MotorInfo

Škoda Auto ‚Zaměstnavatelem desetiletí’ v České republice

19.10.2012 08:15
Škoda Auto ‚Zaměstnavatelem desetiletí’ v České republice

Automobilka obdržela toto poprvé udělované ocenění u příležitosti desátého ročníku renomované soutěže ‚Zaměstnavatel roku’.

„Toto ocenění nás velice těší,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast personalistiky. „Je důkazem úspěšnosti rozsáhlých aktivit pro naše zaměstnance, které jsou výsledkem spolupráce s naším sociálním partnerem, odbory KOVO. Současně je pro nás ocenění i závazkem k tomu, abychom v tomto kurzu v příštích letech pokračovali.“  Automobilka chce do roku 2018 zvýšit své prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. „Pro tento růst potřebujeme špičkový tým. Budeme proto i nadále investovat do vzdělávání našeho personálu a rozšiřovat náš tým o nové špičkové pracovníky,“ říká Bohdan Wojnar.

Ocenění ‚Zaměstnavatel desetiletí’ ukazuje vysokou atraktivitu společnosti Škoda Auto jakožto zaměstnavatele v České republice a dokazuje, že rozsáhlé aktivity, realizované v oblasti personalistiky, se vyplatily. Spolu s oceněním ‚Zaměstnavatel desetiletí’ Škoda Auto už poněkolikáté sklidila chválu z nejpovolanějších nezávislých míst. Cenu uděluje Klub zaměstnavatelů, o.p.s. za podpory společností Sodexo a PricewaterhouseCoopers (PwC).

Atraktivitu společnosti jako zaměstnavatele dokazuje i počet externích uchazečů o zaměstnání. Jen v roce 2011 se zde o místo ucházelo více než 23 000 zájemců. Během loňského roku společnost vytvořila více než 1 650 nových pracovních míst, což představuje nový rekord. Celkový počet zaměstnanců tak vzrostl o 7,5 procenta na více než 26 500 zaměstnanců, což je taktéž rekordní hodnota. Složení personálu se stále více internacionalizuje. V současné době česká automobilka zaměstnává specialisty téměř 40 národností.

Dlouhodobě a strategicky zaměřená personální politika je důležitým pilířem Růstové strategie ŠKODA 2018. Důležitým příspěvkem k vysoké spokojenosti zákazníků je přitom i sociální politika podniku, která daleko překračuje rámec zákonných požadavků. Aby společnost získala špičkový personál, vydává se čím dál častěji i novými cestami: Škoda Auto prostřednictvím sociální sítě Facebook uvedla animovaný film s názvem ‚Curriculum Vitae‘. Film názorným a kreativním způsobem ukazuje pestrou paletu možností personálního rozvoje ve společnosti. Za tento počin získalaspolečnost renomovanou cenu ‚Deutscher Werbefilmpreis 2011‘ a jako nejlepší ‚Corporate Video‘ zvítězila v soutěži ‚OttoCar 2011‘.

Společnost navíc spolupracuje s různými vysokými školami v tuzemsku i v zahraničí. V České republice se jedná například o spolupráci s ČVUT v Praze na společných výzkumných a vývojových projektech. Dalším příkladem spolupráce na mezinárodní úrovni je spolupráce s čínskou univerzitou Tongji v Šanghaji. Automobilka jasně cítí naléhavou potřebu podpory technických oborů a zvýšení jejich atraktivity pro studenty.

Může se ale pochlubit i dalšími oceněními na poli personalistiky. V nejnovějším kole ankety o nejatraktivnějšího zaměstnavatele v České republice ‚Trendence Graduate Barometer’ skončila automobilka na třetím místě a zároveň tak získala titul ‚Skokana roku’. Dle hodnocení studentů strojírenských a IT-oborů získala Škoda Auto první místo také v dílčích kategoriích ‚Nejlepší personální reklama’, ‚Nejlepší nábor’ a ‚Nejlepší prezentace na pracovním veletrhu’.