pro německy hovořicí publikum je připraven web www.skoda-radsport.de. Velice aktivní je Škoda také na sociálních sítích (facebook.com/skoda-cycling).

Cyklistika je pilířem sponzoringové strategie společnosti Škoda Auto. Vedle Tour de France a závodu okolo Španělska (‚Vuelta’) automobilka podporuje i další mezinárodní cyklistické závody a řadu dalších národních akcí z oblasti masové cyklistiky. Součástí rozšířené nabídky produktů značky Škoda navíc patří i jízdní kola a příslušné doplňky.

 

Foto:Škoda Auto