MotorInfo

ŠKODA chystá do Ženevy model KODIAQ SPORTLINE

27.1.2017 10:57
ŠKODA chystá do Ženevy model KODIAQ SPORTLINE

Automobilka ŠKODA představí v březnu na autosalonu v Ženevě nový model svého SUV se sportovním laděním označený jako KODIAQ SPORTLINE.

KODIAQ SPORTLINE individuální úpravou exteriéru a interiéru zdůrazňuje zejména agilitu a dynamiku. Nová varianta modelu kombinuje charisma s řadou univerzálních předností vozu KODIAQ, jehož délka činí 4,70 m a který i ve sportovně laděné variantě nabízí až sedm míst k sezení. 

Černě lakovanými prvky karoserie a speciální výbavou zvýrazňuje KODIAQ SPORTLINE své dynamické zaměření. Maska chladiče, střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a rámečky kolem bočních oken jsou černé. Sklo pátých dveří a boční skla od sloupku B dozadu mají standardně vyšší stupeň tónování. Pohledu zezadu dominuje tenká stříbrná lišta, integrovaná ve spodní části nárazníku. Pro boční siluetu každého vozu jsou charakteristické krátké převisy, rychle klesající a konturou D-sloupku opticky prodloužená linie střechy a ustupující záď. V případě vozu KODIAQ SPORTLINE jsou boční ochranné lišty lakované v barvě vozu. Vůz má v sériové výbavě devatenáctipalcová kola z lehkých slitin ve speciálním designu. Volitelně jsou k dispozici i kola dvacetipalcová. Na předních blatnících je umístěna plaketa s označením modelu.

KODIAQ SPORTLINE má ve výbavě sportovní sedadla (u řidiče elektricky nastavitelné a s pamětí) s potahem z materiálu Alcantara a stříbrným stehem. Sportovní charakter zvýrazňuje multifunkční volant, který je stejně jako hlavice řadicí páky potažen kůží, hliníkové kryty pedálů a také nové ukazatele přetížení, plnicího tlaku turbodmychadla, aktuálního výkonu motoru, teploty oleje a chladicí kapaliny, které může posádka sledovat na displeji. Součástí obsáhlé standardní výbavy je i volba jízdního profilu (Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual, Snow), ovlivňující řízení, odezvu plynového pedálu, automatické převodovky, řízení a klimatizace. Kromě toho má KODIAQ SPORTLINE v sériové výbavě například elektricky nastavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním, pamětí a funkcí Boarding Spot (světlo ve vnějším zpětném zrcátku osvětlující nástupní prostor), vnitřní zpětné zrcátko s dešťovým senzorem a funkcí automatického stmívání, displej Maxi DOT, LED-ambientní osvětlení interiéru v deseti odstínech, logo KODIAQ na prahových lištách, dekor interiéru ve stylu „Sport“, dekorační interiérové prvky z materiálu Alcantara a koberečky se stříbrným stehem.

KODIAQ SPORTLINE je v nabídce se dvěma benzinovými a dvěma naftovými motory - 1,4 TSI 110 kW (150 k) DSG/MP 4x4/DSG 4x4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,8 s, kombinovaná spotřeba 6,8 l /100 km, 153 g CO2/km; 2,0 TSI 132 kW (180 k) DSG 4×4, maximální rychlost 207 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s, kombinovaná spotřeba 7,3 l/100 km, 168 g CO2/km; 2,0 TDI 110 kW (150 k) DSG/MP 4x4/DSG 4x4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s, kombinovaná spotřeba 5,3 l /100 km, 139 g CO2/km; 2,0 TDI 140 kW (190 k) 4×4, maximální rychlost 210 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s, kombinovaná spotřeba 5,7 l /100 km, 150 g CO2/km.

KODIAQ SPORTLINE je dodáván standardně s pohonem všech kol. Systém pohonu všech kol pracuje rychle a inteligentně, jeho řídicí jednotka permanentně propočítává optimální hnací moment pro zadní nápravu. Za běžného provozu, zejména při nízkém zatížení nebo při brzdění motorem, posílá řídicí jednotka maximum hnacího momentu na kola přední nápravy, čímž snižuje spotřebu paliva.

Volitelně je vůz k dispozici s adaptivním podvozkem DCC (Dynamic Chassis Control). Elektronicky regulované tlumiče může řidič nastavit v režimech Comfort, Normal, Sport. Pohon všech kol zajišťuje nejen lepší trakci při sportovní jízdě, ale příznivě se projeví také při jízdě s přívěsem. S touto technikou je SUV dobře připraveno i na jízdu na nezpevněných komunikacích. Se světlou výškou 194 mm dobře překonává i větší nerovnosti. Jeho přechodový úhel činí 19,7 stupňů, přední a zadní nájezdové úhly díky krátkým převisům vykazují hodnoty 22,0 a 23,1 stupňů.

K novinkám mezi asistenčními systémy patří asistent pro couvání s přívěsem, Blind Spot Detect (varuje před vozy v mrtvém úhlu) a Rear Traffic Alert (sleduje např. při couvání z parkovacího místa provoz za vozidlem a vedle něj). Crew Protect Assist (při hrozbě nehody mj. zavře okna a střešní okno a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech) je propojen s vylepšeným systémem Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City a prediktivní ochrany chodců. Funkce parkovacího asistenta byly dále zdokonalené. Novinkou pro značku ŠKODA je rovněž systém Area View. Díky širokoúhlým objektivům v kamerách, snímajících okolí vozu a instalovaných na přídi i zádi vozu a v krytech vnějších zpětných zrcátek, se na palubním monitoru zobrazuje řada pohledů na bezprostřední okolí vozu. Je mezi nimi i virtuální pohled shora a 180stupňové záběry na oblast přídě a zádě. To usnadňuje řízení vozu v nepřehledných situacích nebo v náročnějším terénu.

Na palubě vozu ŠKODA KODIAQ SPORTLINE najdeme všechny moderní systémy infotainmentu tohoto nového velkého SUV. Kapacitní dotykové displeje jsou provedeny v Glass designu. Vrcholný infotainmentový a navigační systém Columbus disponuje displejem s úhlopříčkou 9,2 palce, k dispozici je WLAN-Hotspot a LTE-modul. V sériové výbavě je ŠKODA Connect – Care Connect, jejíž součástí je kromě proaktivního servisu a vzdáleného přístupu také automatické tísňové volání eCall. Moderní infotainment s navigacemi pak ideálně doplňují online mobilní služby ŠKODA Connect – Infotainment Online. Služby ŠKODA Connect tak definují nová měřítka v oblasti navigace, zábavy i asistence a lze je konfigurovat dokonce pomocí domácího počítače nebo mobilní aplikace.

 

Foto:ŠKODA AUTO