MotorInfo

Škoda hlásí nejlepší srpen

13.9.2012 11:58
Škoda hlásí nejlepší srpen

Automobilka Škoda v srpnu 2012 zvýšila své celosvětové dodávky zákazníkům o 12,1 procento oproti stejnému měsíci minulého roku.

Celkem dodala svým zákazníkům více než 67 700 vozů. To je současně nejlepší srpnový výsledek v historii podniku. Od ledna do srpna 2012 vzrostly dodávky zákazníkům o 8,5 procent na více než 633 300 vozů (leden až srpen 2011: 583 600 vozů).

„Škoda v srpnu dále posílila svou pozici na trzích,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda za oblast prodeje a marketingu. „Navzdory zhoršujícím se ekonomickým podmínkám jsme se téměř ve všech regionech vyvíjeli lépe než trh. Celkově tedy můžeme být s našimi výsledky za prvních osm měsíců roku 2012 spokojeni. Pevně doufáme, že i v nepříznivých podmínkách budeme nadále schopni dosahovat růstu,“ říká Eichhorn. Podstatným způsobem k růstu přispěje i nová Škoda Rapid. Koncem září oslaví nová kompaktní limuzína automobilky světovou výstavní premiéru na autosalonu v Paříži. Od října 2012 přijde tento vůz na evropské trhy.

V západní Evropě rostla Škoda v srpnu 2012 i přes nepříznivý vývoj trhu. Zatímco celkový trh poklesl o 8,3 procenta, vzrostly prodeje značky o 1,2 procenta na více než 21 700 vozů (srpen 2011: 21 400). Podíl značky Škoda na trhu v srpnu vzrostl na 3,25 procent. „V západní Evropě jsme prokázali, že i v době ekonomické recese lze úspěšně prodávat automobily, pokud jejich vlastnosti splňují představy spotřebitelů. Kvalitní auta za atraktivní cenu a „Simply Clever“ řešení, která zákazníkům nabízíme, se teď obzvláště vyplácí,“ říká Eichhorn. Na nejsilnějším evropském trhu v Německu rostly dodávky značky zákazníkům o 10,1 procent na zhruba 9 200 vozů. S očekávaným tržním podílem přes čtyři procenta potvrdila Škoda v Německu pozici nejsilnějšího importéra. Ve Velké Británii vzrostly dodávky vozů ve stejné době o 11,7 procent.

V srpnu 2012 opět rostla Škoda i ve východní Evropě. Dodávky zákazníkům vzrostly v porovnání se srpnem 2011 o 53,2 procenta na zhruba 11 300 vozů (srpen 2011: 7 300). S tímto přírůstkem, který převyšuje vývoj trhu, zvýšila automobilka v srpnu svůj tržní podíl ve východní Evropě na 4,07 procent (srpen 2011: 2,83 procent). V srpnu 2012 se jako nejsilnější východoevropský trh opět projevilo Rusko. Škoda na ruském trhu v srpnu vzrostla z 2,39 na 3,54 procent.

Také ve střední Evropě se Škoda vyvíjela pozitivně, dodávky značky vzrostly v srpnu 2012 o 8,3 procenta na 8 500 vozů. Podíl značky na trhu se tak zlepšil na 18,16 procent (srpen 2011: 15,90 procent). Dodávky na celkově klesajícím domácím trhu v České republice v srpnu 2012 vzrostly o 6,2 procenta na 4 300 vozů (srpen 2011: 4 000).

V srpnu 2012 dále rostla značka i na čínském trhu: Dodávky zákazníkům v porovnání se stejným měsícem minulého roku vzrostly o 4,5 procent na zhruba 19 700 vozů (srpen 2011: 18 800).

Dodávky v Indii vzrostly v srpnu o 8,8 procent na více než 2 200 vozů (srpen 2011: 2 100). Celkový podíl značky na indickém trhu v srpnu vzrostl na 1,37 procent. S více než 1 400 prodanými vozy připadly téměř dvě třetiny srpnových prodejů v Indii na kompaktní limuzínu Rapid. Od konce roku 2011 se na indickém subkontinentu úspěšně prodává indická varianta modelu Rapid.

Dodávky značky Škoda zákazníkům v srpnu 2012 (v jednotkách, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

Octavia (30 200; +11,7 %)

Fabia (15 200; -18,7 %)

Superb (8 400; +3,1 %)

Yeti (6 400; +60,5 %)

Roomster (2 900; +12,2 %)

Rapid (prodej pouze v Indii: 1 400)

Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 000)