Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Vítězství v hospodárné jízdě při 31. ročníku závodu ŠKODA Economy Run 2012 získal tým Marek Tribula-Martin Kadlec s vozem Škoda Citigo 1.0 MPI 55 kW
Tradiční závod Škoda Economy Run 2012 skončil triumfem vozu Citigo 1.0 MPI 55 kW jako vozidla s nejnižší spotřebou paliva. Vítězný tým celé soutěže Marek Tribula a Martin Kadlec dosáhl průměrné spotřeby paliva 2,97 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 v hodnotě 70,681 g/km.
„Blahopřeji vítězům Markovi Tribulovi a Martinu Kadleci k tomuto báječnému výsledku. Všichni účastníci již 31 let dokazují při závodu Škoda Economy Run, jak šetrně a hospodárně lze s vozy Škoda jezdit. A to platí nejen pro vozidla GreenLine, ale pro celou modelovou paletu značky,“ řekl Roman Havlásek, vedoucí soutěže a vedoucí servisních služeb Škoda.
Vítězi v dalších kategoriích jsou: Leoš Káňa ze Světa motorů se spolujezdcem Josefem Doležalem s 3,29 l/100 km ve voze Citigo 1.0 MPI 55 kW (nejlepší výsledek ve skupině Media); Petr Horníček a Michal Freyvald s 4,2 l/100 km ve voze Felicia z roku 1992 (nejlepší výsledek ve skupině Historic). Na soutěži v úsporné jízdě ročníku 2012 byla novinkou speciální třída ‚ECO Will‘ pro absolventy certifikovaných kurzů úsporné jízdy automobilem. Tuto kategorii vyhráli Jan Večeřek a Jan Kimla s vozem Citigo 1.0 MPI 44 kW a s průměrnou spotřebou 3,29 l/100 km.
Škoda je tradičním oficiálním partnerem Škoda Economy Run, do kterého jsou připuštěna pouze vozidla této značky. V letošním roce se trasu dlouhou 288,4 km, na které se vše točilo kolem co možná nejnižší spotřeby v normálním silničním provozu, vydalo celkem 48 posádek z České republiky, Slovenska a Ruska.
„Velice nás těší, že každý závod Economy Run se u českých fanoušků značky Škoda setkává s velkým zájmem a že se účastní i týmy z jiných zemí,“ řekl Josef Pálka, hlavní pořadatel Škoda Economy Run 2012 a předseda Automotoklubu Škoda Mladá Boleslav. „S průběhem soutěže a jejími výsledky jsme nadmíru spokojeni. “
Místem startu a cíle soutěže byly v roce 2012 Kosmonosy. O technický průběh soutěže Economy Run, o přípravu a kontrolu zúčastněných vozidel, se postaraly Servisní služby Škoda. Poskytly účastníkům potřebné servisní zázemí nejen v areálu servisních služeb, ale také v novém Servisním tréninkovém centru. I v roce 2012 se na cestu vydala téměř celá paleta modelů značky. Poprvé startovala také nová Citigo. Hodnoceno bylo osm kategorií dle objemu a typu motoru. Navíc byly vyhlášeny zvláštní kategorie ‚Media‘ pro zúčastněné novináře, ‚ECO Will‘ pro účastníky certifikovaných kurzů úsporné jízdy, a ‚Historic‘ pro starší vozidla, která již nenaleznete v současné modelové paletě značky.
Škoda Economy Run vedle celkové spotřeby vozidla hodnotí dosaženou průměrnou rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při stejné spotřebě příp. shodných hodnotách emisí CO2 rozhoduje dosažená průměrná rychlost na trati.