MotorInfo

Škoda i v listopadu s růstem

14.12.2012 08:02
Škoda i v listopadu s růstem

Škoda Auto zvýšila v listopadu dodávky zákazníkům o 3,8 procenta oproti stejnému měsíci minulého roku. Dodávky zákazníkům vzrostly na 77 900 vozů (stejný měsíc minulého roku: 75 000 vozů). Od ledna do listopadu vzrostly prodeje o 6,9 procent na zhruba 873 000 vozů (leden až listopad 2011: 816 800).

V západní Evropě byly zvýšeny v listopadu dodávky zákazníkům o 4,3 procenta na 28 200 vozů (listopad 2011: 27 000) navzdory citelně klesajícímu celkovému trhu. Také v dosavadním průběhu roku se značka rozvíjela podstatně lépe než trh. Dodávky v období leden až listopad činily 331 900 vozů (leden až listopad 2011: 336 800). Tržní podíl v prvních jedenácti měsících poprvé vzrostl na více než 3 procenta, z 2,8 procent ve stejném období minulého roku. Silné přírůstky zaznamenala česká automobilka v listopadu na svých nejsilnějších západoevropských trzích – ve Velké Británii (plus 30,2 procent) a v Německu (plus 15,2 procent).

Ve východní Evropě dosáhla v listopadu nárůstu v počtu dodávek o 7,9 procent na 12 400 vozů (listopad 2011: 11 500). Od ledna do listopadu zvýšila značka své dodávky o 26,7 procenta na 123 500 vozů (leden až listopad 2011: 97 400). Tím dosáhla téměř třikrát vyššího růstu než celkový trh, který ve stejném období vzrostl o 9,4 procent. Tržní podíl na konci listopadu činil přibližně 4,1 procento ve srovnání s podílem 3,5 procenta ve stejném období loňského roku. Jako důležitý motor odbytu se opět projevilo Rusko. Dodávky zákazníkům zde v listopadu vzrostly o 12,5 procent na více než 9 000 vozů (listopad 2011: 8 000). Po červnu 2012 je tak listopad druhým nejlepším měsícem v historii značky na ruském trhu. V prvních jedenácti měsících vzrostly dodávky v Rusku o 36,6 procent na téměř 89 100 vozů, tržní podíl se zvýšil na 3,6 procenta (leden až listopad 2011: 2,9 procenta). Začátkem prosince byla v Rusku zahájena sériová výroba modelu Yeti.

Ve střední Evropě dodala Škoda v listopadu zákazníkům 10 200 vozů (listopad 2011: 10 600). V prvních jedenácti měsících vzrostly prodeje značky o 1,3 procenta na 114 100 vozů, oproti 112 600 vozům ve stejném období loňského roku. Tržní podíl ve střední Evropě vzrostl v období od ledna do listopadu na 18,8 procent (leden až listopad 2011: 18,5 procent). Dodávky na domácím českém trhu vzrostly do konce listopadu o 3,3 procenta na 54 700 vozů (leden až listopad 2011: 52 900).

Také v Číně pokračoval růst. V listopadu zaznamenala značka nárůst o 4,9 procent na 21 100 vozů (listopad 2011: 20 200). Do konce listopadu zde prodala 225 900 vozů, což v porovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 7,1 procento (leden až listopad 2011: 211 000).

Na indickém trhu dosáhly dodávky v listopadu 2 000 vozů (listopad 2011: 2 300). Od ledna do listopadu došlo na subkontinentu ke zlepšení o 24,4 procenta na 32 100 dodávek (leden až listopad 2011: 25 800).

Dodávky značky Škoda zákazníkům v listopadu 2012 (v jednotkách, zaokrouhleno, dle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

Octavia (32 800; -3,7 %)

Fabia (19 300; -8,2 %)

Superb (9 100; -8,0 %)

Yeti (6 800; +4,4 %)

Roomster (2 700; -5,8 %)

Rapid (2 500; nový model)

Citigo (prodej pouze v Evropě: 4 600)