MotorInfo

Škoda Auto vyrábí nové tříválcové benzinové motory

30.5.2014 20:07
Škoda Auto vyrábí nové tříválcové benzinové motory

Automobilka Škoda vyrábí ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi nové tříválcové benzinové motory. Agregát 1,0 MPI řady EA 211 je vyráběn s výkony 44 kW a 55 kW.

„V minulých letech jsme v Mladé Boleslavi podstatně rozšířili kapacity pro výrobu vozů. Nyní se na vyšší počty připravujeme i ve výrobě motorů,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti za oblast výroby a logistiky. „Zahájení výroby tříválcového motoru MPI řady EA 211 je důležitým milníkem naší výroby agregátů v České republice a dokladem výkonnosti našich zaměstnanců,“ dodává Oeljeklaus.

Modelová řada motorů EA 211 koncernu Volkswagen zahrnuje tříválcové a čtyřválcové benzinové motory ve čtyřech objemových variantách od 1,0 do 1,6 litru. Benzinové motory 1,2 a 1,4 TSI řady EA 211 vyrábí ŠKODA už od konce roku 2012. Nyní rozšiřuje závod v Mladé Boleslavi tuto výrobu o agregát 1,0 MPI. Zkratka MPI znamená Multi Point Injection. Nový agregát budou používat malé a kompaktní vozy značek Škoda, SEAT a Volkswagen.

Nový tříválcový motor chyrakterizují nízké hodnoty spotřeby, emisí a také nízká hmotnost. Navíc je motor 1,0 MPI díky svému širokému spektru využitelných otáček a zatížení spolehlivý, robustní a dynamický už při nízkých otáčkách. To jsou vlastnosti, které přináší řadu výhod zejména v městském provozu. Motor splňuje emisní normu EU 6 a je k dispozici ve dvou výkonových variantách: 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k).

Vedle motorů TSI a MPI řady EA 211 se ve škodovce už od roku 2001 vyrábějí agregáty 1,2 HTP řady EA 111. Počátkem května vyrobila Škoda třímiliontý motor 1,2 HTP. V oblasti výroby komponentů se automobilka dále soustředí na produkci převodovek. V Mladé Boleslavi jsou vyráběny převodovky řad MQ 200 a MQ/SQ 100. V závodě Vrchlabí probíhá výroba automatické dvouspojkové převodovky DQ 200. V příštích letech chce Škoda svou kompetenci pro výrobu motorů a agregátů dále rozšiřovat. Za tímto účelem automobilka v současnosti buduje centrum pro testování motorů ve vývojovém středisku v Česaně u Mladé Boleslavi. Jen do tohoto projektu investuje Škoda společně s koncernem Volkswagen více než 34 milionů euro. V současné době je to největší investice do vývoje v České republice.

Výroba motorů začala v Mladé Boleslavi už v roce 1899. Čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku věnoval výrobě jízdních kol, vybavili jeho zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement (L&K) poprvé jízdní kolo pomocným motorem - vznikla takzvaná motocykleta. Pro pohon těchto jednostopých vozidel se tehdy vyráběly jednoválcové motory o výkonu 1,25 nebo 1,75 koňských sil.

Milníky výroby motorů Škoda pro koncern Volkswagen

1997

ŠKODA dodává do koncernu Volkswagen první motor: benzinový agregát o objemu 1,0 l a výkonu 37 kW (50 k).

2001

Zahájení výroby motoru 1,2 HTP (EA 111)

2009

Zahájení výroby motoru 1,2 TSI (EA 111)

2012

Slavnostní zahájení výstavby nového centra pro testování agregátů v Česaně

Zahájení výroby nových motorů 1,2 TSI a 1,4 TSI (EA211)

2014

Zahájení výroby motoru 1,6 MPI (EA 211)

Výroba jubilejního třímiliontého motoru 1,2 HTP

Zahájení výroby motoru 1,0 MPI (EA 211)