Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Automobilka Škoda v roce 2011 pokračovala ve svém růstovém kurzu a opět dosáhla prodejního rekordu.
Prodeje značky vzrostly o 15,3 procenta na novou rekordní hodnotu 879 200 vozů. Počet dodávek zákazníkům tak v roce 2011 vzrostl o plných 116 600 vozů. To představuje zvýšení podílu české značky na světovém trhu na 1,4 % (2010: necelých 1,3 %).
Zatímco světový trh v roce 2011 vzrostl o 5,1 procenta na necelých 62 milionů vozů, zlepšila se Škoda nadprůměrně o 15,3 procenta. Prodeje vzrostly zejména v Číně, Indii a v Rusku. Na mnoha dalších evropských i mimoevropských trzích dosáhla největší česká automobilka nových ročních rekordů. České automobilce se v roce 2011 také podařilo ve všech regionech zvýšit počet dodávek zákazníkům. Ve střední a východní Evropě například vzrostl počet dodávek zákazníkům za celý rok 2011 na 231 600 vozů (2010: 194 800; +18,9 procenta) a asijsko-pacifickém regionu na 256 100 vozů (2010: 203 300; +26,0 procenta). „Škoda prodala v roce 2011 více vozů než kdykoli předtím,“ řekl Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda pro oblast prodeje a marketingu. „Zlepšili jsme se ve všech regionech a úspěšně jsme posílili naši pozici na všech trzích,“ dodal Stackmann.
„Prvním rokem jsme působivě realizovali naši Růstovou strategii 2018,“ shrnul uplynulý rok předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Podstatně jsme zvýšili tempo a dosáhli jsme nového odbytového rekordu. Navíc jsme podstatným způsobem zvýšili výrobu, prodeje a zastoupení na mezinárodních trzích a v Evropě i na našich růstových trzích jsme zaznamenali výrazný růst,“ prohlásil předseda představenstva.
Za celý rok 2011 představovalo 879 200 dodávek na celém světě novou rekordní hodnotu a podíl na světovém trhu ve výši přes 1,4 %. Další cíl je jasně definován – do roku 2018 mají celosvětové prodeje značky Škoda vzrůst minimálně na 1,5 milionů vozů ročně. „K tomu automobilka v roce 2011 vybudovala vynikající základnu. Také v roce 2012 budeme modelovou paletu rozšiřovat a naše aktivity v Evropě a na mezinárodních trzích dále posilovat,“ zdůraznil Prof. Vahland.
Dynamické růstové trhy
Také v Rusku bylo z pohledu celého roku 2011 dosaženo nového rekordu. Se 74 100 vozy zde bylo prodáno o 62,5 procenta více vozů než v roce 2010 (45 600). V Číně byly prodejní výsledky nadále na vzestupu, za rok 2011 vzrostly o 21,9 procenta na 220 100 vozů. Model Rapid, který byl v listopadu představen v Indii, zaznamenal dobrý start prodeje a byl v této zemi dokonce zvolen i rodinným automobilem roku. Velice pozitivně se za celý rok vyvíjel také indický trh, důležitý pilíř růstové strategie značky. V roce 2011 zde Škoda zvýšila svůj odbyt o 49,9 procenta a prodala více než 30 000 vozů.
Budování kapacit – doma i v zahraničních závodech
Česká automobilka expanduje a investuje do nových modelů, značek a kapacit. Hlavní závod v Mladé Boleslavi bude do poloviny roku 2012 podstatně rozšířen. Po ukončení stavebních prací se počítá s výrobou třetího modelu vedle současných bestsellerů Octavia a Fabia. Výrobní kapacita modelu Octavia v tomto závodě současně vzroste z 800 na 1 200 vozů denně. V českém závodě společnosti Škoda ve Vrchlabí se budou od konce roku 2012 vyrábět přímo řazené převodovky DSG pro celý koncern, tedy pro značky Škoda, Volkswagen, SEAT a Audi. V ruském závodě na výrobu osobních vozů v Nižním Novgorodu bude Volkswagen Group Rus společně s ruským partnerem vyrábět také vůz Škoda Yeti. A oba společné čínské podniky koncernu Volkswagen budou do nových závodů a produktů do roku 2016 investovat zhruba 14 miliard euro. Dosud se v Číně vyráběly modely Octavia, Fabia a Superb, v roce 2013 přibude i model Yeti. S touto investicí vytváří podnik důležité podmínky pro růst v budoucích letech.
„Jsme velkým optimistou, pokud se jedná o náš budoucí vývoj. Proto investujeme do našich závodů doma i ve světě a do rozvoje odbytových organizací ve všech regionech. A samozřejmě chceme být úspěšnější než naši konkurenti,“ prohlásil šéf prodeje Stackmann.
Modelová ofenzíva se rozjíždí
Malý vůz Citigo a indická kompaktní limuzína Rapid byly úspěšně uvedeny na trh koncem roku 2011 jako první představitelé modelové ofenzívy značky Škoda. Citigo pro značku otevírá silně rostoucí segment malých vozů – v roce 2011 napřed v České republice, od roku 2012 také v dalších zemích. Také model Rapid, uvedený v Indii, má pro růstovou strategii značky rozhodující význam. S modelem Rapid je Škoda nyní zastoupena také v největším segmentu na indickém trhu.
Dodávky zákazníkům v roce 2011 (modely značky Škoda v porovnání s rokem 2010):
Octavia (372 900 vozů/plus 16,9 procenta),
Fabia (266 800 vozů/plus 16,5 procenta),
Superb (116 700 vozů/plus 18,1 procenta),
Yeti (70 300 vozů/plus 33,7 procenta),
Roomster (36 000 vozů/plus 11,4 procenta),
Rapid/Indie (1.700 vozů),
Citigo/Česká republika (vice než 500 vozů).