Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
V lednu zvýšila česká automobilka své celosvětové prodeje o 7,5 procenta na 87 000 vozů (leden 2014: 80 900).
Nová Fabia, která na trh vstoupila koncem roku 2014, měla ukázkový start - v západní Evropě si tento model polepšil o 55,2 procent, ve střední Evropě o 50 procent. V následujících měsících bude modelová ofenzíva značky Škoda pokračovat – mimo jiné i novou generací modelu Superb, která bude mít světovou premiéru 17. února v Praze.
Dobrý lednový výsledek plynule navazuje na úspěšný rok 2014. V minulém roce automobilka poprvé prodala více než jeden milion vozů, přesně 1,04 milionu.
V západní Evropě dodala Škoda v lednu svým zákazníkům 29 800 vozů (leden 2014: 30 100). Opětovného růstu dosáhla značka v Německu, na svém druhém nejsilnějším trhu: počet vozů dodaných zákazníkům vzrostl o 5,7 procenta na 10 100 (leden 2014: 9 500). Tím si upevnila svou pozici nejsilnější zahraniční značky na německém trhu. Ve Velké Británii bylo prodáno 5 100 vozů (leden 2014: 5 400). Značný nárůst značka zaznamenala v Irsku (1 800 vozů, plus 11,2 procenta), ve Španělsku (1 600 vozů; plus 39,3 procenta), ve Finsku (1 300 vozů; plus 9,6 procenta) a ve Švédsku (900 vozů; plus 19 procent).
Ve východní Evropě, včetně Ruska, zvýšila Škoda své lednové prodeje o 6,1 procenta na 7 300 vozů (leden 2014: 6 900). V Rusku bylo dosaženo i za přetrvávajících obtížných tržních podmínek nárůstu o 8 procent a zákazníkům bylo dodáno 5 100 vozů (leden 2014: 4 700). Dvouciferné tempo růstu bylo i v Rumunsku (500 vozů; plus 40,6 procenta), v Srbsku (400 vozů; plus 64,2 procenta), v Bulharsku (200 vozů; plus 105,7 procenta), v Bosně (100 vozů; plus 6,2 procenta) nebo v pobaltských zemích (600 vozů; plus 97,4 procenta). Dalšího nárůstu bylo v lednu dosaženo rovněž ve střední Evropě. Zde si automobilka polepšila o 19,6 procenta na 13 400 dodaných vozů (leden 2014: 11 200). Tržní podíl značky Škoda vzrostl na 21,4 procenta. Na domácím českém trhu zvýšila automobilka své prodeje o 34,1 procenta na 6 300 vozů (leden 2014: 4 700). Dvouciferným tempem rostla rovněž v Maďarsku (800 vozů; plus 67 procent) nebo v Chorvatsku (200 vozů; plus 37 procent). V Polsku bylo dodáno zákazníkům 4 400 vozů, což oproti lednu minulého roku představuje nárůst o 3,6 procenta.
I v Číně, na největším trhu značky, pokračoval na počátku roku růst. Počet vozů dodaných zákazníkům v lednu vzrostl o 4,7 procenta na 28 800 vozů (leden 2014: 27 500). Vysokých přírůstků bylo dosaženo v Izraeli (2 300 vozů; plus 89,2 procenta), v Egyptě (1 400 vozů; plus 355 procent) nebo v Turecku (1 000 vozů; plus 123,1 procenta). V Indii bylo dodáno v lednu 1 400 vozů (leden 2014: 1 600).
Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v lednu 2015 (v kusech, zaokrouhleno, dle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci uplynulého roku):
Škoda Octavia (39 600; +15,2 %)
Škoda Rapid (18 800; +19,2 %)
Škoda Fabia (11 500; -10,4 %)
Škoda Yeti (6 800; +27,1 %)
Škoda Superb (6 100; -17,6 %)
Škoda Roomster (1 800; -21,6 %)
Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 2 400; -16,9 %)
Foto:Škoda Auto