Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Škoda Auto na mezinárodním autosalonu v Istanbulu 2012 uvádí modely Rapid a Citigo na turecký trh současně s jejich výstavní premiérou.
S modely Rapid a Citigo pokračuje česká automobilka svou mezinárodní modelovou ofenzívu i v Turecku. Obě novinky zde rozšíří stávající paletu modelů Fabia, Roomster, Octavia, Yeti a Superb a ještě více podpoří úspěch české značky v zemi půlměsíce. Od ledna do září 2012 vzrostly dodávky tureckým zákazníkům o 30,4 % na více než 7 100 vozů.
„Škoda chce v příštích letech na celém světě dále posilovat. Turecko je významným růstovým trhem a tím také důležitou součástí naší Růstové strategie 2018,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.
„S novým vozem Rapid a s modelem Citigo budeme cíleně posilovat naši pozici na tureckém trhu a důsledně pokračovat v nastoleném růstovém trendu. V letech 2008 až 2011 vzrostly naše prodeje v této zemi téměř na dvojnásobek. Chceme ale růst i nadále, naše značka pro to má ještě velký potenciál. K tomu dále přispějí i modely Rapid a Citigo,“ dodává Vahland.
„Naše modelová paleta je na tureckém trhu mimořádně úspěšná,“ zdůrazňuje Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast prodeje a marketingu. Česká automobilka přitom v průběhu roku 2012 rostla i navzdory klesajícímu trendu tureckého trhu, který dle odhadů v období od ledna do září zpomalil o 8,7 %. Podíl značky Škoda činil ke konci září 1,9 % (o rok dříve: 1,3 %). Nejprodávanějším modelem značky v Turecku byla Octavia se zhruba 2 400 prodanými vozy.
Také v celosvětovém měřítku udržuje škodovka růst. I přes složité rámcové podmínky zvýšila značka v prvních devíti měsících roku 2012 dodávky zákazníkům o 7,9 % na novou rekordní hodnotu 717 200 vozů. Rovněž finanční ukazatele se v dosavadním průběhu roku vyvíjely pozitivně. Během prvního pololetí 2012 vzrostl obrat o 6,6 % na 5,7 miliard euro. Provozní výsledek za prvních šest měsíců činil 449 milionů euro. Cílem automobilky je zvýšení celosvětových prodejů do roku 2018 minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. V příštích letech proto uvede v průměru každých šest měsíců na trh jeden nový, nebo přepracovaný model. Je to největší modelová ofenzíva v historii společnosti.
V turecké národní premiéře se v Istanbulu představí nová Škoda Rapid. Současně se svou výstavní premiérou na břehu Bosporu dorazí kompaktní rodinný vůz také k tureckým prodejcům značky. Rapid doplňuje modelovou paletu značky Škoda mezi menším modelem Fabia a větším vozem Octavia. Paleta motorů modelu Rapid v Turecku zahrnuje celkem čtyři benzinové a dvě naftové jednotky.
Také malý vůz Citigo zažívá na mezinárodním autosalonu v Istanbulu svou tureckou výstavní premiéru, která zároveň odstartuje i jeho prodej. Modelem Citigo, dlouhým 3,56 metru, vstoupila Škoda do silně rostoucího segmentu malých vozů. S délkou 3,56 metru, šířkou 1,64 metru a výškou 1,48 metru patří Citigo mezi nejkompaktnější a zároveň nejprostornější vozy ve své třídě. Jako pohonné jednotky jsou na výběr dva benzinové tříválce. Oba mají zdvihový objem 1,0 litru (999 cm3) a podávají výkon 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k.
Škoda je na tureckém trhu přítomna od roku 1960
Značka Škoda má na tureckém trhu více než padesátiletou tradici. Do dnešních dnů značka v Turecku prodala více než 130 000 vozů. „Škoda je s touto zemí spojena už více než půl století,“ podotýká Winfried Vahland. „Naše několik desetiletí dlouhá přítomnost na trhu je vynikajícím základem pro další růst v této zemi.“
Po vstupu na turecký trh v roce 1960 zde Češi následujících 20 let prodávali pickupy Škoda 1202 a jeho následníka v podobě modelu Škoda 1203. V letech 1985 až 1990 byl v nabídce sedan Škoda 120. Od roku 1989 česká automobilka těsně spolupracuje s importérem YÜCE AUTO. Ten je na domácím automobilovém trhu aktivní od roku 1954, mimo jiné také jako partner pro prodej dílů značky Volkswagen. Spolupráce se zkušeným lokálním partnerem dala odbytu české značky nový impuls. Jen za poslední čtyři roky automobilka své prodeje téměř zdvojnásobila: z 3 900 vozů v roce 2008 na 7 400 vozů v roce 2011.
V příštích letech chce automobilka v Turecku nadále růst. Vedle zavádění nových modelů bude nadále posilovat i své prodejní aktivity. V současné době je v Turecku 39 autosalonů Škoda. Automobilka navíc investuje do posílení známosti a image značky. O úspěšnosti těchto aktivit hovoří mimo jiné návštěvnost turecké webové stránky značky, která v prvních osmi měsících roku 2012 zaznamenala meziroční nárůst počtu návštěvníků o 42 %.
Prezentace značky Škoda na výstavě v Istanbulu potvrzuje ambice automobilky. Zaměření na vozy Rapid a Citigo v tiskových dnech dokazuje význam nových modelů pro další růst na tureckém trhu. Ve dnech pro veřejnost budou navíc představeny atraktivní verze modelů Fabia, Roomster, Yeti a Superb. Mimořádným lákadlem bude soutěžní speciál Fabia Super 2000. Škoda Auto spolu s partnerem YÜCE AUTO podporuje i turecký soutěžní tým.