MotorInfo

ŠKODA dodala zákazníkům v roce 2016 již jeden milion vozů

23.11.2016 13:53
ŠKODA dodala zákazníkům v roce 2016 již jeden milion vozů

Automobilka ŠKODA překonala počet jednoho milionu vozů dodaných zákazníkům od počátku roku 2016. Tohoto milníku dosáhla o přibližně měsíc dříve než v roce 2015.

Letošní rok je tak již třetím v řadě, kdy značka svým zákazníkům dodala sedmimístný počet vozů. Výrazný podíl na tomto úspěchu má špičkový model SUPERB. Od ledna sjelo z linky téměř 115 000 exemplářů vlajkové lodi značky – v porovnání se stejným obdobím minulého roku to představuje nárůst o 85,2 procent. Start nového velkého SUV KODIAQ a výrazně omlazeného modelu OCTAVIA slibují další růstové impulzy pro rok 2017.

„Aktuálně probíhající rok ukazuje, že ŠKODA se svou moderní paletou na mezinárodních trzích trvale oslovuje nové skupiny zákazníků,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier a dodává: „I v roce 2017 budeme v růstovém kurzu pokračovat. Důležitou roli přitom bude hrát nový model ŠKODA KODIAQ, kterým rozšiřujeme naši nabídku o vůz, patřící do rostoucího segmentu SUV.“

Mimořádně dynamicky se v dosavadním průběhu roku vyvíjely prodeje vlajkové lodi ŠKODA SUPERB: od ledna do října bylo zákazníkům na celém světě dodáno bezmála 115 000 exemplářů vrcholného modelu značky. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku to představuje nárůst o 85,2 procenta (leden až říjen 2015: 61 900 vozů). Pozitivní trend zaznamenal také oblíbený malý vůz FABIA a kompaktní RAPID. Dodávky těchto modelů vzrostly ve stejném období o 6,7 resp. 7,0 procent.

Srdce značky, model OCTAVIA, se na očekávaném rekordním odbytu podílí největší měrou: v období od ledna do října dodala ŠKODA zákazníkům na celém světě 361 700 exemplářů. V příštím roce se navíc model OCTAVIA dočká rozsáhlé modernizace. Úspěšný model tak dále posílí svou pozici na mezinárodním trhu.

V příštím roce uvede značka ŠKODA na trh své první velké SUV. S modelem KODIAQ zahájí značka svou ofenzívu v kategorii vozů SUV, aktuálně největším a nejrychleji rostoucím segmentu automobilového trhu. S novým modelem značka osloví nové skupiny zákazníků. Model KODIAQ je již možné objednávat a prvním zákazníkům bude vůz dodán v únoru 2017.

Kromě pozitivních očekávání, spojených s rokem 2017, vytváří značka ŠKODA i podmínky pro dlouhodobější růst. Přípravou na tento růst je Strategie 2025, s níž se česká automobilka připravuje na budoucí výzvy, které stojí před automobilovým průmyslem. Mezi hlavní témata této strategie budoucnosti patři mimo jiné elektromobilita, digitalizace podniku, produktů a výroby, stejně jako nové služby související s mobilitou nebo rozšířená konektivita. ŠKODA tak chce růst ve dvou dimenzích. Na jedné straně má dále růst odbyt vozů, na druhé straně mají růstový kurz na širší základnu postavit nově budované oblasti podnikání, jako jsou například elektronické služby, které s mobilitou souvisí.

 

Foto:ŠKODA AUTO