MotorInfo

Škoda dodala v roce 2014 zákazníkům přes milion aut

9.1.2015 16:45
Škoda dodala v roce 2014 zákazníkům přes milion aut

Automobilka Škoda v roce 2014 dosáhla nového rekordního prodeje a poprvé ve své historii prodala více než 1 milion vozů.

Celosvětové dodávky zákazníkům vzrostly v loňském roce o 12,7 procenta na 1 037 200 vozů (2013: 920 800). Tržní podíl na světovém trhu vzrostl na 1,4 procenta (2013: 1,3 procenta). Jen v prosinci vzrostly celosvětové prodeje značky Škoda o 16,9 procenta na 81 900 vozů (prosinec 2013: 70 000). Byl to nejlepší prosinec v dosavadní historii podniku. V roce 2015 chce automobilka s novými modely dále růst.

V polovině ledna dorazí k prvním prodejcům nová Fabia Combi. V únoru oslaví v Praze svou světovou premiéru nový Superb, který bude začátkem března představena také na autosalonu v Ženevě. Zahájení prodeje nové generace modelu Superb je plánováno na polovinu roku 2015.

V západní Evropě prodeje vozů Škoda vzrostly o 11,8 procenta na 413 200 vozů. Tržní podíl vzrostl na 3,4 procenta (2013: 3,2 procenta). V prosinci dodala značka svým zákazníkům v západní Evropě 28 800 vozů (prosinec 2013: 31 300). Na druhém největším trhu, v Německu, zvýšila automobilka v roce 2014 své dodávky zákazníkům o 9,6 procenta na 149 500 (2013: 136 400) a opět posílila svou pozici nejsilnější zahraniční značky. Ve Velké Británii si Škoda polepšila o 15,1 procenta – 76 000 prodaných vozů představuje nový rekord v této ostrovní zemi. Dvouciferného růstu dosáhla značka také v Nizozemsku (18 600 vozů; plus 36,6 procenta), v Belgii (17 800 vozů; plus 15 procent), ve Španělsku (17 800 vozů; plus 32,5 procenta), v Itálii (14 200; plus 17,3 procenta), ve Švédsku (13 600 vozů; plus 10,5 procenta), v Irsku (6 300 vozů; plus 27,5 procenta) nebo v Portugalsku (2 400 vozů; plus 32,7 procenta).

Ve východní Evropě včetně Ruska bylo dodáno v roce 2014 zákazníkům celkem 119 200 vozů (2013: 125 400). Tržní podíl značky vzrostl na 4,3 procenta z 3,9 procent v roce 2013. V prosinci bylo východoevropským zákazníkům dodáno 8 300 vozů (prosinec 2013: 12 300). V Rusku prodala Škoda za celý rok 84 400 vozů (2013: 87 500), tržní podíl vzrostl na 3,7 procenta (2013: 3,4 procenta). Dvouciferným tempem rostla česká automobilka v Rumunsku (7 300 vozů; plus 32,6 procenta), v Srbsku (5 200 vozů; plus 24,2 procenta), v Bulharsku (2 100 vozů; plus 20,4 procenta) nebo v pobaltských státech (5 400 vozů; plus 16,2 procenta).

Skvěle se Škoda v roce 2014 prezentovala ve střední Evropě: značka zaznamenala růst o 18,5 procenta na 149 900 vozů (2013: 126 500). Tržní podíl značky vzrostl na 19,9 procenta (2013: 19,1 procenta). Na domácím trhu v České republice vzrostly prodeje o 16,9 procenta na 70 200 vozů (2013: 60 000). Dvouciferný růst byl zaznamenán také v Polsku (46 700 vozů; plus 20,5 procenta), na Slovensku (16 400 vozů; plus 10,6 procenta), v Maďarsku (8 200 vozů; plus 12,7 procenta), ve Slovinsku (5 000 vozů; plus 38,1 procenta) nebo v Chorvatsku (3 400 vozů; plus 71,9 procenta).

Značného tempa růstu dosahuje Škoda v Číně. Za celý rok vzrostl počet dodávek zákazníkům o 24 procent na novou rekordní hodnotu 281 400 vozů (2013: 227 000). V prosinci český výrobce počet dodávek zákazníkům dokonce více než ztrojnásobil na 30 800 vozů (prosinec 2013: 9 600 vozů) a dosáhl dosud nejlepšího měsíčního výsledku v Číně. Velmi dobře se v roce 2014 značce dařilo v Izraeli (15 100 vozů; plus 5,1 procenta), v Turecku (14 000 vozů; plus 9,4 procenta) nebo v Alžírsku (11 100 vozů; plus 21,2 procenta). V Indii bylo dodáno v roce 2014 zákazníkům 15 500 vozů (2013: 22 600).

Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v roce 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti minulému roku):

Škoda Octavia (389 300; +8,3 %)

Škoda Rapid (221 400; +113,3 %)

Škoda Fabia (160 500; -20,5 %)

Škoda Yeti (102 900; +24,8 %)

Škoda Superb (91 100; -3,5 %)

Škoda Roomster (29 600; -11,0 %)

Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 42 500; -6,0 %)

 

Foto:Škoda Auto