MotorInfo

Škoda je atraktivní zaměstnavatel

26.1.2012 08:17
Škoda je atraktivní zaměstnavatel

Automobilka Škoda se stává stále atraktivnějším zaměstnavatelem a sází na personální růst.

V roce 2011 vzrostl celkový počet zaměstnanců o osm procent na více než 25 800 - to je nová rekordní hodnota. Složení zaměstnanců je přitom více mezinárodní: aktuálně pracují u českého výrobce automobilů specialisti 37 národností.

"Rok 2011 nebyl novým rekordním rokem jen z hlediska našich prodejů, nýbrž také v z pohledu zaměstnanosti a personálu. Nikdy dříve nepřijal podnik tolik nových pracovníků a nezaměstnával tolik lidí jako v roce 2011“, řekl člen představenstva Škoda za oblast personalistiky Bohdan Wojnar. „Tento vývoj je výrazem naší růstové strategie ŠKODA. V příštích letech chceme výrazně přidat a zvýšit celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionů vozů za rok. Abychom tohoto cíle dosáhli, potřebujeme silný tým, v němž bude každá pozice správně obsazena – napříč všemi oblastmi, od designu až po výrobu. Proto výrazně investujeme do kvalifikace stávajícího personálu a do náboru nových talentů,“ dodává Bohdan Wojnar.

Jak atraktivní je Škoda pro externí zájemce dokládá počet 21 000 uchazečů v roce 2011. I zde se ukazuje rostoucí internacionalizace podniku: uchazeči pocházejí z 24 zemí. Při získávání nových pracovníků jde značka Škoda stále častěji novými cestami: Na Facebooku uvedla kreativní animovaný film s názvem Curriculum Vitae‘. Tento film ukazuje mimořádně názorným a emocionálním způsobem četné možnosti personálního růstu ve společnosti. Firma získala za tuto kampaň dokonce prestižní německou cenu „Deutscher Werbefilmpreis 2011“ a zvítězila v soutěži „OttoCar 2011“ v kategorii nejlepší „firemní video“.

Kromě získávání nových pracovníků posiluje Škoda také stávající opatření pro rozvoj svého personálu. Jen za uplynulých dvanáct měsíců se uskutečnilo téměř 3 600 odborných kurzů dalšího vzdělávání, které navštívilo zhruba 80 000 účastníků. K vysoké spokojenosti zaměstnanců také výrazně přispívá i příkladná sociální politika podniku. "Sociální politika firmy Škoda jde výrazně nad rámec zákonných požadavků," zdůrazňuje Bohdan Wojnar.

Škoda podporuje inovační potenciál svých zaměstnanců. V rámci programu zlepšovatelství Z.E.B.R.A. podali zaměstnanci v minulém roce kolem 11 000 zlepšovacích návrhů, které vedly k úsporám ve výši 305 milionů korun. Realizované zlepšovací návrhy s dosaženými úsporami se však vyplatí také zaměstnancům, kteří se podílí na přínosech pro firmu. Pro zajištění kvalifikovaných mladých talentů se automobilka intenzivně zaměřuje na vzdělávání: aktuálně se ve firemním odborném učilišti připravuje na svoje budoucí zaměstnání téměř 900 učňů. ŠKODA Auto Vysokou školu v Mladé Boleslavi navštěvuje rovněž více než 900 studentů. Škoda je také aktivnější na mezinárodním poli, spolupracuje s různými vysokými školami v tuzemsku i zahraničí. Posledním příkladem je spolupráce s čínskou Univerzitou Tongji v Šanghaji. Tato spolupráce podporuje výzkumné činnosti i talentované studenty vysokých škol.

Důležité personální údaje společnosti ŠKODA za rok 2011

  • Více než 1 650 nově vytvořených pracovních míst
  • Více než 25 800 kolegyň a kolegů z 37 zemí
  • Více než 21 000 uchazečů
  • Nově nastoupení zaměstnanci z 24 zemí
  • Více než 1 800 studentů a učňů navštěvuje Střední odborné učiliště ŠKODA a ŠKODA Auto Vysokou školu
  • 11 241 zlepšovacích návrhů od zaměstnanců; dosažené finanční úspory: 305 milionů korun

Ocenění pro oblast personalistiky ŠKODA v roce 2011:

  • Za projekt “chráněných dílen ŠKODA“
  • Zaměstnavatel roku: 1. místo v kategorii Zaměstnavatel bez bariér
  • TOP odpovědná firma: 1. místo v kategorii Společensky prospěšný projekt
  • Za náborovou kampaň „Curriculum Vitae“
  • OttoCar: nejlepší firemní video
  • Cena Deutscher Werbepreis: nejlepší trikový film
  • Za informační systémy HR
  • Cena za projekt elektronické evidence docházky