MotorInfo

Škoda na autosalonu v Guangzhou

22.11.2012 13:26
Škoda na autosalonu v Guangzhou

Škoda Auto sází v Číně na další růst a v Říši středu rozšiřuje svou modelovou paletu. Na AUTO GUANGZHOU 2012 slaví svou čínskou premiéru Škoda Superb GreenLine.

Česká automobilka představuje na svém více než 1 150 m2 velkém stánku modely Fabia, Octavia a Superb z aktuální nabídky. I v roce 2012 je automobilka v Číně úspěšná. Od ledna do října vzrostl počet dodávek místním zákazníkům o 7,3 procenta na 204 800 vozů a překročil tak výsledek stejného období uplynulého roku.

Čínskou premiéru slaví na automobilové výstavě v Guangzhou Superb GreenLine. S verzí GreenLine bude modelová řada Superb v Číně ještě atraktivnější. Ve variantě GreenLine se navíc značka hlásí i k odpovědnosti k ochraně životního prostředí. Spotřeba modelu Superb GreenLine s motorem 1.4 TSI o výkonu 96 kW činí 6,0 l/100 km, to odpovídá emisím CO2 ve výši 142 g/km. Součástí sériové výbavy tohoto motoru jsou systém start-stop a rekuperace. Ke snížení spotřeby přispívají také speciální pneumatiky se sníženým valivým odporem. Pod kapotou vozu Superb GreenLine pracuje motor 1.4 TSI o výkonu 96 kW (130 koní). Rekordní jízdu v Číně absolvovala už koncem roku 2011 sériová verze modelu Superb s motorem 1.4 TSI DSG - stala se tak prvním vozem, který ujel trasu ze Šanghaje do Pekingu, měřící více než 1 200 kilometrům, na méně než jednu nádrž. Limuzína Superb se od svého uvedení na trh v roce 2009 u čínských zákazníků těší velké oblibě, v roce 2011 byla nejprodávanějším vozem ve své třídě. Do 31. 10. 2012 prodala společnost Škoda v Číně více než 132 000 vozů typu Superb.

Rapid a Yeti od roku 2013 rozšíří modelovou paletu značky v Číně

V příštích letech chce automobilka v Číně dále zintenzivnit své působení. V rámci největší modelové ofenzívy v historii podniku v roce 2013 v Číně na start nastoupí i kompaktní SUV Yeti a nová kompaktní limuzína Rapid. Oba modely se budou od roku 2013 vyrábět v závodech čínského partnera Shanghai Volkswagen. Tím se počet modelových řad v Číně zvýší ze tří na pět. Oba nové modely mají značce na čínském trhu zajistit další růst. Oba vozy nastupují v důležitých růstových segmentech. Čínský trh je důležitou součástí Růstové strategie ŠKODA. Do roku 2018 chce automobilka zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. K tomu mají rozhodujícím způsobem přispět regiony Rusko, Indie a Čína.

Růst společnosti Škoda v Číně a na celém světě v roce 2012

Už se současnou modelovou paletou je česká automobilka v Číně velice úspěšná. Za prvních deset měsíců roku 2012 prodeje modelů Fabia, Octavia a Superb v porovnání se stejným obdobím minulého roku podstatně vzrostly. Nejprodávanějším modelem značky v Říši středu byla v dosavadním průběhu roku Octavia s více než 125 000 vozy; od roku 2007 bylo v Číně dosud prodáno téměř 525 000 vozů modelu Octavia. I v celosvětovém měřítku se prodeje značky v dosavadním průběhu roku vyvíjely pozitivně, i navzdory místy ztíženým rámcovým podmínkám. Celkově vzrostly prodeje za prvních deset měsíců roku 2012 o 7,2 procent na novou rekordní úroveň - přes 795 100 vozů. Za prvních devět měsíců roku 2012 vzrostly tržby společnosti o 3,1 procent na 7,9 miliard euro. Provozní výsledek dosáhl ve stejném období úrovně minulého roku ve výši 567 milionů euro. Tato čísla dokládají, že Škoda svou Růstovou strategii 2018 úspěšně realizuje jak v Číně, tak i na dalších trzích ve světě.

Pět úspěšných let na trhuv Číně

V roce 2012 je Škoda na čínském trhu přítomná přesně pět let. Prvním vozem, který byl v zemi vyráběn a prodáván, byla v roce 2007 Octavia. V roce 2008 následovala Fabia a v roce 2009 Superb. Od svého vstupu na trh zvýšila značka své roční prodeje v Číně do roku 2011 až na 220 000 vozů. Od roku 2010 je Říše středu největším trhem značky Škoda na světě.