Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
V září vzrostl odbyt automobilky Škoda v porovnání se stejným měsícem minulého roku o 14,4 procenta na 107 100 vozů.
Byl to tak nejúspěšnější měsíc v celé více než 120 leté historii podniku. Vysoké přírůstky zaznamenala značka v Evropě, tedy ve svém klíčovém regionu, a na největším samostatném trhu, v Číně. Vysoké přírůstky zaznamenaly zejména modely ŠKODA SUPERB (plus 101,2 procenta), ŠKODA OCTAVIA (plus 12,4 procenta) a ŠKODA RAPID (plus 30 procent).
„Těší nás, že i v září pokračoval pozitivní trend minulých měsíců i to, že naše mladá a moderní modelová paleta je na trzích úspěšná,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.
V západní Evropě zaznamenala ŠKODA se 45 800 prodanými vozy nárůst o 4,8 procenta (září 2015: 43 700). V Německu dodala česká značka svým zákazníkům 16 300 vozů a překonala tím loňský výsledek o 6,2 procenta. V mnoha západoevropských zemích byly přírůstky dokonce dvouciferné, mimo jiné ve Francii (2 400 vozů; plus 12 procent), Itálii (1 700 vozů; plus 24,4 procenta), Belgii (1 600 vozů; plus 14,1 procenta), Švýcarsku (1 500 vozů; plus 14,9 procenta), Španělsku (1 600 vozů; plus 17,7 procenta) a Finsku (900 vozů; plus 27,3 procenta). Prodeje rostly také ve Velké Británii (12 300 vozů; plus 7,2 procenta), Švédsku (1 500 vozů; plus 8,1 procenta) nebo v Irsku (300 vozů; plus 1,7 procenta).
Ve střední Evropě zaznamenala ŠKODA rovněž výrazný růst. 15 100 vozů, dodaných zákazníkům v září 2016, odpovídá nárůstu o 13,7 procenta (září 2015: 13 300). Podobně pozitivní vývoj zaznamenala značka také na domácím českém trhu: Se 7 000 vozy vzrostly prodeje o 13,2 procenta. Výrazného růstu dosáhla značka také v Polsku (4 800 vozů; plus 23,9 procenta), Slovinsku (600 vozů; plus 11,6 procenta) a Chorvatsku (200 vozů; plus 32,4 procenta).
I na trzích východní Evropy mimo RuskaŠKODA překonala výsledek stejného měsíce loňského roku. V porovnání se zářím 2015 (2 900 vozů) vzrostl prodej o zhruba 200 vozů na 3 100 exemplářů, což představuje nárůst o 6,4 procenta. V Rusku dodala ŠKODA více vozů než ve stejném měsíci minulého roku: Počet registrací vzrostl o 4,9 procenta na 4 800 vozů.
Setrvalý růstový kurz v Izraeli a v Turecku si ŠKODA udržela i v září letošního roku. Tureckým zákazníkům dodala automobilka 2 100 vozů – to odpovídá nárůstu o 73 nárůstem o 63,4 procenta v Izraeli (1 600 vozů).
V Číně zaznamenala ŠKODA nejlepší měsíc v historii. Se 32 000 prodaných vozů překonala značka loňský zářijový výsledek o 34,4 procenta (září 2015: 23 800 vozů).
Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v září 2016 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):
ŠKODA CITIGO (4 600; -0,6 %)
ŠKODA FABIA (19 800; +1,1 %)
ŠKODA RAPID (19 700; +30,0 %)
ŠKODA OCTAVIA (40 900; +12,4 %)
ŠKODA SUPERB (13 500; +101,2 %)
ŠKODA YETI (8 600; -18,6 %)
Foto:ŠKODA AUTO