MotorInfo

Škoda Auto vyrobila sedmnáctimiliontý automobil

30.1.2015 16:23
Škoda Auto vyrobila sedmnáctimiliontý automobil

Škoda vyrobila automobil s pořadovým číslem 17 milionů. Jubilejní vůz, Škoda Rapid Spaceback v červené barvě Corrida, sjel z výrobního pásu v mladoboleslavském závodě. Automobil je určen pro zákazníka v Německu.

„Škoda je na nejlepší cestě,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „17 milionů vozů, vyrobených od roku 1905, to je důkaz síly a trvalého úspěchu značky. Jen od roku 1991 a vstupu koncernu Volkswagen vyrobila Škoda více než 12 milionů vozů. Definitivně jsme se etablovali v ‚Lize mistrů’ světových masově vyrábějících automobilek. S novými modely Škoda v příštích letech dále poroste,“ dodává Vahland.

Škoda je jedním z nejstarších výrobců vozidel na světě. S výrobou automobilů začala již v roce 1905. V tomto roce vyrobili zakladatelé automobilky Laurin a Klement v Mladé Boleslavi první automobil, vůz Voiturette A. Od té doby vyrobila značka ve svých českých a zahraničních závodech 17 milionů vozů. Zejména po vstupu koncernu Volkswagen v roce 1991 zažívá Škoda rychlý vývoj. Automobilce se podařil působivý návrat mezi úspěšné světové výrobce vozidel, v současné době nabízí sedm modelových řad s více než 40 variantami. V roce 2014 dosáhla Škoda poprvé ve své historii magické hranice 1 milionu vyrobených a prodaných vozů. Celosvětové prodeje vzrostly v roce 2014 na novou rekordní hodnotu 1,04 milionů vyrobených vozů.

„Nepolevujeme, naopak, dále zvyšujeme tempo,“ říká Prof. Vahland. V následujících letech chce automobilka zvýšit své roční prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů. Hnacím motorem růstové strategie je největší modelová ofenzíva značky Škoda všech dob. Od roku 2011 byla modelová paleta značky výrazně obnovena a rozšířena do důležitých nových segmentů. Zatím poslední novinkou je třetí generace vozu Fabia. Již v polovině února představí automobilka nejmladší generaci modelu Superb. Zcela nově vyvinutá vlajková loď značky představuje pro značku další éru. Na trh tento model vstoupí v červnu letošního roku.

Při své růstové strategii sází automobilka vedle Evropy i na mezinárodní růstové trhy. Klíčovou roli mezi nimi hraje zejména čínský trh. V roce 2014 byla Čína s podílem 27 procent na celkových prodejích automobilky opět nejsilnějším odbytištěm vozů Škoda. Internacionalizaci značky dokazuje v neposlední řadě i mezinárodní a v posledních letech důsledně rozšiřovaná síť výrobních závodů. Vozy Škoda se v současné době vyrábějí v celkem 13 výrobních závodech v České republice, Číně, Rusku, Indii, Kazachstánu a na Ukrajině. V příštích letech chce česká automobilka své výrobní kapacity dále rozšiřovat.

 

Foto:Škoda Auto