Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Automobilka Škoda se stává stále atraktivnějším zaměstnavatelem a sází na personální růst.
V roce 2011 vzrostl celkový počet zaměstnanců o osm procent na více než 25 800 - to je nová rekordní hodnota. Složení zaměstnanců je přitom více mezinárodní: aktuálně pracují u českého výrobce automobilů specialisti 37 národností.
"Rok 2011 nebyl novým rekordním rokem jen z hlediska našich prodejů, nýbrž také v z pohledu zaměstnanosti a personálu. Nikdy dříve nepřijal podnik tolik nových pracovníků a nezaměstnával tolik lidí jako v roce 2011“, řekl člen představenstva Škoda za oblast personalistiky Bohdan Wojnar. „Tento vývoj je výrazem naší růstové strategie ŠKODA. V příštích letech chceme výrazně přidat a zvýšit celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionů vozů za rok. Abychom tohoto cíle dosáhli, potřebujeme silný tým, v němž bude každá pozice správně obsazena – napříč všemi oblastmi, od designu až po výrobu. Proto výrazně investujeme do kvalifikace stávajícího personálu a do náboru nových talentů,“ dodává Bohdan Wojnar.
Jak atraktivní je Škoda pro externí zájemce dokládá počet 21 000 uchazečů v roce 2011. I zde se ukazuje rostoucí internacionalizace podniku: uchazeči pocházejí z 24 zemí. Při získávání nových pracovníků jde značka Škoda stále častěji novými cestami: Na Facebooku uvedla kreativní animovaný film s názvem ‚Curriculum Vitae‘. Tento film ukazuje mimořádně názorným a emocionálním způsobem četné možnosti personálního růstu ve společnosti. Firma získala za tuto kampaň dokonce prestižní německou cenu „Deutscher Werbefilmpreis 2011“ a zvítězila v soutěži „OttoCar 2011“ v kategorii nejlepší „firemní video“.
Kromě získávání nových pracovníků posiluje Škoda také stávající opatření pro rozvoj svého personálu. Jen za uplynulých dvanáct měsíců se uskutečnilo téměř 3 600 odborných kurzů dalšího vzdělávání, které navštívilo zhruba 80 000 účastníků. K vysoké spokojenosti zaměstnanců také výrazně přispívá i příkladná sociální politika podniku. "Sociální politika firmy Škoda jde výrazně nad rámec zákonných požadavků," zdůrazňuje Bohdan Wojnar.
Škoda podporuje inovační potenciál svých zaměstnanců. V rámci programu zlepšovatelství Z.E.B.R.A. podali zaměstnanci v minulém roce kolem 11 000 zlepšovacích návrhů, které vedly k úsporám ve výši 305 milionů korun. Realizované zlepšovací návrhy s dosaženými úsporami se však vyplatí také zaměstnancům, kteří se podílí na přínosech pro firmu. Pro zajištění kvalifikovaných mladých talentů se automobilka intenzivně zaměřuje na vzdělávání: aktuálně se ve firemním odborném učilišti připravuje na svoje budoucí zaměstnání téměř 900 učňů. ŠKODA Auto Vysokou školu v Mladé Boleslavi navštěvuje rovněž více než 900 studentů. Škoda je také aktivnější na mezinárodním poli, spolupracuje s různými vysokými školami v tuzemsku i zahraničí. Posledním příkladem je spolupráce s čínskou Univerzitou Tongji v Šanghaji. Tato spolupráce podporuje výzkumné činnosti i talentované studenty vysokých škol.
Důležité personální údaje společnosti ŠKODA za rok 2011
Ocenění pro oblast personalistiky ŠKODA v roce 2011: