MotorInfo

Škoda na startu Sachsen Classic 2012

14.8.2012 09:11
Škoda na startu Sachsen Classic 2012

Hned se čtyřmi historickými vozy se letošní veteránské rallye Sachsen Classic zúčastní česká automobilka Škoda.

Kvarteto veteránů značky Škoda se skládá z vozů ze třicátých, čtyřicátých a šedesátých let. Jako prominentní řidič vozu Škoda 1000 MB Rallye na start nastoupí český soutěžní jezdec značky Jan Kopecký. Diváci se na Sachsen Classic 2012 mohou těšit na jedno elegantní aerodynamické kupé, dva kabriolety a jeden závodní vůz ze sbírek Škoda Auto Muzea.

Jan Kopecký se na veteránskou rallye těší: „Škoda je jednou z automobilek s nejdelší tradicí. Tu symbolizují i sportovní vozy a stojedenáctiletá sportovní tradice značky. Těší mne, že budu moci v Sasku startovat za volantem historického závodního vozu značky. Je to pro mne tentokrát mimořádná soutěž“, říká úřadující vicemistr a v současné době vedoucí jezdec Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Vůz Škoda 1000 MB Rallye z roku 1968 je sportovní rarita z inventáře továrního muzea. Čtyřválcový motor o objemu jednoho litru, upravený pro sportovní využití, dosahuje výkonu 90 koňských sil. Maximální rychlost vozu činí 170 km/h.

ŠKODA 1000 MB Rallye z roku 1968 - úspěšný závodní vůz s motorem vzadu dosahuje maximální rychlosti 170 km/h

 

Nejstarším boleslavským vozem, který v Sasku vyjede na trať, je Škoda Popular Monte Carlo z roku 1936. Elegantní předválečné kupé bylo vyrobenou v pouhých 72 exemplářích. Na ‚Concours d’Elegance‘, známé veteránské soutěži krásy, se Popular Monte Carlo pravidelně umísťuje na předních místech. V působivém kontrastu k černě lakované aerodynamické karosérii je velké množství chromovaných dílů. Pod kapotou vozu s pohonem zadních kol pracuje čtyřválcový čtyřdobý motor o objemu 1 386 cm³ a výkonu 30 koňských sil. Vůz dosahuje maximální rychlosti 110 km/h.

Černá Škoda Popular Monte Carlo z roku 1936 patří mezi nejelegantnější vozy

 

Z konce čtyřicátých let pochází elegantní kabriolet Škoda Tudor. Vůz, vyrobený v roce 1948, zaujal už na mnoha veteránských soutěžích a fanoušci historických vozů jsou z něj doslova nadšeni. Tudor pohání čtyřválec o objemu 1 089 cm³ s výkonem 32 koňských sil. Maximální rychlost činí 100 km/h. Tudor byl vyráběn v letech 1946 až 1952 v počtu přes 80 000 vozů.

Žlutá Škoda Tudor s plátěnou střechou z roku 1948 patři mezi ty modely z muzejních sbírek, které se často účastní veteránských rallye

 

Připomínkou ‚sladkých let šedesátých’ je Škoda Felicia (Typ 994) z roku 1961. Pod kapotou s neobvyklým modrozeleným lakem se skrývá čtyřválec o objemu 1 089 cm³, podávající výkon 50 koňských sil. Felicia se soutěže Sachsen Classic účastnila již v minulém roce.

Muzejní Škoda Felicia je v zajímavé barevné kombinaci modrozeleného laku s krémovým čalouněním interiéru. Kabriolet z roku 1961 budí pozornost na srazech veteránů v tuzemsku i v zahraničí

 

Rallye historických vozů Sachsen Classic se letos koná již podesáté a patří mezi nejoblíbenější veteránské jízdy. Účastníky čeká trať, dlouhá 615 kilometrů, vedoucí atraktivní saskou krajinou. Rallye startuje 16. srpna 2012 ve Zwickau. Po okruhu kolem Zwickau, spojeném se zajížďkou k závodnímu okruhu Sachsenring, pokračuje trasa přes Lipsko až do saské metropole Drážďan. Soutěž vyvrcholí 18. srpna ve „Skleněné manufaktuře“ automobilky Volkswagen.